Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-08-16, 16:19
Åsas avatar
Åsa Åsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: ÖREBRO
Inlägg: 76
Standard Taverna Adama Platanias

Hej alla !!
Har läst att Adama är uppskattat av många, undrar vart det ligger i Platanias. Vi åker söndag morgon !!
Mvh Åsa
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-08-16, 18:24
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Taverna Adama Platanias

Gå igenom hela Platanias mot Gerani så ligger den på höger sida en bit efter Ideal Beach Mitt emot ligger en ny Thai restaurang som är lätt att lägga märke till.
Prova gärna deras mixade grekiska specialitéer.

Malin
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-08-16, 18:55
Åsas avatar
Åsa Åsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: ÖREBRO
Inlägg: 76
Standard Sv: Taverna Adama Platanias

Tack Malin !! Du är en klippa Ni har jag fått gedigna tips på Tavernor o restauranger i byarna och inne i Chania. Är det något annat du tycker jag inte ska missa ?? Jag gillar att åka båt och då speciellt badbåtar men vet inte om just fritidsresors alt är vad jag söker.
Ha det gott, Åsa
Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Gå igenom hela Platanias mot Gerani så ligger den på höger sida en bit efter Ideal Beach Mitt emot ligger en ny Thai restaurang som är lätt att lägga märke till.
Prova gärna deras mixade grekiska specialitéer.

Malin
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-08-16, 19:12
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Taverna Adama Platanias

´Det går en badbåt från den lilla hamnen i Platanias flera ggr per dag. Den kostar 25 E och då är det All inclusive på dryck under 3 timmar
Annars kan man åka till Gramvousa med båt men då får man ta bussen bort till Kissamos först.
Jag vet inte vilka restaurangtips du antecknat men om du inte skrivit med "Drakiania" så gör det...de kör transfer till sin restaurang med en vit minibuss som brukar stå parkerad längs huvudgatan i Platanias. Restaurangen besöks mest av greker och ligger 3,5 km rakt in i landet från Platanias. Ligger vid en flod och det är fantastiskt mysigt. Där får du riktig grekisk mat Sist jag var där åt jag lamb in oven, rödbetor, fava, rökt kött (som jag glömt vad det heter), staka mm, mm Allt var väldigt vällagat.

Trevlig resa

Malin
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-08-16, 19:16
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Taverna Adama Platanias

Syglina heter köttet

Malin
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-08-16, 20:15
Åsas avatar
Åsa Åsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: ÖREBRO
Inlägg: 76
Standard Sv: Taverna Adama Platanias

Bra tips ang Drakiana, jag äter dessvärre inte kött, men frossar gjärna i fisk o skaldjur, brukar oxå beställa in olika fantastiska grekiska förrätter
Men Malin, hamnen Du måste mena piren, nära Marika (hoppas jag)
något annat har jag inte sett
Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
´Det går en badbåt från den lilla hamnen i Platanias flera ggr per dag. Den kostar 25 E och då är det All inclusive på dryck under 3 timmar
Annars kan man åka till Gramvousa med båt men då får man ta bussen bort till Kissamos först.
Jag vet inte vilka restaurangtips du antecknat men om du inte skrivit med "Drakiania" så gör det...de kör transfer till sin restaurang med en vit minibuss som brukar stå parkerad längs huvudgatan i Platanias. Restaurangen besöks mest av greker och ligger 3,5 km rakt in i landet från Platanias. Ligger vid en flod och det är fantastiskt mysigt. Där får du riktig grekisk mat Sist jag var där åt jag lamb in oven, rödbetor, fava, rökt kött (som jag glömt vad det heter), staka mm, mm Allt var väldigt vällagat.

Trevlig resa

Malin
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-08-16, 20:25
Åsas avatar
Åsa Åsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: ÖREBRO
Inlägg: 76
Standard Sv: Taverna Adama Platanias

Sist jag var i Platanias frågade jag efter badbåt dom sa att det inte fanns, men från piren fanns en båt man kunde åka ut o provdyka o snorkla, dom låg inte så långt ut höll sig runt "ön". Biljetterna till den turen såldes via en liten kur på huvudgatan.
Åsa
Citat:
Ursprungligen postat av Åsa Visa inlägg
Bra tips ang Drakiana, jag äter dessvärre inte kött, men frossar gjärna i fisk o skaldjur, brukar oxå beställa in olika fantastiska grekiska förrätter
Men Malin, hamnen Du måste mena piren, nära Marika (hoppas jag)
något annat har jag inte sett
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-08-16, 21:04
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Taverna Adama Platanias

Hamnen eller piren... det är ju 2 pirar som då bildar en liten hamn Ligger rakt framför Porto Platanias. Båten jag menar åker på snorkeltur...så det är nog samma

Malin
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT