Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2022-11-18, 10:43
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard VM i fotboll

I helgen börjar VM i fotboll i Qatar. Jag har troligen inne missat ett enda VM i mitt vuxna liv. Det är, tycker jag, den största idrottshändelsen som finns. Men VM i Qatar ska jag inte titta på. Det hade jag inte heller gjort om Sverige varit med. Hur kunde de ge VM i fotboll till ett land som Qatar? Pengar, jag vet, men ändå.

Är det fler som tänker som jag?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2022-11-18, 14:43
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Sv: VM i fotboll

Ja, jag tänker som du. Precis som du säger är det den största idrottsshändelsen whatsoever och jag missar det aldrig.

Men nu. Jag vill absolut inte stödja Emiren och hans hejdukar. Att tilldela VM till en sådan diktatur är obegripligt.

Så jag ska också bojkotta. Fast dessvärre kommer man nog glutta lite ändå - tyvärr. Media lär ju skriva om det och ingen annan elitfotboll pågår ju.

/Netwolf
Svara med citat
  #3  
Gammal 2022-11-19, 15:10
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: VM i fotboll

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Ja, jag tänker som du.
Och nu får man inte ta sig en öl på matcherna.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2022-11-19, 15:39
Catlady Catlady är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 152
Standard Sv: VM i fotboll

Helt obegripligt att ett land som Qatar kunde få VM till att börja med! Undrar just hur mycket det kostade i mutor???
Nå, måste bekänna att jag inte skulle tittat ändå, gillar inte fotboll eller ens öl möjligen med undantag för lite Mythos på plats i Grekland.
Catlady, som ska ut och skotta snö straxt....
PS: har alltid undrat vad den stackars bollen gjort för ont eftersom alla ska sparka på den hela tiden.... (urs dåligt skämt)
Svara med citat
  #5  
Gammal 2022-11-20, 10:33
thed thed är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2007
Ort: Skellefteå
Inlägg: 38
Standard Sv: VM i fotboll

Jag håller med dig och Netwolf om hur idiotiskt det är att spela detta VM. Läs gärna Erik Nivas inlägg i Aftonbladet idag 20 nov. Jag kommer också att bojkotta detta och inte se en enda minut. Även om det inte gör nån skillnad. Det är mer en principsak för mig.

Jag ser ju mycket hellre på ishockey. Ganska naturligt när man kommer från Skellefteå. Och dessutom jobbat i Skellefteå AIK och den andra klubben i centrala Skellefteå, SK Lejon.

Här kommer snön nu, ovanligt sent i år. Önskar man vore nere på vår favoritö Kreta nu. Kom hem därifrån för en månad sedan, men längtar redan tillbaka till Agia Marina och Platanias.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2022-11-20, 16:38
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: VM i fotboll

Citat:
Ursprungligen postat av thed Visa inlägg
Jag kommer också att bojkotta detta och inte se en enda minut. Även om det inte gör nån skillnad. Det är mer en principsak för mig.
Exakt så tänker jag också.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2022-11-21, 15:31
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 679
Standard Sv: VM i fotboll

Jag håller med i allt, men kommer nog att ha lite svårt att låta bli att titta på Englands matcher. (Sverige är ju inte med )

//Conny
Svara med citat
  #8  
Gammal 2022-11-22, 00:11
LaRose LaRose är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 753
Standard Sv: VM i fotboll

Jag blev fysiskt illamående, när jag gick förbi TV:n förut och råkade se att det var fotboll (England - Iran??). Det blir lätt att avstå men samtidigt är det så jäkla sorgligt, när det är så roooligt att titta på fotboll.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2022-11-22, 23:35
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: VM i fotboll

Jeg ser heller ikke, som prinsippsak. Hvilket selvsagt gir null konsekvenser, hverken for pådriverne, eierne, arbeiderne, spillere. Det meste kommer til å fortsette i samme spor. Sørgelig.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2022-11-23, 08:51
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Sv: VM i fotboll

Asså, jag skäms lite. Jag har smygkikat. Jag känner mig nästan som en peeping Tom.

Men som princip har jag att jag inte tittar. Fast ibland säger jag som Groucho Markx "Detta är mina principer och är det så att du inte gillar dom, så har jag andra"

/Netwolf - som kämpar på med principerna
Svara med citat
  #11  
Gammal 2022-11-23, 16:12
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: VM i fotboll

Leser i medier at ‘silent’ protestaksjoner er på gang blant spillere. Som ser ut til å spre seg, som ringer i vann? På flere nivåer (heia Danmark) Dette hadde jeg liten tro på. Kan FIFA’s makt slå sprekker?

En bitteliten detalj
‘6500 fotballer fylt med sand ble i dag dumpet utenfor Det internasjonale fotballforbundets lokaler i Sveits for å markere motstand mot VM-sluttspillet i Qatar.’ Sitat norsk avis. Det skal være samme antall fremmedarbeidere som har dødd siden 2010.

Ikke skam deg, Netwolf. Ingen grunn til det.

Kanskje det er nå man virkelig burde følge med. Et VM som trolig aldri vil bli glemt.
Svara med citat
  #12  
Gammal 2022-11-23, 16:59
MickeKöpings avatar
MickeKöping MickeKöping är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Köping
Inlägg: 1 117
Standard Sv: VM i fotboll

Jag kommer inte att titta på spektaklet
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT