Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-07-28, 10:38
retsina retsina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: vårgårda
Inlägg: 33
Standard hyra bil

Vad kostar det att hyra bil,och hur är det med självrisken?Hur är vägarna finns det stora vägar och om man skall ta sig till byarna hur är vägarna dit?Vi kommer snart till karpathos och tar gärna imot tipps om att hyra bil.Låste om någon Manolis som hyr ut bilar,men vad kostar det att hyra en liten bil hos honom?Finns det fler uthyrningsföretag på ön?Vi tar tacksamt emot alla tips angående hyra bil
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-07-28, 10:42
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: hyra bil

Det fanns hur många urhyrningsfirmor som helst Vi betalade 35 euro per dag och hyrde i tre dagar. Vägarna mellan byarna var breda och fina och lite trafik Det fanns ju en del grusvägar också,men vi körde aldrig på dom.

Riitta
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-07-28, 11:32
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: hyra bil

Vägarna till byarna är fina och asfalterade men dock slingriga och med branter på sidorna (vilket ofta ger hisnande vackra vyer).

Vägarna till vissa stränder är dock grus på slutet. Jag har inte hyrt bil själv men har sett många som gjort det och som tagit sig ner för grusvängarna också.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-07-28, 23:26
Noras avatar
Nora Nora är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Stavern, Norge
Inlägg: 414
Standard Sv: hyra bil

Kanskje det var jeg som skrev om en Manolis som leide ut biler. Tror jeg har skrevet det før. Det var i såfall Manolis Georgiadis, på Votsalakia i Amopi. Han driver Trust rent-a-car. Vi har alltid leid bil av ham, og han er ikke av de dyreste, er alltid presis, vi har vært stor-fornøyde. I år leide vi derimot bil av Avis, fordi det var vanskelig å få tak i bil (de fleste var utleid, og vi måtte ha tre stk). Vi betalte 40 euro for en dag. Bilene var nye og fine, men det som var dumt, var at de delte ut et kart, og der hadde de krysset av flere veier som vi ikke fikk lov til å kjøre på. Blant annet veien ned til Apella. De var helt hysterisk redde for bilene sine. Veien ned til Apella er helt ok å kjøre på, og det er uaktuelt å parkere oppe på hovedveien og gå ned, ihvertfall i 35 varmegrader. Så der kommer ikke jeg til å leie noe bil igjen, ihvertfall. Men jeg kan på det varmeste anbefale Trust i Amopi, men det er kanskje ikke så praktisk om man bor i
Pigadia... (Meg og Amopi, he he.... )

Hilsen Margrethe (som har 8 dager igjen til nok en tur til Karpathos...)
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-07-28, 23:53
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: hyra bil

Är det inte som med mopederna, att kontraktet som man skriver under förbjuder körning på grusvägar?

Fast sen struntar alla i förbudet. (Parkeringen vid Apella är full av både moppar och bilar).

Vad som skulle hända med försäkringen om man kraschar bilen/moppen på grus försökte jag få utrett här på forumet men det var inte så lätt.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-07-28, 23:58
Noras avatar
Nora Nora är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Stavern, Norge
Inlägg: 414
Standard Sv: hyra bil

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Är det inte som med mopederna, att kontraktet som man skriver under förbjuder körning på grusvägar?
Da må det isåfall være noe nytt, for jeg har aldri vært borti det før. Vi har alltid fått lov til å kjøre overalt hvor vi kommer fram. Merkelige greier...
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-07-29, 00:38
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: hyra bil

Fast jag är rätt säker på att jag varit med om det för några år sen, när jag inte stod för kontraktet eftersom jag åkte bakpå. Då gällde det moped och det var inte på Karpathos.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT