Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skopelos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-10-05, 12:30
Sara87- Sara87- är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2009
Ort: Åsa
Inlägg: 36
Standard Vädret i september?

Funderar lite på att göra ett återbesök på Skopelos sommaren 2011. Vi kommer då att vara en liten familj med en liten bebis. Vill inte åka när det är som varmast vilket jag gissar är juli och augusti (?).

Hur är vädret i mitten/slutet av september?
Kollade lite på Apollos hemsida och funderar på att eventuelt åka 2 veckor med avresa den 12:e september.

Tacksam för svar
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-10-05, 15:13
monica monica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 930
Standard Sv: Vädret i september?

Jag skulle vilja påstå att det är den bästa tiden i Grekland och även då maj, varmt i vattnet, inte många turister, billigare hotellpriser, grekernas semester slut.
Jag som själv bor i Grekland tycker att september är helt perfekt, speciellt när man reser med en liten bebis.

Själv ska jag åka och bada i morgon, men det blir nog sista badet för i år, vädret visar 25 grader i morgon och det är ju inte fy skam. Stranden lär vara öde eftersom det är mitt i veckan och slutet av badsäsong. En hel strand för sig själv med lite picnic med blir perfekt.

Monica
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-10-06, 10:48
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Sjöbo
Inlägg: 1 452
Standard Sv: Vädret i september?

Citat:
Ursprungligen postat av monica Visa inlägg
Jag skulle vilja påstå att det är den bästa tiden i Grekland och även då maj, varmt i vattnet, inte många turister, billigare hotellpriser, grekernas semester slut.
Jag som själv bor i Grekland tycker att september är helt perfekt, speciellt när man reser med en liten bebis.

Själv ska jag åka och bada i morgon, men det blir nog sista badet för i år, vädret visar 25 grader i morgon och det är ju inte fy skam. Stranden lär vara öde eftersom det är mitt i veckan och slutet av badsäsong. En hel strand för sig själv med lite picnic med blir perfekt.

Monica
Monica vilken lycka att få ta sig ett dopp i oktober i undebara Grekland nu.
Va de skönt i vattnet samt hur varmt var det?
Birgitta
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-10-07, 09:19
monica monica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 930
Standard Sv: Vädret i september?

Citat:
Ursprungligen postat av Birgitta63 Visa inlägg
Monica vilken lycka att få ta sig ett dopp i oktober i undebara Grekland nu.
Va de skönt i vattnet samt hur varmt var det?
Birgitta
Ja, det var en härlig dag.

Vi var helt ensamma på stranden förrutom en gubbe som fiskade.
Vädret var halvmolnigt med lite solglimtar men ung. 24 i luften.
I vattnet kanske det var en 23-24 grader, vi kom vid 12 tiden och åkte hem vid 17. 00. Då började det att småregna och var dags att packa ihop, en helt ljuvlig dag så där mitt i veckan.

Monica
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-10-07, 12:40
Peparithos Peparithos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Ski
Inlägg: 9
Standard Sv: Vädret i september?

Hej Sara

Vi har varit på Skopelos flera gånger i mitten/slutet av september, for at vara ärlig med dig er vädret relativt ostabilt i dom veckorna. Det er ofta mycket vind, temperaturen i luften sjunker mens havet ennu är varmt. I sådant väder dannar det sig ofta moln som gjör dagarna hustriga.
Jag vil på det stärkaste rekommandere dig at resa senast den sista veckan i augusti. Då är väderet och vatnet ennu godt och varmt. Långa perioder med hetta får du väldigt sällan på Skopelos, forutom tidigt i augusti.
Vi var där nede enn vecka nu från den 18.september, temperaturen startade på 28 grader på lördage och sjönk så med en grad eller två dag för dag, avresedagen var det 20 grader og lite rägn.
Vi har även varit med en 8 månader gammal bebis på Skopelos i juli/augusti, några dagar rundt 40 grader hadde vi, men med aircondition blev det inget problem.

Ha en fin dag

Hege
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-10-07, 17:34
Sara87- Sara87- är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2009
Ort: Åsa
Inlägg: 36
Standard Sv: Vädret i september?

Låter som att det kan vara lite regnigt och tråkigt i september, inte vad jag hade hoppats på
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-10-07, 17:46
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Vädret i september?

Vi har precis kommit hem efter en kanonfin vecka i Grekland med ca25 grader på dagarna och säkert lika varmt i vattnet.....Lite duggregn nån timme en av kvällarna samt lite under natten och förmiddagen nästa dag...sen klarblå himmel alla dagar utom en.....Vi kanske hade tur.Vi kommer att fortsätta åka i september, de 2 sista veckorna framöver. Klar luft, få turister, stränder nästan för sig själv, i alla fall alldeles i slutet av september. Grekland kan inte vara bättre än så!
På kvällarna behövs en kofta då ju det är lite svalare om man vill sitta ute.
Lissi
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-10-07, 17:51
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Vädret i september?

Min bild är att det kan vara ganska stora skillnader mellan norra och södra Grekland.

Eva
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-10-07, 18:06
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Vädret i september?

Absolut kan det vara det! Ska man vara mer säker på stabilt väder om man vill ha badsemester så ska man åka så långt söderut man kan,som Kreta eller Rhodos, som båda har charter t o m september eller första veckan in i oktober. Fina öar båda!!

Lissi
Svara med citat
  #10  
Gammal 2010-10-09, 21:01
Karin Ss avatar
Karin S Karin S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 132
Standard Sv: Vädret i september?

Vi var på Skopelos 13-20 september och vi hade i vårt tycke perfekt väder hela tiden, 25-30 grader på dagen, sol hela veckan. På kvällen tog man med en tröja/kofta men det var sällan man behövde använda den. Så jag skulle nog säga att mitten av september är helt ok vädermässigt. Vi har även varit på Karpathos o Samos vid samma tid och haft max en dag med molnigt väder på båda ställena.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2010-10-09, 21:46
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Vädret i september?

Varierer nog en del. Förra året hade jag ett par dagar med 12 grader på Lesbos första veckan i sept.

Eva
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT