Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2016-03-21, 09:34
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Första gången på Naxos, hjälp mig välja!

Citat:
Ursprungligen postat av TobiasC Visa inlägg
Det blev Hotel Agios Prokopios till slut. 3-bädds studio med trädgårdsutsikt. Önskade poolutsikt, men det blir nog bra ändå
Det blir bra för det är en fin trädgård.
Svara med citat
  #22  
Gammal 2016-03-22, 07:45
Zelda Zelda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 58
Standard Sv: Första gången på Naxos, hjälp mig välja!

mycket bra val, vi har ofta bott hos Ioanna (systern till Vagelis)
och som Birgitta påpekar är det ypperligt för barnfamiljer!
hoppas att ni blir lika förtjusta i Naxos och Agios prokopios som vi är.
numera bor vi mest på Golden Bay hotel, som ägs av en underbar familj, men det är inte speciellt barnvänligt då det ligger på huvudgatan.
men för oss som nu har vuxna barn (som till vår stora glädje fortsätter att åka med till Naxos, min son säger ofta att det är som vårt landställe då vi varit där så gott som alla år sedan han var 8, nu fyller han 25 i år)
är det perfekt, stora fina rum och de renaste och alltid toppfräsha rummen vi någonsin bott på.


ha en underbar semester på fantastiska Naxos Vi kanske ses
Zelda som är på Naxos i år från den 12-22/6
Svara med citat
  #23  
Gammal 2016-04-01, 11:19
Mozs avatar
Moz Moz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 71
Standard Sv: Första gången på Naxos, hjälp mig välja!

Såg att ni redan bokat på Hotel Agios Prokopios och jag tror det blir alldeles utmärkt!

Vi bodde på Ioanna i augusti/september och vi trivdes väldigt bra. Bra personal och stort fint rum med balkong. Rent & fräscht också. Ioanna ligger ju granne med Hotel Ag. Prokopios och det såg väldigt fint och trevligt ut. Härlig pool med bättre frukost (om man vill ha det) än Ioannas.

Ni kommer säkerligen älska både Agia Anna och Agios Prokopios-stränderna. Klarblått vatten och lugnt och skönt (framför allt Agia Anna). Våra barn älskade verkligen stranden!

Vill passa på att tipsa om Taverna Giannoulis som är en fantastisk genuin och härlig restaurang med god mat och suverän service. Väldigt familjärt. Det ligger väldigt nära Hotel Ag. Prokopios. Det är första stället på huvudgatan när ni kommer från ert hotells håll.

Ha en skön resa!

/Moz
Svara med citat
  #24  
Gammal 2016-04-01, 14:06
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Första gången på Naxos, hjälp mig välja!

Missa för Guds skull inte Plaka bara.
Fortsätt förbi Agia Anna (mellan Aigia Anna och Plaka ligger taverna Paradiso precis på den underbara sandstranden).
Skulle ni, mot all förmodan, tröttna på grekisk mat så testa den mexikanska restaurangen som ligger precis vid Plaka. De gör underbara frozen margaritas av Naxoslime och citron och har supergod mat som barnen kommer att älska. Byn Halki är ett annat måste liksom Aspirantos och några av bergsbyarna runt omkring. Ha en trevlig färd.
Svara med citat
  #25  
Gammal 2016-04-05, 09:45
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Första gången på Naxos, hjälp mig välja!

Hotel Fannis bodde vi på for 11 år siden...dengang var det ikke utbygd og hadde ikke pool. Der bor jeg absolutt igjen om jeg skal tilbake! Helt ved stranden ( dog veien går i mellom som på hele det strekket), vi hadde den mest fantastiske utsikt over havet og litt mindre trafikk og "bråk" i Agia Prokopolis-. I tilegg gangavstad til Plakastranden om man vil ha det ennda roligere.
Avstandene er korte mellom de to stedene..fra ytterkant til ytterkant går man vel på 15 min.
Svara med citat
  #26  
Gammal 2016-04-05, 12:49
TobiasC TobiasC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2016
Ort: Lidköping
Inlägg: 39
Standard Sv: Första gången på Naxos, hjälp mig välja!

Tack för alla tips! De noteras ned och kommer med säkerhet följas upp på plats. Hjälpsamheten på detta forum är rätt häftig får jag säga. Jag hade nog inte ens behövt ställa nån fråga när jag starta tråden, det hade räckt med att säga att vi skulle till Naxos för första gången så hade tips och hjälp kommit per automatik


Som tack för hjälpen ska jag försöka komma ihåg att rapportera tillbaka lite väl på plats.


Jag skriver som många andra då: Hälsningar Tobias som har 74 dagar kvar till Naxos!
Svara med citat
  #27  
Gammal 2016-04-05, 13:53
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Första gången på Naxos, hjälp mig välja!

Jeg spurte faktisk om nesten nøyaktig det samme i et av mine første inlegg for 11 år siden... Agia Anna el. Agia Prokopios... I følge kart så det jo ut til å ligge et stykke ifra hverandre og jeg var sååå usikker før min aller første øyhoppetur. Folk her inne var så hjelpsomme. Og flere sa avstanden var kort imellom disse to steder... Hvor kort skjønte jeg først da jeg ankom. Vi bestilte ikke på forhånd , men ble med Fannis fra kaia... Eneste grunnen til at valget falt på han var at han var sjenert og forholdt seg så rolig mens alle andre hoiet , skrek og snakket i munnen på hverandre, hadde aldri opplevd maken .
Dere får nok et flott uke ! ( kjøp med sjøsyketabletter til barnet hjemmefra og gi en time før avgang om det ser ut til å blåse opp )
Svara med citat
  #28  
Gammal 2016-04-06, 11:32
Mozs avatar
Moz Moz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 71
Standard Sv: Första gången på Naxos, hjälp mig välja!

Citat:
Ursprungligen postat av TobiasC Visa inlägg
Tack för alla tips! De noteras ned och kommer med säkerhet följas upp på plats. Hjälpsamheten på detta forum är rätt häftig får jag säga. Jag hade nog inte ens behövt ställa nån fråga när jag starta tråden, det hade räckt med att säga att vi skulle till Naxos för första gången så hade tips och hjälp kommit per automatik
Ja, det här är en guldgruva när det gäller greklandstips! Beställ e-guiden här på Kalimera också. Där får du bra tips!

Om ni är fotbollsintresserade kan ni se Sveriges match mot Belgien den 22/6 på storbildsskärm på Hotel Ag. Prokopios. Grekland är ju inte med i fotbolls-EM, så ni kan säkert övertala personalen att slå på Sveriges match.

/Moz
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT