Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Djur & Natur

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-03-03, 16:35
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Huddinge
Inlägg: 844
Standard Utsläppsrätter - någon som vet?

Jag lägger detta ämne under djur och natur. Med tanke på miljön borde man inte flyga, om det inte är absolut nödvändigt. Har någon av er miljökompenserat genom att köpa utsläppsrätter? Kan man göra det som privatperson? Jag letar vidare på nätet, men om någon vet hur man smidigt gör är jag tacksam för svar.
Aina
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-03-03, 16:57
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Utsläppsrätter - någon som vet?

På länken här nedan finner du alla svar på dina förnuftiga och vidsynta
frågor. Ett flertal svenska charteroperatörer har avtal med denna organisation. All heder åt dig!!

Länk http://www.greenseat.com/se/boekmod-pag1_dotnet.asp

GreenSeat är en globalt aktiv organisation som hjälper flygpassagerare att kompensera för de växthusgaser din flygresa orsakar. Detta sker genom investeringar i miljöprojekt; dels trädplantering och dels satsning av förnybara energikällor. GreensSeat använder UNESP´s kalkyleringsmodell för beräkning av utsläppen och skogarna garanteras i 99 år. Organisationen har funnits sedan 2001.
För att kompensera utsläppen av din resa klickar du på länken ovan som tar dig till GreenSeats webbsida. Här knappar du enkelt in vilken resa du ska göra och dina personliga uppgifter. Du betalar enkelt med Visa eller Mastercard. Som bevis på din kompensation får du sedan ett certifikat som GreenSeat skickar till dig.
Du kan välja två nivåer av kompensation. Antingen kompenserar du enbart för utsläppen av CO2 (koldioxid) eller också kan du kompensera för alla skadliga utsläpp. Kostnaden beror på hur långt du reser. För en resa från Stockholm till Kreta, tur och retur, kostar det cirka 100:- per person att kompensera för CO2.

Arne

Senast redigerad av Arne den 2008-03-03 klockan 17:04.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-03-03, 19:52
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Huddinge
Inlägg: 844
Standard Sv: Utsläppsrätter - någon som vet?

Tack Arne! Jag har lagt in länken i min resor-mapp. I sommar kommer jag att göra hela två flygresor t/r. Tidigare var det kanske en flygresa vart 5:e år och ingen talade om miljön.
Aina
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT