Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-04-22, 21:54
Åhnberg Åhnberg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1
Standard Kolimbari

Hejsan, åker till Kolimbari i augusti och letar nu lite överallt om info och vad det finns att göra... Även om vi vill ha en lugn och avslappad resa så vill vi ju åka ut på en del utflykter... Hittade detta forumet och blev mycket glad
Utflykter: Är det bara resebolagen som arrangerar utflykter eller finns det lokala arrangörer? Tänker på Båtresan till Balos och Elafonissi samt Falassarna...
Vad jag förstår är stranden inte den bästa... mycket vågor, strömmt, samt icke långgrunt... Läste att de flesta väljer hotellens pooler istället? Har någon erfarenhet av detta? Är det så illa? Antar att jag kommer med fler frågor... men vi börjar så här
Första gången till Kreta, känns underbart
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-04-22, 22:08
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Kolimbari

Du kan åka lokalbuss till Elafonissi och även till Kastelli och ta båt till Balos/Gramvousa därifrån. Hyr ni bil så rekomenderar jag att ni tar en tur till sydkusten över bergen.
Angåeende stranden så är den väl inte den sämsta heller. Det kan gå höga vågor och då blir det badförbud men det gäller hela Chaniakusten...
Kolymbari är en väldigt liten och lugn by med flera bra tavernor nere vid den lilla fiskehamnen. Vill ni ha lite mer liv och rörelse tycker jag ni ska ta bussen bort till Platanias någon kväll. Ta bussen in till Chania måste ni också göra förstås

Malin
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT