Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2012-08-16, 13:38
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

..det är säkert som Riitta säger med bad-och turbåtarna.Vare verklligen sex år sen du var där å plocka oliver?? Det känns som det var max två-tre.....
Själv ska jag försöka ta mej båtledes till Saria för tredje gången.Det är en heldagsutflykt till ett intressant mål....
Igår fick jag dessutom samtal ifrån väst(bäst?)kusten, det var Thomas och Bingan, som hade köpt biljetter för två veckor den 6:e september, så nu börjar skandinaviska KarpathosVeteranerna (SKV) samlas....
Svara med citat
  #22  
Gammal 2012-08-16, 13:56
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 610
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

Nej, det var inte 6 år sedan jag plockade oliver, utan 2 år sedan

Riitta
Svara med citat
  #23  
Gammal 2012-08-16, 16:05
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

Åkejrå...jag läste fel &slarvigt,förlåt...
Det varju på stranden Agios Minas dunte vurt på sex år...
Rett skava rett...
Mikke
Svara med citat
  #24  
Gammal 2012-08-19, 01:37
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

....nu börjar det dra ihop sej, och hjulet är ännu inte ditsatt på båtkärran....jag tror alltid att jag har SÅ mycket tid på mej och sölar med att ta tag i det som ska fixas innan resan, är det möjligtvis nån som känner igen sej ?? Eller är jag ensam om denna tidsoptimism ??
Idag har det regnat, så inte nåt har blivit fixat utomhus, jag får hoppas att det blir uppehållsväder imorrn....Då, minsann ska jag försöka få dit hjulet, för nu är det "bara" tre vekker kvar tills jag reser, och en annan grej är att kolla passet, för numera gäller det ju bara i FEM år, till skillnad mot förr, då det var 10 år.....
Hedvig måste upp inom två veckor, och igår så slutade flyt-brytarn att funka, så durkarna flöt....inte bra att hon läcker SÅ mycket.....men det får bli ett senare bekymmer. Hursomhelst så verkar det bli ett rejält gäng nordeuropeer som kommer till Karpathos i höst....
Mikke
Svara med citat
  #25  
Gammal 2012-08-22, 21:48
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

....Rolf Öfverström från Helsingfors ringde idag och berättade att har han fixat biljett och kommer till Karpathos 6:e september, tror jag han sa... Han brukar vara där ganska länge...
Jag har letat (alltmer desperat..) efter passet i två dar, men idag hittade jag det....och det var fortfarande giltigt....oh,lycka... Hur lång tid tar det att få ett nytt pass hos polisen?? Nån som vet??
Mikke
Svara med citat
  #26  
Gammal 2012-08-23, 09:17
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bjuv
Inlägg: 1 006
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

1 vecka tror jag att jag fick vänta,fast det var förstås i Ängelholm
Svara med citat
  #27  
Gammal 2012-08-23, 09:33
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Jag har letat (alltmer desperat..) efter passet i två dar, men idag hittade jag det....och det var fortfarande giltigt....oh,lycka... Hur lång tid tar det att få ett nytt pass hos polisen?? Nån som vet??
Mikke
För mig tog det fyra arbetsdagar att få ett nytt pass.

Eva
Svara med citat
  #28  
Gammal 2012-08-23, 10:07
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Inlägg: 1 712
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

Beror på var man ansöker om pass men det är lugnt nu vad jag försår. Sonen ansökte i måndags kl 12.30 i Sollentuna tisdag 14.00 fick han sms att passet var klart! snacka om fort!

Camilla
Svara med citat
  #29  
Gammal 2012-08-23, 10:15
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

....tack för alla "pass-svar", jag trodde i min enfald att det tog minst tre veckor eller så....därav "desperationen".....
Måste man egentligen ha pass inom EU/Shengenområdet? Räcker det inte med nån sorts id-handling??
Mikke
Svara med citat
  #30  
Gammal 2012-08-27, 12:55
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

...ujuj vad dagarna ramlar iväg,nu är det mindre än två veckor till planet går mot Rhodos........men nu är ju passet hittat,diverse böcker fixade och igår fick jag på de tvenne rullagren på båtkärrans framhjul efter lite pyssel och kladd med fett, så nu åker snipan Hedvig upp inom kort, plus Finnjollen och en plast-eka.....
Hittade också en 20-euro sedel liggandes, vilket kändes bra...
Som gammal singelgubbe (GOF=Grumpy Old Fart) så blir det lätt lite(?) rotigt hemmavid, så ofta får jag göra s.k recenta arkeologiska utgrävningar på hemmaplan och då och då dyker det upp grejer som jag har helt och hållet glömt av, mkt intressant fenomen som antagligen kommer att öka i omfattning.....
Svara med citat
  #31  
Gammal 2012-08-27, 14:13
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
så ofta får jag göra s.k recenta arkeologiska utgrävningar på hemmaplan och då och då dyker det upp grejer som jag har helt och hållet glömt av, mkt intressant fenomen som antagligen kommer att öka i omfattning...
Du kanske blir rik om några år, om du letar tillräckligt noga.
Svara med citat
  #32  
Gammal 2012-08-29, 21:56
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

...jo, så är det nog Janne, dock känner jag mej rätt "rik" redan nu på t.ex gamla grejer,skruv å spik å cyklar å böcker,mm...I vissa fall alldeles FÖR rik, så jag håller på att "avrikifiera" mej, t.ex så slängde jag 200 slipsar för ett tag sen....
Vad anbelangar Karpathosreseförberedelserna, så drogs idag plastekan och Finnjollen upp...Detta gick tämligen lätt, då jag backade ner bilen, öste båtarna, samt drog helt sonika upp dom mä bilen...Nu är det "bara" snipan Hedvig kvar, och hennes kärra är nu (hoppas jag) rullbar....
Som tur är bor jag mkt nära rampen,så rasar kärran,får jag väl rulla henne hem till trägårn på stockar....
Svara med citat
  #33  
Gammal 2012-09-02, 03:16
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

....nu är det bara en vecka kvar och det börjar det närma sej för avfärd från Örebro nästa söndag.......
Ikväll har jag vurt å spelat lite på ett bröllop och så hade dom bokat hela stenmagasinet....
För att slippa slita ut vänner och bekanta med att köra ner mej till Jvgst och busscentral, så tog jag och knallade ner till bussen idag i det fina vädret.Inte helt enkelt att knalla ca 4 km med rygga,banjo och fiol, men det gick ok...... Som tur var så träffade jag en gammal bekant på bussen,så resan gick fort.......
Det bidde inte så mycket spelat ikväll, men iallfall litegrann för bröllopsgästerna och idag så tänker jag dra fram båtkärran och smörja alla axlar, så att jag kan ta upp Hedvig på måndag......
Sen blir det i veckan att knyta ihop alla grejer/prylar/löften,etc, så att jag kan åka med någorlunda gott samvete.....
Svara med citat
  #34  
Gammal 2012-09-02, 09:31
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

Hei Mikke,
Ja, nå nærmer det seg virkelig for deg

- det er deilig å ha Karpathos i siktet, v i må fortsatt vente 5 uker, men den som venter på noe godt.....

Vet du når Pelagos stenger for sesongen ?
Jeg er forberedt på at vi kommer litt for sent ned
Svara med citat
  #35  
Gammal 2012-09-03, 20:13
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

...jag har för mej att förra året stängde dom runt 10 oktober, men jag kan ha fel....Riitta brukar ha bättre koll på datum än jag.... Det hänger väl lite på antalet besökare,kan jag tänka mej....
Idag hade jag tänkt ta upp träsnipan Hedvig och kompisen Göran hade vänligen lovat att vara behjälplig, men så ringde Peter, som köpt ett litet hotell i stan och behövde flytta och skruva ihop bord, och när det var klart bidde det lite sent att ta upp båten.....
Så det får väl förhoppningsvis bli av i morrn...Hyresvärden ringde också och kollade upptagningen, för vi har bägge båtarna i trägårn och min står längst in i hörnet på tomten och hans framför,så det gäller att samordna,vilket inte alltid är så enkelt....Men Finnjollen har jag flyttat idag så den står utanför tomten,längs häcken.En båt mindre i trägårn..... Sakta men säkert så faller saker på plats, och jag får lift med en snäll kompis till Örebro, det var förexten han som hämtade mej (och linoljan) där i maj....
Svara med citat
  #36  
Gammal 2012-09-03, 21:18
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 610
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

Jag brukar ju aldrig vara där då dom stänger Det brukar ju du Mikke

Riitta
Svara med citat
  #37  
Gammal 2012-09-03, 21:26
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Jag brukar ju aldrig vara där då dom stänger Det brukar ju du Mikke Riitta
Jeg regner med at vi kommer for sent, fordi vi skal være i Finiki de første dagene og først kommer til Pigadia 10.okt!
V e t selvsagt ikke, men kan tenke meg at siste dag er søndag 7.okt

Men Pelagos er ikke så viktig for meg, som for dere "faste", men er det mulig ( åpent) så er det trivelig å være der en kveld, det var vi i fjor


.
Svara med citat
  #38  
Gammal 2012-09-03, 21:51
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

...kanske det går att "förlänga" Pelagos säsong nån eller några dar ??....Kanske kan man locka dit ev kvarvarande turister, eller varför inte,gå runt som "sandwich-man".
Det gjorde jag en gång för läääänge sen i Kallsta, för Linjeflyg... Det var skojigt, tror jag mej minnas...eller kanske kände jag mej fånig, men jag väljer det första...
Annars får vi vassego knalla upp till Faros, där är också trevligt.....
Svara med citat
  #39  
Gammal 2012-09-03, 22:28
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
...kanske det går att "förlänga" Pelagos säsong nån eller några dar ??....Kanske kan man locka dit ev kvarvarande turister, eller varför inte,gå runt som "sandwich-man".
Det gjorde jag en gång för läääänge sen i Kallsta, för Linjeflyg... Det var skojigt, tror jag mej minnas...eller kanske kände jag mej fånig, men jag väljer det första...
Annars får vi vassego knalla upp till Faros, där är också trevligt.....
Ja, om du går rundt som "Sandwich-man" lover jeg å fotografere flittig
Svara med citat
  #40  
Gammal 2012-09-03, 23:46
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

...hihi det skulle allt se ut det... ....var det inte nån gammal grek som gick runt i en tunna....??
Diogenes hette han visst.....kolla här:http://philosophers.endless-greece.com/diogenes.php
Kanske kunde man göra en ngt mer modern variant på tunn-temat...En i frigolit,kanske??
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT