Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2005-04-01, 17:18
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta
och fem hoppgubbar till

Våga inte komma hem från Karpatos utan den skivan, Mikke
Undrar om Vasilis sjunger på den också.Vill Matilda också veta
Du får fråga hur mycket skivan kostar så jag skickar pengar med dig.
Det kanske blir riktigt lönsam affär för dom alltså

Riitta
Hejhej!!
Naturligtvis törs jag abbesolut I*N*T*E komma hem utan en J*E*T*T*E*S*T*O*R pakke såna cd......Här gäller det att veta vikken sida brödet är smörat.......hihi.... Hoppas nu bara att dom numrerat och signerat den ......men det får väl orne sig......Om Vasilis sjunger har jag ingen aning om, fast det tror jag inte......men kan ha fel, förstås.......
Trevlig helg,
Mikke
(KfK)

Senast redigerad av Mikke den 2005-04-01 klockan 17:23.
  #22  
Gammal 2005-04-01, 17:29
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Det blir så bra med Xronis, Florios och Mimis sång

Riitta
  #23  
Gammal 2005-04-03, 14:45
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Hej!
Språkade med Mimis och hans fru Connie idag, söndag. Grabbarna hade visst varit väldigt flitiga och varit och lirat hos Mimis&Connie mest vareviga dag......Det ska bli spännande att höra på.....Skivan skulle visst vara klar tills jag kommer,sa Mimis.Omslaget är visst klart, Connies brolla i Holland har gjort det så det mesta verkar färdigt..... Vi får väl hoppas att detta blir nr 1 i en lååång serie av skivor....
Mvh,
Mikke
(KfK)
  #24  
Gammal 2005-04-12, 23:08
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Tjena!!
Finns det nån som vet hur man murar på Kalimera?? Det skall gjutas ett litet golv bakom Pelagos, i det lilla, lilla (1,5x3?)rummet vid toaletterna......Cement finns, sen ska den blandas med sand.Innan dess ska man visst lägga ut armeringsjärn, men vikka rutor ungefär?? 15cm?? Hur tjock sula....?? Det ska stå vin och pilsner där.... Högst sannolikt blir det jag som ska göra´t......
Alla tips tas emot tacksamt.....
Mikke
  #25  
Gammal 2005-04-12, 23:33
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 202
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Men gör en grov skiss och knalla i väg till Kallsta byggmarknad och låt lämplig verkmästare förklara kraven. De nordiska kraven på fuktisolering mm kan du sen troligen dumpa.

//PO
  #26  
Gammal 2005-04-13, 00:50
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

PO!!
Takk för inputt......
Bra idé!! Ska kolla med ingenjörs-fölket på Univärschitetet åg.....
Kanske det rent av finns nån gör-det-själv-bok som man kan smuggla med sig och smygläsa på öa....
Mikke
(KfK)
  #27  
Gammal 2005-04-25, 20:47
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Hej!
Enligt uppgift drar Pelagos igang tisdag naesta vecka.....Hur det aer med cd:n har jag inte vagat fraga aen......
Mvh,
Mikke
  #28  
Gammal 2005-04-26, 07:13
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke
Hej!
Enligt uppgift drar Pelagos igang tisdag naesta vecka.....Hur det aer med cd:n har jag inte vagat fraga aen......
Mvh,
Mikke
Glöm inte och plocka fram Kalimeraboken Du får ju skriva först i den i år

Riitta
  #29  
Gammal 2005-04-26, 19:28
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta
Glöm inte och plocka fram Kalimeraboken Du får ju skriva först i den i år

Riitta
Och tänk att vi kanske kommer "som god tvåa" om allt går enligt planerna .
Nu "plågas" kollegorna på jobbet med grekisk musik för fullt, de är inte LITE avundsjuka precis...

/Ivi
-med ordentlig resfeber nu
  #30  
Gammal 2005-04-26, 19:53
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Ni har en stor schans att komma på andra plats

Riitta
  #31  
Gammal 2005-04-26, 23:18
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Hej!Tisdag naesta vecka drar det igang pa Pelagos, sa Manoli som haemtade mig vid flygplatsen.Sen for vi till Pelagos daer hans fruga Irini var i full gang med att gora ren de stora rutorna......Idag sa Mimis att cd:n finns i levande livet, fast jag har inte sett eller hort den aenn......Men det kommer!!! Nu ska jag lulla hem i den svarta natten, fast jag har en lysdiodlampa som sitter pa armen i ett band......Vi hors!!Mikke
  #32  
Gammal 2005-05-08, 21:10
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Hej! Startdagen for Pelagos blev framflyttad till nu peau onsdag.Vi har grejat en del, bl.a har jag hyvlat och slipat av det gamla malade tra-racket som loper parallellt med vaegen.Det var fult och brunt, men nu aer det traefaergat och inoljat ca 9 ggr.Idag puttade vi ner ett gammalt flaekthus fran taket pa Pelagos, det var skoj da sjaelva nedslagsplatsen inte var sa stor, utan kanske bara ett par meter.....Det small bra naer den stora kuben kom nerdansande, visst aer det upp-piggande med dylika aktiviteter??? Har oxo traeffat den "nya" kocken som verkar vaeldigt trevlig och erfaren.Han har visst varit kock pa on forut.Imorrn ska vi fixa en stege och greja med koksflaekten sa den funkar och en dorr till det lilla forradsrummet pa baksidan.Det bidde inget cementgolv denna gang, utan vi vaentar till september, sa det ligger ett temporaert traegolv tillls vidare.
Mvh,
Mikke
  #33  
Gammal 2005-05-08, 22:04
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke
Har oxo traeffat den "nya" kocken som verkar vaeldigt trevlig och erfaren.Han har visst varit kock pa on forut.
Vet du var? Och vart har den "gamle" kocken tagit vägen? Och hur var det med de målade stenarna längs vägen mot flygplatsen?

Karin
full av frågor
  #34  
Gammal 2005-05-09, 20:59
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Hej! Han var visst kock peau Mediterranian House forut, sen i Tyskland i fyra ar.....Den "gamle" kocken, d.v.s Florios brorsa, ska visst oppna eget i stan.Har inte haft tid att kolla, men nu blir det nog inte sa mycket mer jobb, fast osvuret aer vael baest, haha......Full gas pa Pelagos idag, pafyllning av forrad, staedning, byte af kox-flaekt pa taket, etc.......Aterkommer om de malade stenarna, har fatt reda peau vem som gjort det, men glomt......
Hare bra!! Mikke
  #35  
Gammal 2005-05-10, 15:39
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Hej!!
Den beramade Pelagos-cd:n kommer INTE att forsaeljas, p.g.a copyright-haensyn......Tyvaerr, far man vael saega, men det visade sig att en del av sangerna inte var fria att anvaendas, sa grabbarna vill inte riskera att bli lagsokta for detta, da det har blivit tuffare da det finns folk som bara jobbar med att lagsoka pirat-forsaeljning av yngre musik......Nat liknande har vi i Sverige, jag tror att 50 ar aer en graens hos oss.......
Mvh,
Mikke
(KfK)
  #36  
Gammal 2005-05-10, 17:51
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke
Hej!!
Den beramade Pelagos-cd:n kommer INTE att forsaeljas, p.g.a copyright-haensyn......Tyvaerr, far man vael saega, men det visade sig att en del av sangerna inte var fria att anvaendas, sa grabbarna vill inte riskera att bli lagsokta for detta, da det har blivit tuffare da det finns folk som bara jobbar med att lagsoka pirat-forsaeljning av yngre musik......Nat liknande har vi i Sverige, jag tror att 50 ar aer en graens hos oss.......
Jo, visst har vi det i Sverige - och i den övriga världen också - men det är ju inte värre än att man kontaktar rättsinnehavaren och ber om lov, alt. betalar en summa för att få använda sången! Så gör ju alla artister som använder andras material, det är helt normalt. Man behöver inte alls vara pirat...

Karin
både sångare och låtskrivare...
  #37  
Gammal 2005-05-10, 19:10
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke
Hej!!
Den beramade Pelagos-cd:n kommer INTE att forsaeljas, p.g.a copyright-haensyn......Tyvaerr, far man vael saega, men det visade sig att en del av sangerna inte var fria att anvaendas, sa grabbarna vill inte riskera att bli lagsokta for detta, da det har blivit tuffare da det finns folk som bara jobbar med att lagsoka pirat-forsaeljning av yngre musik......Nat liknande har vi i Sverige, jag tror att 50 ar aer en graens hos oss.......
Mvh,
Mikke
(KfK)
Nej men nu blir man ju väldigt besviken Hade sett fram emot och kunna njuta av Pelagos musik här hemma
Får väl vänta tills nästa sommar och lyssna på riktigt

Riitta
  #38  
Gammal 2005-05-10, 22:01
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Hej!
Jo visst var det lite lessamt att det bidde som det bidde, men men.....lyssna pa den cd:n tror jag nog gar vad det lider.........man kanske kunde be nan med gott om plats att laegga ut den som ljudfiler....vad vet jag....Vi far vael se hur det blir.....musik aer ju graenslos som man saeger.....Nu kommer Vasilis in genom dorren soeau nu far jag vael ta och skriva direkt till Rittas inbox....
Mvh,
Mikke
  #39  
Gammal 2005-05-10, 22:11
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke
Hej!
Jo visst var det lite lessamt att det bidde som det bidde, men men.....lyssna pa den cd:n tror jag nog gar vad det lider.........man kanske kunde be nan med gott om plats att laegga ut den som ljudfiler....vad vet jag....Vi far vael se hur det blir.....musik aer ju graenslos som man saeger.....Nu kommer Vasilis in genom dorren soeau nu far jag vael ta och skriva direkt till Rittas inbox....
Mvh,
Mikke
Hälsa Vasilis jättemycket och önska lycka till i morgon på premiären från oss alla
här hemma

Riitta
  #40  
Gammal 2005-05-10, 22:24
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

KollarininboxRiitta....
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT