Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-05-15, 10:45
Sofie:) Sofie:) är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 9
Standard Villa Alexis

Hej!
Jag och min sambo tänkte åka till Skiathos i sommar, det är väldigt fullbokat men vi har hittat ett rum med terass på Villa Alexis. Är det någon som vet om det finns det några restauranger i området eller måste man gå 1,5 km in till stan för att äta middag??Hur är hotellet?är det kvällssol på terasserna (dom ska vetta mot havet).Är staranden långgrund nedanför hotellet? Vi har även kollat på hotell reneé,är det bättre?
Jätte tacksam för svar /Sofie
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-05-15, 12:50
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Villa Alexis

Är det villa Alexis som ligger i meg ammos? I så fall finns det tavernor i meg ammos, fast inte lika många som inne i Skiathos stad precis. Stranden i meg ammos upplever inte jag som långgrund.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-05-15, 20:45
Sofie:) Sofie:) är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 9
Standard Sv: Villa Alexis

Citat:
Ursprungligen postat av Klick Visa inlägg
Är det villa Alexis som ligger i meg ammos? I så fall finns det tavernor i meg ammos, fast inte lika många som inne i Skiathos stad precis. Stranden i meg ammos upplever inte jag som långgrund.
Hej! Tack för svaret, ja det är Villa Alexis som ligger i Megali ammos, 1,5 km från skiathos stad, vet du ungefär hur långt det kan vara att promenera till restaurangerna i Megali ammos? hotellet verkar ligga lite off./Sofie
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-05-16, 09:23
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Villa Alexis

Hej Sofia!
Tyvärr jag vet inte riktigt hur långt det kan vara till tavernorna från ditt hotell men skulle inte tro att det är så värst långt...
I meg ammos fínns en del tavernor men det finns också ett par längs huvudvägen... Edem (mycket grill-mat) och Poseidon (ligger vid busshållplats nr 6 (en liten bit utan för meg ammos).
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-05-16, 09:42
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: Villa Alexis

Vet inte exakt var Alexis ligger men på ett ungefär!! Att gå till "stan" tar inte så lång stund och är en underbar promenad.Gå inte på "stora vägen" utan ta er ner till havet och gå den vägen i stället,visserligen får ni gå på strandkanten men det e sååå fint...inga finskor på bara...Det finns Tavernor efter stranden,en del riktigt bra,Lenio bla.Hoppas ni blir nöjda med Skiathos,det har blivit min favoritö,jag har vart där varje år i tio år nu.Ibland både på våren och hösten.Jag reser ner den 31 maj...ohhh va jag längtar.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-05-16, 10:15
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Villa Alexis

Håller med Skrutt om att promenaden in till stan inte ska gås på huvudvägen eftersom att den hårt trafikerad. Strandpromenaden är ett alternativ men det finns en annan... Gå via gränderna inne i Meg ammos. Baksidan av Lenio och twilight bl a... Men då missar du ju baren som ligger bredvis twilight som bara kan nås från strandpromenaden - och det är en fantastisk utsikt....
Du kommer inte bli besviken...
K - som åker till Skiathos mitten av augusti
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-05-17, 12:49
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 693
Standard Sv: Villa Alexis

Hej Sofie!
Jag bodde i 2 veckor på hotellet för ett antal år sen. Det är bra standard på hotell och pool. Men jag gillade inte att vi fick 2-rumslgh med sovloft i stället för 2 st separata rum. Mannen som ägde hotellet var trevlig, men dottern som var någon slags chef där, satt hela dagarna vid poolen, med sin personal som några slags poliser. Hon hade div kommentarer och klagomål om olika saker, speciellt till barnen. Utsikten var det heller inga fel på. Jag vill minnas de flesta rum hade havsutsikt. Och det var en bedårande utsikt .....
Dock var det en bit att gå utefter vägen och jag föredrar att bo något närmare stan, för det är ju dit man vill gå på kvällen ...
Jag har även bott på Villa Nina. Ett mindre hotell närmare stan, med pool och med små rum, men med mycket trevligare och familjär atmosfär.

Hälsar C@nny, som åker ner i början av juli, och bor lite närmare stan
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-05-17, 14:56
Lajsa Lajsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Inlägg: 166
Standard Sv: Villa Alexis

Hej!

Bodde på Villa Alexis förra året och kan helt klart säga att det är det bästa hotell jag nånsin har bott på!!! Så underbar utsikt att det tog andan ur en. Det är en bit att gå till staden men tyckte verkligen inte att det kändes som 1,5 km tvärtom var det rätt skönt att promenera lite före och efter maten. När vi var där ägdes hotellet av en svanska och hennes grekiska man och lilla son. Antar att de är kvar fortfarande de var jättetrevliga och bjöd på uppfriskande juice när vi bleka turister anlände i hettan

Helt klart ett toppen-val!! Hälsa Skiathos från mig
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-05-17, 14:57
Lajsa Lajsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Inlägg: 166
Standard Sv: Villa Alexis

Citat:
Ursprungligen postat av Lajsa Visa inlägg
Hej!

När vi var där ägdes hotellet av en svanska och hennes grekiska man och lilla son.
"svenska" ska det ju stå såklart
Svara med citat
  #10  
Gammal 2010-05-17, 15:02
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 693
Standard Sv: Villa Alexis

Jaha, då är det mao nya ägare på hotellet då. Då kan man ju åka tillbaka dit igen ...
//C@nny
Svara med citat
  #11  
Gammal 2010-05-23, 21:09
Sofie:) Sofie:) är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 9
Standard Sv: Villa Alexis

Citat:
Ursprungligen postat av C@nny Visa inlägg
Hej Sofie!
Jag bodde i 2 veckor på hotellet för ett antal år sen. Det är bra standard på hotell och pool. Men jag gillade inte att vi fick 2-rumslgh med sovloft i stället för 2 st separata rum. Mannen som ägde hotellet var trevlig, men dottern som var någon slags chef där, satt hela dagarna vid poolen, med sin personal som några slags poliser. Hon hade div kommentarer och klagomål om olika saker, speciellt till barnen. Utsikten var det heller inga fel på. Jag vill minnas de flesta rum hade havsutsikt. Och det var en bedårande utsikt .....
Dock var det en bit att gå utefter vägen och jag föredrar att bo något närmare stan, för det är ju dit man vill gå på kvällen ...
Jag har även bott på Villa Nina. Ett mindre hotell närmare stan, med pool och med små rum, men med mycket trevligare och familjär atmosfär.
Hälsar C@nny, som åker ner i början av juli, och bor lite närmare stan
Hej C@nny!
Tack så mycket för alla svardet lutar åt Villa Alexis, men gur lång tid tar det att promenera in till stan på kvällen?Det känns som om det är en jobbig väg att gå, e det lätt att få tag på taxi?Men vill helst till Skiathos det verkar så fint.Det är inte lätt att välja Skiathos eller Kefalonia.
Hälsningar Sofie
Svara med citat
  #12  
Gammal 2010-05-23, 21:30
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 693
Standard Sv: Villa Alexis

Citat:
Ursprungligen postat av Sofie:) Visa inlägg
Hej C@nny!
Tack så mycket för alla svardet lutar åt Villa Alexis, men gur lång tid tar det att promenera in till stan på kvällen?Det känns som om det är en jobbig väg att gå, e det lätt att få tag på taxi?Men vill helst till Skiathos det verkar så fint.Det är inte lätt att välja Skiathos eller Kefalonia.
Hälsningar Sofie
Hej Sofie!
Det tar inte så lång tid, kanske max 15min beroende på hur man räknar och hur snabbt man går. Jag kommer inte ihåg exakt. Det går ju alltid att be någon på hotellet om att ringa efter en taxi, men annars så funkar det ju bra att promenera.
//C@nny
Svara med citat
  #13  
Gammal 2010-05-24, 15:57
Lajsa Lajsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Inlägg: 166
Standard Sv: Villa Alexis

Citat:
Ursprungligen postat av C@nny Visa inlägg
Hej Sofie!
Det tar inte så lång tid, kanske max 15min beroende på hur man räknar och hur snabbt man går. Jag kommer inte ihåg exakt. Det går ju alltid att be någon på hotellet om att ringa efter en taxi, men annars så funkar det ju bra att promenera.
//C@nny
finns alltid nån taxi som susar förbi och vill plocka upp er, så det är ingen fara. Vi gick nästan varje dag, sällan taxi...det är ju så skönt att promenera i den ljumma kvällsbrisen
Svara med citat
  #14  
Gammal 2010-05-24, 18:31
Sofie:) Sofie:) är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 9
Standard Sv: Villa Alexis

Hej!tack ännu en gång för svaren...Vad bra då behöver jag kanske inte oroa mig för det, för jag började att fundera på att bo första veckan på hotell Mira mare eller Hotell Megali amos och andra veckan på Villa alexis, skulle ni rekomendera det?Vi ska vara där i två veckor.( Lite bråttom, resan måste va betald i morgon.)
Är restaurangen bra på Villa Alexis? man kanske inte behöver gå in till stan varje kväll för att äta? Jätte tacksam för alla tips ni har..
Hälsningar Sofie
Svara med citat
  #15  
Gammal 2010-05-24, 20:07
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 693
Standard Sv: Villa Alexis

Hej Sofie!
Personligen tycker jag att det är lite jobbigt att byta hotell. (om man inte ska byta ort el resmål). Jag skulle nog bo kvar på samma hotell.

Glömde oxå skriva att bussarna går mycket frekvent, och det finns ju ett busstopp i närheten av hotellet.

Ang Alexis så hade de bara mycket enkla rätter när jag bodde där, -då de höll på att bygga ut pool-baren. Hur det är idag vet jag ej?

//C@nny
Svara med citat
  #16  
Gammal 2010-05-25, 09:38
Lajsa Lajsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Inlägg: 166
Standard Sv: Villa Alexis

Jo Villa Alexis har för det mesta enklare rätter men de nuvarande ägarna ordnade grillkväll, grekisk afton, frukostbuffé osv när vi var därsupertrevligt! Annars har du ju restauranger i Megali Ammos, både längs vägen och stranden, om ni inte vill gå in till staden varje kväll
Svara med citat
  #17  
Gammal 2010-05-25, 16:30
Sofie:) Sofie:) är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 9
Standard Sv: Villa Alexis

Citat:
Ursprungligen postat av Lajsa Visa inlägg
Jo Villa Alexis har för det mesta enklare rätter men de nuvarande ägarna ordnade grillkväll, grekisk afton, frukostbuffé osv när vi var därsupertrevligt! Annars har du ju restauranger i Megali Ammos, både längs vägen och stranden, om ni inte vill gå in till staden varje kväll
Tack för svaret Lajsa! Är det längst bilvägen du menar att det finns restauranger ( gatan man kan promenera på när man går in till stan?)
Hur lång är det från hotellet till restaurangerna ungefär?
En lite fråga till bara, är vägen upplyst när man går in till stan på kvällen?Går man i väggrenen, kan man promenera två brevid varandra?
Hälsningar Sofie
Svara med citat
  #18  
Gammal 2010-05-26, 08:40
Lajsa Lajsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Inlägg: 166
Standard Sv: Villa Alexis

Ja precis, de ligger längs bilvägen fast oftast på en liten höjd så att man inte "sitter i knät" på bilisterna Det tar väl kanske ett par minuter till första restaurangen...om du korsar bilvägen kan du ta dig ner till stranden som ligger på andra sidan vägen. Längs stranden ligger ju en hel del tavernor om du går mot stan ett par minuter. det är så himla mysigt att sitta där o ha panorama-utsikt över havet när man äter kvällsmat...ett bra alternativ om ni inte orkar gå ca kvarten in till stan

Man går ju längs bilvägen som är rätt smal så rekommenderat är att inte gå på rad i och med att vägen är kurvig och grekerna kör ju lite "vildare" än de flesta av oss är vana vid vi gick i o för sig oftast längs vägen men det är ju såklart mysigare att gå längs stranden
Svara med citat
  #19  
Gammal 2010-05-27, 22:10
Sofie:) Sofie:) är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 9
Standard Sv: Villa Alexis

Tack så jättemycket för alla härliga svar nu är det betalt och klart, nu längtar jag bara tills vi kommer ner till Skiathos
Ni får ha en jättebra sommar! Hälsningar Sofie
Svara med citat
  #20  
Gammal 2010-05-28, 09:49
Lajsa Lajsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Inlägg: 166
Standard Sv: Villa Alexis

Grattis till bokningen! Ni kommer ha det helt underbart på Skiathos, räkna med ett växande beroende
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT