Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Andra länder > Sydamerika

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2012-03-11, 21:59
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Sju veckor i Sydamerika

For meg er det den totale reisetiden som merkes - gjerne rundt 27-28 times reisetid på hjemveien. Med jet-lag i tillegg kommer behovet for å
s o v e eller i det minste hvile. Totalt vrak. Å gå rett på jobb neste dag er en lidelse!

Jeg kommer nok til å lese bloggen din flere ganger, du forteller så levende at man n e s t e n er der. Menneskene, de dårlige veiene, maten, barna, duftene, tenkemåten, et annet sett å leve på.. og mye mer. Selv om jeg aldri har reist rundt flere uker i trekk med buss i Latin-Amerika, sånn som du, aldri sovet i telt der og a l d r i har tenkt å prøve, er der gjenkjenning.
Svara med citat
  #22  
Gammal 2012-03-11, 22:44
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Sju veckor i Sydamerika

Citat:
Ursprungligen postat av malou Visa inlägg
For meg er det den totale reisetiden som merkes - gjerne rundt 27-28 times reisetid på hjemveien. Med jet-lag i tillegg kommer behovet for å s o v e eller i det minste hvile. Totalt vrak. Å gå rett på jobb neste dag er en lidelse!
Vi lämnade hotellet i Santiago kl 14 i fredags, dvs kl 18 svensk tid. Landade ca kl 18.45 i går, lördag, på Arlanda, efter mellanlandning och väntan i Paris. Jag åkte sedan nattåg hem. Det var nästan fyra timmar försenat och jag steg in genom min dörr klockan 13 idag. Totalt alltså en resa på 43 timmar. Har inte sovit något idag, men nu är det dags.

Jag ska lägga in bilder i bloggen så småningom. Fast nu väntar mycket jobb, så det kan hända att det tar ett tag innan det bli gjort.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT