Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Film & Litteratur

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2024-02-13, 09:34
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Actionrulle i Grekland

Jag har ju Netflix, men tittar nästan aldrig, så vrf betalar jag tänker jag. Nåväl, igår kväll loggade jag in och bläddrade lite. Då det var länge sen, så var det en del grejer som såg sevärda ut (inte bara gamla repriser).

Jag hajade till när jag såg filmen "Beckett". En tvättäkta amerikansk actionrulle, som utspelar sig i Grekland! Och med göteborgskan Alicia Vikander i en av rollerna.

Den måste jag glutta lite på och åtminstone se var de är och två timmar senare var den slut. Jag fastnade direkt. Speciellt när de åt spanakopita i filmens inledning.

Filmen var klart sevärd och riktigt riktigt bra bitvis. Påminde mycket om "Jagad" med Harrison Ford faktiskt. Ok, den kanske inte är nån film som man djupanalyserar typ "Hur kunde han vara där bla bl abl...", utan mer underhållande och spännande.

Så ni som har Netflix. Denna kan jag rekommendera för en kväll i tv-soffan och en skål popcorn.

/Netwolf
Svara med citat
  #2  
Gammal 2024-02-13, 21:33
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 1 767
Standard Sv: Actionrulle i Grekland

Tack för tipset, den måste vi såklart se!
//
KR
Svara med citat
  #3  
Gammal 2024-02-14, 10:18
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 689
Standard Sv: Actionrulle i Grekland

Jag såg oxå filmen av en slump då jag bläddrade...det var när den kom in på Netflix. Några månader senare så satt vi i familjen och tittade på den. 2:a vändan för mig alltså. Platserna var i flera fall bekanta för oss, då vi ju var i Parga-området 2+3 veckor 2019 & 2022.
Det var många scener från Epirus. En av de gamla broarna i närheten av där "händelsen" inträffade (vill inte "spoila" för andra) gick vi ju på 2022. 2019 var vi i Kalmbaka i samband med utflykten till Meteora. Tågstationen var jag och besökte. Det var ju där han flydde iväg från.....

Jag tycker att filmen är en kvalitetsrulle och kan varmt rekommendera den

Netwolf, - jag avslutade Netflix en tid därefter. Jag tänkte samma tankar som du.

//Conny
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT