Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-02-20, 02:51
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Musiktavernan Pelagos....

Hej!
Det verkar som Pelagos skramlar igång i år igen....:-) Den förra kocken som är brorsa till Florios, grabben med mustasch som lirar sån sagolik bouzouki, har visst fixat till en egen kafeneion i Pigadia, alltså måste det skaffas fram en annan kock, vilket verkar ha lyckats, enligt ryktet.....
Naturligtvis kommer den numera beryktade Kalimera-boken att finnas tillgänglig där, för den som vill signera och/eller kommentera.När jag räknade sist, vid mitten av oktober när Pelagos stängdes, så var det ca 40 pers som skrivit.Tack alla ni som kom dit, diggade, käkade och skrev!!
Vad anbelangar den/de framtida musik-cd som de flesta önskar att bröderna Panaretos+Florios skulle göra, så har jag i skrivande stund inte en susning om de kommit till skott.....Men naturligtvis kommer jag att tjata på om detta....och skriva här hur det går, naturligtvis!
Projekt i april blir att gjuta golv i den lilla utbyggnad som finns bakom tavernan, där vi fann en igelkottsmamma med barn i oktober förra året. Sen ska vi sätta in en dörr, sen kan det lagras öl, vin och ouzo där.Diverse hyllor har kommit upp samt nya lampor.Det finns också lite plats på taket, så kanske vi sätter upp några bord där för de som vill svärma i fred......
Mvh,
Mikke
(KfK)
  #2  
Gammal 2005-02-20, 05:47
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bjuv
Inlägg: 1 006
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Ja då gäller det bara att ta sig dit då.Ska väl fixa sig på nåt vis
  #3  
Gammal 2005-02-20, 10:18
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke
Den förra kocken som är brorsa till Florios, grabben med mustasch som lirar sån sagolik bouzouki, har visst fixat till en egen kafeneion i Pigadia
Jaha, det betyder att vi måste gå någon annanstans för att få smaka hans fantastiska svamp! Erika har längtat efter den hela året! Du måste ta reda på vart han tagit vägen!

Och så får vi hoppas på att den nye kocken på Pelagos är minst lika bra, eftersom vi lär äta där ett flertal gånger under semestern...

Karin
144 dagar kvar
  #4  
Gammal 2005-02-20, 14:02
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Hej!
Jag ska kolla upp detta med eventuell, framtida svampförtäring.......Fjärran vore det mej att förmena våra galanta grekresande gourmander goda grytor......
Kanske kan receptet ifråga överbringas till den "nye" kocken på Pelagos.?...skall göra direktionen uppmärksam på denna önskan vid tillfälle.
Mvh,
Mikke
(KfK)
  #5  
Gammal 2005-02-20, 15:51
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke
Hej!
Jag ska kolla upp detta med eventuell, framtida svampförtäring.......Fjärran vore det mej att förmena våra galanta grekresande gourmander goda grytor......
Kanske kan receptet ifråga överbringas till den "nye" kocken på Pelagos.?...skall göra direktionen uppmärksam på denna önskan vid tillfälle.
Mvh,
Mikke
(KfK)
Rätten i fråga hette på menyn "Fillet with mushrooms sauté" och var den appselut dyraste de hade! Men det var den värd, för svampen var helt enkelt gudomlig! Tyvärr upptäckte vi den inte förrän sista kvällen vi var där...

Karin
  #6  
Gammal 2005-02-23, 21:15
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Hej!
Senaste rapytten från Pelagos meddelar att kvalificerad karpatisk kock krokad......Undertecknad spelade en marginell roll per mail och telefon......
Vid förfrågan om den lukulliska svamprätten Karin beskrev så panegyriskt härovan, så sa Xroni att den nyligen infångade kocken var bättre....(men så ska dom väl säga,va, grabbarna i köket?) Vi får väl se och smaka i april....
Mvh,
Mikke
(KfK)
  #7  
Gammal 2005-02-23, 21:39
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke
Vid förfrågan om den lukulliska svamprätten Karin beskrev så panegyriskt härovan, så sa Xroni att den nyligen infångade kocken var bättre...
Tillåt mig småtvivla, man är väl inte kannibal, heller!!!

Karin
  #8  
Gammal 2005-02-23, 21:54
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp
Tillåt mig småtvivla, man är väl inte kannibal, heller!!!

Karin
Ehhhh.....
Syftningsfel.......mittåt......
Bra und schnell retur, Karin.....hahahahaha......
Mvh,
Mikke
(KfK)
  #9  
Gammal 2005-02-25, 12:56
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Hej!
Nu har jag fixat billetterna via Internet! Flyger till Rhodos från Landvetter den 24:e april och som vanligt VÄLDIGT tidigt, 06.00......Vilket naturligtvis gör att man får övernatta på flygplatsen.....Sen checkar man in några timmar tidigare, d.v.s vid 4-snåret....Sova får man väl göra på planet....
Ringde till Karpathos idag .Ett rykte förmäler att grabbarna samlats och lixxom börjat känna lite på låtarna till en eventuell Pelagos-cd.......Det låter lovande....vi får se hur det går!
En nerräknare ska jag också ha, det är trevligt att kolla då och då.
Mvh,
Mikke
(KfK)
  #10  
Gammal 2005-03-20, 16:18
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Hej!
Har inte fått tag i ny biljett Landvetter-Rhodos 24 april, men ska ta tag i detta imorrn.Ringde ner till Karpathos idag och fick höra att den av flera Kalimister uppskattade sångaren Vassilis kommer att sjunga på Pelagos, enligt Xroni.Just nu därnere, plus 20 och sol..... Dom börjar så smått att förbereda säsongen och är som vanligt förväntansfulla......
Mvh,
Mikke
(KfK)
  #11  
Gammal 2005-03-20, 17:10
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Barnbarnets kommentar var att vi åker till Karpathos i stälet för Kalymnos Icke gör vi det den här sommaren, men nästa sommar kan inte mycket hindra oss

Riitta
  #12  
Gammal 2005-03-20, 17:14
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Ack ja... Vasilis har jag inlagd bland mina skrivbordsbilder på datorn, så honom ser jag med jämna mellanrum... Å, vad vi ser fram emot att få träffa dem igen!!!

Karin
116 dagar kvar...
  #13  
Gammal 2005-03-20, 22:17
Noras avatar
Nora Nora är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Stavern, Norge
Inlägg: 414
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

For oss er det 83 dager til avreise. Tiden kan ikke gå fort nok. Karpathos har gjort noe med meg, jeg klarer ikke å la være å tenke på det, savner det hver eneste dag. Men nå går det framover! Da vi bestilte turen, var det over 200 dager til avreise, så nå er det jo bare en liten stund... Pelagos har jeg faktisk ikke vært på, må sjekke det ut i sommer. Vi skal reise sammen med noen som aldri har vært på Karpathos før, det blir spennende å se om de faller like mye for øyen som vi har gjort. De har ganske store forventninger... Ikke rart, etter alle gode ord som jeg har sagt. Får håpe det står til forventningene...

Nora
  #14  
Gammal 2005-03-21, 19:28
Ingrids avatar
Ingrid Ingrid är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Son, Norge
Inlägg: 263
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Dere er såååå heldige som drar til Karpathos i år, ikke sikkert jeg kommer avgårde. Snufs... Men skal prøve å få det til. Håper at Mikke snart skriver i forumet at Pelagos-CD'en er ferdig! Vi hadde en hyggelig kveld der høsten 2004 (Mikke var der oxo) med deilig mat, herlig musikk og syrtaki-dans. En fantastisk stemning.
  #15  
Gammal 2005-03-21, 19:52
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Citat:
Ursprungligen postat av Nora
Pelagos har jeg faktisk ikke vært på, må sjekke det ut i sommer.
Då får du inte glömma att fråga efter Kalimeraboken! Det är en speciell gästbok, där vi Kalimister (som Mikke har döpt oss till) bland annat skriver hälsningar i. Oj, vad det ska bli roligt att få läsa den i sommar, och se hur många som har skrivit i den sedan vi gjorde våra inlägg!

Strax efter åtta på kvällen börjar musiken, och sedan håller de på till frampå småtimmarna, har jag hört sägas... själva har vi aldrig orkat stanna kvar så länge.

Karin
som längtar...
  #16  
Gammal 2005-03-21, 21:06
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Karin! Orkar inte du vara uppe fram till fem på morgonen Då måste jag sett fel på klockan. Inte såg du så trött ut heller

Riitta
  #17  
Gammal 2005-03-21, 22:03
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Nej, men då var jag ju med Antonis!!! Då kan man ju inte slösa bort tid på att sova! Ska han nu göra militärtjänstgöring, så lär han inte kunna ge några konserter nästkommande vinter... så det kanske inte blir någon mer natt med honom... suck...

Fast när vi är på semester är det ju främst familjens herrar som vill hem och i säng.

Karin
  #18  
Gammal 2005-04-01, 13:37
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Hej!
Ringde Xroni idag, och enligt en brusig telefonledning tyckte jag mig uppfatta att Pelagos-cd:n är färdig....... Detta låter nästan för bra för att vara sant, men men....Jag kollar naturligtvis upp detta efterlängtade fenomen och håller er informerade....
Vi hörs!
Mikke
(KfK)
  #19  
Gammal 2005-04-01, 14:14
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bjuv
Inlägg: 1 006
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

OOOOH vad kul.Den skivan MÅSTE jag ha
  #20  
Gammal 2005-04-01, 15:57
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

och fem hoppgubbar till

Våga inte komma hem från Karpatos utan den skivan, Mikke
Undrar om Vasilis sjunger på den också.Vill Matilda också veta
Du får fråga hur mycket skivan kostar så jag skickar pengar med dig.
Det kanske blir riktigt lönsam affär för dom alltså

Riitta
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT