Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skopelos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-07-11, 13:32
Chrillan Chrillan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 48
Standard Nöjda med Skopelos!

Kom hem igår efter en härlig vecka på Skopelos. Vi är absolut nöjda med val av ö (kändes lite läskigt att välja något annat än Karpathos ).

Vi bodde hos Sophie på Delsol och det är det bästa boendet vi har haft i Grekland. Så mysigt och med en underbart rar värdinna!

När det gäller stränder gillade vi Hovolo bäst, vi var ensamma där i flera timmar innan det kom en och annan runt berget (ni som varit där förstår vad jag menar). Vi blev lite besvikna på Limnonari, visst var det fint men inte sååå fint. Men smaken är ju som baken! Jag tycker kanske att Karpathos stränder är ett strå vassare, framförallt är bottnarna där fräschare eller vad man ska säga. Bottnarna vid Skopelos kändes inte så rena som på Karpathos, de var täckta av ett tunt tunt lager sörja. Jag hoppas inte att jag avskräcker någon med detta, det var toppenfint, men just om man jämför vinner Karpathos i mitt tycke.

Matställena i Skopelos stad var bra. Englezos, som många här skriver om, hade god mat men en av oss fick vänta länge på maten och när den väl kom var det potatisen kall. Lite trist. Vi la märke till att det på en restaurang nästan alltid var glest mellan gästerna. Det såg oerhört fint ut så vi tyckte det var konstigt och kunde inte låta bli att testa den en kväll. Den blev vår absoluta favorit med otroligt god mat och toppenservice. Om vi minns rätt heter den Aktaion och jag rekommenderar den gärna!

Vi vill absolut åka tillbaka, helst redan i morgon
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-07-11, 15:55
Chrillan Chrillan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 48
Standard Sv: Nöjda med Skopelos!

Edit till mitt ovanstående inlägg:

Vill nån kolla in mitt facebookalbum från vår resa så går det bra att skicka pm till mig

Senast redigerad av Chrillan den 2010-07-11 klockan 16:15.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-07-12, 10:07
Ella Ella är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 250
Standard Sv: Nöjda med Skopelos!

Vi kom också hem i lördags och bodde också på DelSol (så då har vi ju koll på varandra!) och kan säga att vi måste ha haft otur med vårt rum. Studio nummer 6 är en mörk grotta till rum, fuktigt som sjutton, en smal dubbelsäng med en uråldrig, obekväm madrass på och en ac-enhet som bara vispade runt luften som en fläkt. Jag har aldrig betalat så mycket för ett så dåligt rum. Vi varken klagade eller bytte ställe och får därför stå vårt kast, men eftersom det talas så mycket om DelSol på den här sidan kan det vara bra att veta, så att man t.ex. får ett rum med nya sängar.

Annars var Skopelos toppen och Sophie jätterar!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-07-12, 16:43
Chrillan Chrillan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 48
Standard Sv: Nöjda med Skopelos!

Citat:
Ursprungligen postat av Ella Visa inlägg
Vi kom också hem i lördags och bodde också på DelSol (så då har vi ju koll på varandra!) och kan säga att vi måste ha haft otur med vårt rum. Studio nummer 6 är en mörk grotta till rum, fuktigt som sjutton, en smal dubbelsäng med en uråldrig, obekväm madrass på och en ac-enhet som bara vispade runt luften som en fläkt. Jag har aldrig betalat så mycket för ett så dåligt rum. Vi varken klagade eller bytte ställe och får därför stå vårt kast, men eftersom det talas så mycket om DelSol på den här sidan kan det vara bra att veta, så att man t.ex. får ett rum med nya sängar.

Annars var Skopelos toppen och Sophie jätterar!
Hej hej

Vad trist att ni inte var nöjda mer ert rum/studio. Vi har väldigt dålig erfarenhet av sängarna på de ställen som vi tidigare bott på i Grekland (Karpathos, Lefkas och Gaustoni, Peloponessos) och just sängen på DelSol var den största positiva överraskningen. Visst, den var lite knakig men själva madrassen var jätteskön. Förra året bodde vi på ett ställe på Karpathos (som det skrivs mycket positivt om på Kalimera) och när vi kom hem efter en vecka så hade vi så ont i kroppen så det tog flera dagar innan man kände sig OK igen. När vi vaknade efter en natt i den sängen kunde man knappt röra sig...

Vår AC på DelSol var ganska ny och funkade bra. Sista natten bodde vi på ett ganska flådigt ställe på Skiathos (dyrt tyckte jag, 80 euro/natten) och de hade samma AC men inte lika skön säng

Håller med dig, det är bra att veta om att man kanske ska be om ett rum med nya sängar och fungerande AC!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-07-12, 17:31
Ella Ella är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 250
Standard Sv: Nöjda med Skopelos!

Ja, vi blev lite snopna, eftersom det tidigare på detta forum talats om att de har Ikea-sängar på DelSol. Inte vår säng, i alla fall!

Vi bodde också på Skiathos sista natten, ett ställe som vi hittade här också, ovanför hamnen. Samma pris, mycket fräschare - och en mycket väl fungerande AC, märkte vi, när vi vaknade stelfrusna mitt i natten. Utsikt över hela hamnen hade vi också. Ångrade nästan att vi inte varit där hela veckan! Men framåt natten fattade vi att utsikten kom med ett pris - dunka-dunka-musik från alla närbelägna klubbar och barer. Då längtade vi hem till lugna Skopelos!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT