Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-03-18, 15:58
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard En dum fråga kanske...

Kontakter och vänner vad är det egentligen...Jag vill ju vara vän med Alla som är här på forumet....Är det nåt jag inte förstår
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-03-18, 16:03
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: En dum fråga kanske...

Ja, det börjar bli en smula rörigt. Jag har erhållit ett antal förfrågningar
från vänner på forumet. Förfrågningar om jag vill bli vän.... Men, vi är ju allredan vänner!!! Förfrågningarna poppar upp under Nätverk/kontakter o vänner.

Alltså, eftersom jag tycker detta är alltför facebookbetonat så svarar jag nej på förfrågan.
Vad händer då??? Blir mina vänner arga på mig för att jag tackar nej??

Arne
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-03-18, 17:08
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: En dum fråga kanske...

Jag håller med om att just DEN funktionen känns lite onödig eftersom man har det privata meddelandet om man vill skriva till några speciella... Jag känner mig också kluven och har för att någon inte ska känna sig negligerad skrivt och frågat flera jag redan har jättemycket kontakt med om de vill bli vänner...men de är ju det redan...och som sagt jag känner mig verkligen ändå vän med ALLA!!

Lissi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-03-18, 17:12
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: En dum fråga kanske...

No hard feelings alltså om man avstår att acceptera vänförfrågningar Kan det ha att göra med vilka som tillåts att ta del av ens album etc, de kommer man nog inte åt annars?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-03-18, 17:19
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: En dum fråga kanske...

Jo man kan bestämma om alla eller bara vänner kommer åt album....Du kan ju testa om Du kan se mitt album från Tinos fast vi inte är "vänner"

Lissi
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-03-18, 17:26
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: En dum fråga kanske...

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Jo man kan bestämma om alla eller bara vänner kommer åt album....Du kan ju testa om Du kan se mitt album från Tinos fast vi inte är "vänner"

Lissi
Tack för titten!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-03-19, 06:32
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: En dum fråga kanske...

Nu har jag beslutat mig för att inte ha några "vänner",,hoppas att Ni alla är mina vänner.Känner en risk för att nya på forumet hamnar utanför..Kan ha fel,,men så är mitt beslut.Kram
Svara med citat
  #8  
Gammal 2009-03-19, 08:18
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Agioi Apostoloi / Öjebyn
Inlägg: 1 349
Standard Sv: En dum fråga kanske...

För min del så hamnade alla i min "kompislista" under det som idag heter vänner. Kompislistan hade jag för att kunna skicka PM snabbt utan att behöva söka medlemmar och då till er som jag brukar ha kontakt med.
Jag är vän med er ändå och blir inte putt om någon säger nej.
Har själv inte riktigt förstått funktionen ännu.
Samtidigt törs jag inte gå in och ändra då jag inte vet vad som händer.
Kanske jag tappar alla "kontakter" jag lagt där.

Uffe

Ps : Arne, jag blir inte arg förstår bara inte riktigt vad som händer.

Senast redigerad av UlfWiman den 2009-03-19 klockan 08:24.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2009-03-19, 08:36
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: En dum fråga kanske...

Kloka ord av Arne och flera. Jag har själv inte tänkt så mycket kring de här frågorna men Kalimera är det enda forum jag deltar i. Gillar nog egentligen inte den här utvecklingen och Face Book skulle jag inte drömma om att deta i. Försöker hinna med att leva ett någorlunda bra liv och datorn kan snabbt bli en energitjuv om användandet inte begränsas samtidigt som det naturligtvis ger många möjligheter också. Tiden får visa hur det blir men ibland kan jag längta till hur det var i min barndoms värld där jag plockar fram en bild som för mig symboliserar frid. Det är ett nyskurat trägolv med en enkel trasmatta
och fönstret som är av gammalt, fint glas står öppet. De tunna vita gardinerna fladdrar och solen silar ner från en blå himmel över den gula sommarbuketten som står i en kruka på fönsterbrädan. Det låter säkert lite knepigt men den här bilden har levt med mig i många år och plockas fram då och då när jag behöver meditera en stund kanske under en jobbig arbetsdag.
Den symboliserar också det enkla livet.

Eva
Svara med citat
  #10  
Gammal 2009-03-19, 09:45
MonkanSs avatar
MonkanS MonkanS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Norrköping
Inlägg: 650
Standard Sv: En dum fråga kanske...

Jag tycker så här. Var och en får själv avgöra om man vill lägga till någon som "vän" eller inte. Det betyder INTE att man är ovän med övriga. Som Uffe säger.. är lite enklare om man vill skicka ett PM till någon. Det fungerar likadant på andra forum. Den som frågar mig om sådan "vänskap" lägger jag till. Annars inte. Men vänner är man likväl ändå trots att man inte står med på en öppen vänlista.

Hej på er alla vänner..
Svara med citat
  #11  
Gammal 2009-03-19, 10:12
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: En dum fråga kanske...

Känner att jag måste förklara varför den senaste uppdateringen gjordes, och varför en ny funktion som ”vänner” finns med.

Det är inte så att jag sitter på min kammare och funderar ut vad forumet ska innehålla och sedan sätter mig och kodar, om så vore fallet skulle det inte finnas något forum. Det är svårt nog som det är utan att koda. Mjukvaran till forumet köper jag in, några gånger varje år kommer det uppgraderingar, i vissa fall måste man göra uppgraderingar av säkerhetsskäl, ibland kommer det bara nya funktioner, och då kan man låta bli att uppgradera. Oftast väljer jag det sistnämnda får det är lite trixigt att göra en uppgradering, mycket kan gå fel och i värsta fall går det åt pipan.

Den här sista uppgraderingen gjorde jag av säkerhetsskäl för att undvika att sajten hackades. I den här uppgraderingen ingick en mängd nya funktioner, ”vänner” är en av dem, att ladda upp bilder en annan. Utvecklingen går framåt och det är bara att hänga med, skulle jag inte göra det hade vi fortfarande haft det jättegamla forumet kvar, om ni minns det som fanns för cirka 10 år sedan.

När det gäller ”vänner” så är det en bra funktion om man snabbt vill komma i kontakt med dem man har mest kontakt med, eller visa privata bilder som man inte vill att vem som helst ska se. Funktionen finns inte för att visa andra att man har många vänner, det hoppas jag att alla förstår.

Tycker ni det är en knasig funktion så är det bara att tacka nej till inbjudningar, som jag gör, och vara vän ändå.
Svara med citat
  #12  
Gammal 2009-03-19, 10:38
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: En dum fråga kanske...

Skulle gärna gå tillbaka till forumet så som den var för tio år sedan

Riitta,nostalgisk
Svara med citat
  #13  
Gammal 2009-03-19, 10:43
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: En dum fråga kanske...

Jag är jätteglad att Du (Kalimera),jobbar vidare med forumet skulle nog inte klara mig utan det.Är ju Kretafrälst..men läser precis varenda inlägg här..jätteintressant att läsa om andra öar och människors åsikter och erfarenheter.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2009-03-19, 11:02
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: En dum fråga kanske...

Jag tycker ungefär som MonkanS, får jag en förfrågan så lägger jag till den (skulle kännas fel att avslå).
Skickade själv ut förfrågan till de få som stod i mina kontakter (kanske mest för att se hur det funkade), men tror inte att jag kommer att engagera mig så mycket i det här ämnet, mitt vänskap med dessa kontakter ändras inte oavsett om jag får positiv eller negativ respons.
Tycker också det var bra med en förklaring från Janne, en säkerhetsuppdatering är ju nödvändig och då får man väl försöka följa med utvecklingen även om i alla fall jag inte tycker att jag har tid till varken Facebook eller andra liknande sidor.
Tycker det är synd att Janne nu ska ha så mycket extra jobb med alla dessa finesser.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT