Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Lesbos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2024-03-14, 09:35
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard The list..

Fylls ständigt på. Nu tipsar Apollo om billiga resmål (som om vi kalimerianer inte skulle ha koll på prisläget) i Grekland. Bilden gör ju att man blir suhen på Lesbos, minst sagt.



/Netwolf
Svara med citat
  #2  
Gammal 2024-03-14, 15:06
seaside seaside är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Varberg
Inlägg: 445
Standard Sv: The list..

Sugen ja det vill jag lova. Hamnen i Molivos är en underbar plats. Lite lång att åka från flygplatsen men det är det värt.
Man får känslan av tiden står lite stilla där. Inga stora hotell. Bara lugn och roooo.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2024-03-15, 05:21
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 892
Standard Sv: The list..

Lesbos är en så fin ö. Molyvos är ju fin, men där finns ju också många andra orter som man skulle kunna bo på. Så att besöka Lesbos flera gånger skulle inte vara någon dum idé alls. Själv har jag bara bott i Molyvos. Skulle gärna bo i Skalla Eressou t.ex.

/ Anne
tyvärr ingen charter från Finland nuförtiden.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2024-03-16, 18:33
Getpinglans avatar
Getpinglan Getpinglan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2013
Ort: Stockholm
Inlägg: 360
Standard Sv: The list..

Ja där har man suttit på kvällarna och njutit av den goda fisken, med katterna svansande kring stolsbenen. Captains corner tror jag ett ställe hette.

Var gravid när vi var där, och då var man ju (i Sverige i a f ) avrådd från svärdfisk pga risk för toxiner... Minns att jag beställde en fisktallrik av något slag, med extra många fisksorter på. - Men jag vill inte svärdfisken, sa jag. Restaurangpersonalen trodde jag var galen, svärdfisken , som ju är den smarrigaste fisken!? Samma sak i Plomari. Vad? Kommit ända till ouzotillverkningens vagga och inte smaka den minsta lilla ouzosmutt? Crazy Swede.... .
Svara med citat
  #5  
Gammal 2024-03-19, 08:26
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: The list..

Molyvos är en de finaste byar jag har varit i. Till skillnad mot de flesta andra stora turistorter i Grekland är det inte stränderna som är den huvudsakliga attraktionen, i stället är det själva byn med sin unika arkitektur, mysiga gränder och trevliga tavernor som drar.

Bilder från Molyvos finns här.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2024-03-26, 15:20
exxy19 exxy19 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Inlägg: 25
Standard Sv: The list..

Väldigt fint där. Dock inte varit där sen 2015. I år blir det lite mera resorthotell på Limnos då grabben "kräver" fotbollsplan för att trivas. Om några år stannar han nog hemma och då j*****! :-)
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT