Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Aten, Pireus & Rafina

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2014-03-05, 19:12
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: 7 timmar i Aten eller i Pireus?

Citat:
Ursprungligen postat av kepa Visa inlägg


DU kommer att klara detta hur bra som helst.Jag har rest från Pireus och det har gått bra även när jag har rest ensam.Som du vet sedan innan så är det bara att fråga du får hjälp.Ibland blir man lite för tveksam i förväg
men på plats så är det enklare.

H Kepa
Exakt jag var lika nojig när jag skulle till Rafina i fjol, MEN när jag väl kom dit så tänkte jag... det här var ju lätt och inget att oroa sig för.. Nu är ju dock PIREUS betydligt mycket större än lilla Rafina.. Men det ordnar sig nog!.
Svara med citat
  #22  
Gammal 2014-05-17, 17:36
Yvonne L Yvonne L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 21
Standard Sv: 7 timmar i Aten eller i Pireus?

När det gäller Pireus måste jag bara få säga att jag och min make också blev väldigt förtjusta. Vi var nyligen på vår tredje långweekend i Aten sen i höstas! Tack vare 9 timmar mellan flighter i maj förra året, har vi upptäckt Aten och tycker att det är ett perfekt resmål när Greklandslängtan blir för stor och man bara kan vara borta några dagar.
Denna gång tänkte vi att en utflykt med en av hop on/hop off bussarna till Pireus lät bra. När vi kom ner till den stora färjehamnen såg det väl ut som alla andra hamnområden i Grekland så vi fortsatte upp till stan igen och till den mindre hamnen/marinan Pasalimani. Vilken överraskning - det var så fint där med strandpromenaden och alla uteserveringar. Där satt vi och åt lunch och tittade på fina båtar. Hoppade senare på en buss igen som tog oss vidare till nästa lilla hamn Mikrolimano som vi enbart beskådade ovanifrån och istället åkte tillbaka mot Aten igen.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2014-05-17, 18:43
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: 7 timmar i Aten eller i Pireus?

[quote=Yvonne L;333002 vi fortsatte upp till stan igen och till den mindre hamnen/marinan Pasalimani. Vilken överraskning - det var så fint där med strandpromenaden och alla uteserveringar. Där satt vi och åt lunch och tittade på fina båtar. Hoppade senare på en buss igen som tog oss vidare till nästa lilla hamn Mikrolimano som vi enbart beskådade ovanifrån och istället åkte tillbaka mot Aten igen.[/quote]

Precis sånt är det man kan göra om man a) inte har bråttom b) inte har bagage att släpa på .
När jag bodde i Aten brukade jag ta Lillan med mig och ta första bästa buss och åka till sluthållplatsen. Klev av, gick och fikade, tog nästa buss tillbaka. På det viset lärde jag känna staden ganska snabbt.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT