Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Tinos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-06-03, 17:11
friss friss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Inlägg: 155
Standard Båtutflykt

Hej!!

Snart på väg till Grekland, tänkte börja med Tinos. Undrar om det går några trevliga båtutflyker till andra öar eller man får fixa det själv?
Mvh Friss
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-06-04, 09:15
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 310
Standard Sv: Båtutflykt

Citat:
Ursprungligen postat av friss Visa inlägg
Snart på väg till Grekland, tänkte börja med Tinos. Undrar om det går några trevliga båtutflyker till andra öar eller man får fixa det själv?
Jag har inte sett att det finns organiserade båtutflykter på Tinos.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-06-04, 10:22
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Båtutflykt

Citat:
Ursprungligen postat av friss Visa inlägg
...tänkte börja med Tinos. Undrar om det går några trevliga båtutflyker till andra öar eller man får fixa det själv?
Det är lätt att fixa en tur till Syros eller Mykonos själv, om det nu är det man vill, annars rekommenderar jag att man utforskar Tinos med eget fordon när man nu är på Tinos. När vi var där senast så stannade vi 2½ vecka - inte en enda dag för länge!
Tror möjligen att det finns arrangerade turer till Delos från Tinos..., bör kanske undersökas om det har intresse.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-06-04, 12:49
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Båtutflykt

Både till Mykonos (snabbåt 25 min ca 11 euro/resa) och till Syros med vanlig färja (ca 45-50 min) är det enkelt att ta sig. Ermopouli är en väldigt mysig STOR by/stad. Venetiansk.....

Mykonos är jättemysigt för en fyratimmarstripp som det blir ung om man ska med snabbåten. Stora färjan lägger till utanför Mykonos stad en bit men det är ju en baggis att gå och då kan man ju ta en längre dag på ön.

Delos har jag inte sett reklam för, men jag har ju inte forskat vidare inne på resebyrån. Kan kolla med min värdinna nästa gång jag skriver till henne!

Annars som sagt är det minst lika bra att lägga pengarna på en hyrbil och utforska alla fina stränder och fantastiska byar som Tinos har....

Lissi - snart där igen!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-06-04, 17:57
friss friss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Inlägg: 155
Standard Sv: Båtutflykt

Hej!!
Får se vad vi hinner med, kanske blir en dagsutflykt t Myonos, går många båtar..
Tack för svaren.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-06-04, 18:45
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Båtutflykt

Första gången vi var på Tinos bodde vi några dagar på ett hotell som heter Voreades. Jag vet att hotellvärden arrangerade utflykter till bl.a. Delos (möjligen via Mykonos?) där han själv var med som guide. Hur båtresan/utflykten fungerade vet jag inte eftersom vi inte själv deltog.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT