Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Djur & Natur

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-08-03, 19:57
AGGEs avatar
AGGE AGGE är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Mitt i Skåne
Inlägg: 798
Standard Grekifierad katt

Hej alla glada Kalimeror!

Fästingar är ingen bristvara där vi bor och det är en ständig kamp att hålla katten fri från dessa vederstyggliga blodsugare. Att den sen är grannens katt kvittar, han har adoptert mig och jag klagar inte för vem kan motstå en spinnande och kelsjuk katt.

Läste om att man kan duscha hunden i vitlöksblandat vatten för att hålla otyget borta och satt och spekulerade med maken under kvällsmaten om huruvida detta skulle kunna tillämpas på katten. Antog att det skulle bli ett oherrans liv på kattkräket om man hade vågat sig på ett dylikt tilltag och att det nog inte kunde bli aktuellt för Smirnoffs del.

Nåväl, mina blickar föll i denna stund på skålen med ljuvligt doftande tzatziki och då tändes den där berömda glödlampen över skallen och bländade den intet ont anande äkta hälften. Impulsiv som jag är doppade jag fingret i skålen och presenterade anrättningen för Smirre som raskt slickade fingret rent och belåtet spinnande glodde efter mer. Han serverades en rejäl klick på en blommig tallrik och den försvann i ett nafs (tzatzikin alltså, inte tallriken), därefter behagade den gottegrisen svänga inte mindre än tre gånger! Sen var skålen tom. Återstår bara att konstatera att detta är en sann grekisk katt som omgående måste döpas om från Smirnoff till den grekiskt klingande motsvarigheten Ouzo.

Nu väntar vi spänt på att se om festmåltiden kommer att ge någon effekt på fästingarna. För det vore väl festligt eller hur?

Kalispera,
Agge
- Som räknar ner, 37 dagar kvar!

Senast redigerad av AGGE den 2010-08-03 klockan 19:59. Anledning: stavfel
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-08-03, 20:16
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Grekifierad katt

Hej Agge. Kul att se dig igen.

Om det fungerar är nog en fråga om hur mycket vitlök det var i Tzatzikin! Men fortsätt och ge Ouzo det i ett par dagar till så gör det nog susen... Ha inte för mycket salt i Tzatzikin till honom bara. Det är inte bra för njurarna.

Annars kan du köpa Frontline Comp på Apoteket. Kostar lite men vad gör man inte för en katt... Även om det egentligen är grannens... Eller har ni delad vårdnad?

Mina två, Ossie och Vincent, hälsar att några små bitar rökt skinka sitter inte heller fel! Det hjälper inte mot fästingar men det är GOTT!!!!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-08-03, 20:25
AGGEs avatar
AGGE AGGE är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Mitt i Skåne
Inlägg: 798
Standard Sv: Grekifierad katt

Hej Peter!

Jo jag känner till Frontline och det fick han ifjol men det vore kul med ett giftfritt alternativ. Vi har inte delad vårdnad officiellt men katter går ju sina egna vägar eller hur?

Ouzo hälsar och tackar Ossie och Vincent för skinktipset. Mums!


Kalinichta!
Agge

Jag funderar på att köpa en katt till och döpa den till Meze. Vore väl coolt att stå på trappan och yla OUZO och MEZE! Risken är att det blir invasion av hungriga grannar förståss, då inte bara katter menar jag.

Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-08-03, 21:23
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Grekifierad katt

Citat:
Ursprungligen postat av AGGE Visa inlägg
Vi har inte delad vårdnad officiellt men katter går ju sina egna vägar eller hur?
Mina två bor på andra våningen och hålls i Husses tukt och förmaning... Så de kan inte gå ut. Samtidigt är de tillräckligt bortskämda så jag tror inte de vill egentligen. Men jag känner till flera katter som gått ute och helt kallt "flyttat"! Hittat ny Husse och Matte där de trivdes bättre...

Citat:
Ouzo hälsar och tackar Ossie och Vincent för skinktipset. Mums!
Basturökt går, men källarrökt är favoriten här. Knappt frimärksstora bitar. Annars kan de sätta i halsen. Från det att jag vaknar tills dess de får sin morgonskinka är det ett eländigt mjauande här. Grannarna tror väl jag misshandlar dem... Efter skinkan går de och lägger sig och sover sött och tystnaden lägrar sig över Svedala... Sedan när Husse äter frukost kommer Vincent och kräver "andrafrukost". Dvs en bit ost, korv eller skinka som då ska tas från en smörgås.... Nämnde jag bortskämda...?

Citat:
Jag funderar på att köpa en katt till och döpa den till Meze. Vore väl coolt att stå på trappan och yla OUZO och MEZE! Risken är att det blir invasion av hungriga grannar förståss, då inte bara katter menar jag.
Det tycker jag du ska göra! Kolla på KKS så hjälper du också till.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-08-04, 09:35
AGGEs avatar
AGGE AGGE är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Mitt i Skåne
Inlägg: 798
Standard Sv: Grekifierad katt

Ja du Peter, nog är det så att det är katterna som äger oss och inte vi dom.

Agge
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-08-04, 10:14
Mollybus Mollybus är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Sandhamn
Inlägg: 926
Standard Sv: Grekifierad katt

Jag funderar på att köpa en katt till och döpa den till Meze. Vore väl coolt att stå på trappan och yla OUZO och MEZE! Risken är att det blir invasion av hungriga grannar förståss, då inte bara katter menar jag.



Jag vet ett par som hade två små hundar. Dena ena vit den andra svart. De hette Whiskey och Soda. De smet ut emellanåt och då stod husse på trappanoch ropade på dom!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-08-04, 12:08
pargas avatar
parga parga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Hälsingland
Inlägg: 362
Standard Sv: Grekifierad katt

Jag har en katt som heter Ouzo som ÄLSKAR rökt skinka! Har dock ännu inte provat tsatziki men ska göra ett försök. Har en till katt också och hon heter Retzina. Så två till kanske: Yamas och Meze! En riktig måltid!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-08-04, 17:20
Enigmas avatar
Enigma Enigma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Östergötland
Inlägg: 405
Standard Sv: Grekifierad katt

Citat:
Ursprungligen postat av parga Visa inlägg
Jag har en katt som heter Ouzo som ÄLSKAR rökt skinka! Har dock ännu inte provat tsatziki men ska göra ett försök. Har en till katt också och hon heter Retzina. Så två till kanske: Yamas och Meze! En riktig måltid!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT