Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Tilos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2022-09-07, 11:00
Pians avatar
Pian Pian är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Ort: Nybrostrand
Inlägg: 597
Standard Tilos eller inte

Tack Janne för tidtabellen, men den där båten från Kamiros Skala, nja.
Vi brukar inte ha sån där beslutsångest som nu……. Ska vi åka eller inte? Flygresan finns kvar till Rhodos. Om så sover vi nog över i Rhodos stad och tar Blue Ferry ut till Tilos på måndag seneftermiddag. Hem går färjan på söndag vid 8-tiden.
Trots vi rest så mycket i Grekland kommer jag av mej, suck! Planet går ju inte hem förrän sent på kvällen. Var förvarar man väskan på Rhodos under dagen.
Amen ni hör ju
Pian som inte kan bestämma sig.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2022-09-07, 14:33
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är uppkopplad nu
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 269
Standard Sv: Tilos eller inte

Jag förstår er beslutsångest. Till och med jag, som har åkt mellan Rhodos och Tilos många gånger, och vet var jag ska bo på Rhodos om jag måste stanna där, tycker att det är jobbigt. Det kanske har med åldern att göra. När jag senast var på Tilos var jag borta en vecka. Sov två nätter på Rhodos då.

Att strosa runt i Rhodos stad en hel dag i väntan på flyget är inte kul. Även om ni kan lämna packningen någonstans blir det bara en lång väntan.

Ni kanske ska stanna på Rhodos i stället, även om det inte går att jämföra med Tilos.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2022-09-07, 19:40
Pians avatar
Pian Pian är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Ort: Nybrostrand
Inlägg: 597
Standard Sv: Tilos eller inte

Haha ja! Är helt övertygad om att det har med åldern att göra att inte helt kunna bestämma sig. 😉
Till slut tog vi ett beslut, vi åker! Vem vet när man har möjlighet nästa gång?
Så Tilos här kommer vi!
Det är den långa dagen på Rhodos, men vi löste det……hittade ett väldigt bra pris på ett hotell mot flygplatsen till. Så dit åker vi. Känns lugnt och bra.
Pian
Svara med citat
  #4  
Gammal 2022-09-07, 20:01
ryggsäck ryggsäck är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Inlägg: 52
Standard Sv: Tilos eller inte

Men så skönt att höra att jag inte är ensam om att ha beslutsångest och vela trots ett antal greklandsresor genom åren och plötsligt känna att vi blivit lite bekväma av oss även om det tar emot att erkänna det Men vi vill gärna komma till Tilos direkt så vi kör båt på söndagen men får se om det blir mellanlandning i Rhodos stad eller tar oss direkt till hamnen.


Funderar också på hur vi ska göra vid hemresan om det kan vara värt att ta en dag i Rhodos stad eller om det bara blir svettigt


Men Pian har ni hotellet på söndagen när ni reser hem för att förvara väskan under dagen eller mellan söndag och måndag för att ta färjan från Rhodos stad på måndagen?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2022-09-08, 17:52
Pians avatar
Pian Pian är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Ort: Nybrostrand
Inlägg: 597
Standard Sv: Tilos eller inte

Nä du ”Ryggsäck” inte lätt inte. Vi vände ut och in på oss i 5 dagar innan vi till slut bestämde oss för hur vi skulle göra, och att vi faktiskt skulle resa.
Vi flyger till Rhodos tidig söndag morgon. Bor på hotell i Rhodos stad och tar färjan ut till fina Tilos på måndag morgon. Hade missat att det går en morgonbåt
Söndag morgon åker vi tillbaka till Rhodos, flyget hem till Skåne går sent söndagkväll. Vi har bokat ett hotellrum hyffsat nära flygplatsen, som vi har under söndagen, även om vi inte skulle få checka in fören kl 14 så är det värt det.
Så nog ska denna resa bli bra. 🇬🇷💙
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT