Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-01-13, 11:55
osccar osccar är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 15
Standard Naxos med flickvännen

Jag och tjejen hade tänkt åka på semester i sommar. Vi har fastnat för Grekland och kommit fram till att Naxos verkar vara en bra ö.

Är Naxos ett bra val för oss nykära i 18 års åldern och som vill uppleva klarblått vatten, härliga sandstränder, bra resturanger, fina omgivningar och solnedgångar?

Vi hade tänkt åka i Juni och funderar på att åka med Apollo.

Var på Naxos ska man bo? Är det bättre att bo i Naxos Stad och sedan ta sig ut till de stora sandstränderna såsom Ag P och Ag A? Eller ska man göra tvärtom att man bor vid någon av sandstränderna och sedan tar sig in till Naxos Stad om man vill äta något där eller gå runt och strosa någon kväll?

Några hotell jag hittade på Apollo:

Katerina, A Prokopios
Harmony, A Anna
Aegon, Naxos Stad
Spiros, Naxos Stad

Vilket hotell tror ni är att föredra för oss? Det ska vara romantiskt, balkong och havsutsikt är en stor fördel anser vi.

Priserna ligger kring 10-11 000 för två personer och då ingår flyg och hotell med Apollo. Detta gäller en vecka från 21 juni. Är det ett bra pris? Hur mycket billigare tror ni det blir om man åker utan charter och försöker att fixa allting själv?

Tacksam för svar

Mvh
Oscar

Senast redigerad av osccar den 2008-01-13 klockan 12:03.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-01-13, 12:16
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Naxos med flickvännen

2 pers. flygstol + studio 1 vecka, Naxos = 7500. I juni. Så visst blir det billigare...
Naxos är ett riktigt bra val.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-01-13, 12:34
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Naxos med flickvännen

Naxos är en härlig ö och allt Du beskriver finns där.
Jag skulle absolut välja Naxos stad för bussar ut till stränderna går non stop från flera hållplatser i staden. Kvällarna är så mycket mysigare att ha i stan.
Naxos är så romantiskt!

Angående hotellen så vet jag inte vilka de är för vi ordnade boende själv och kom via flygstol/båt från Aten.
I regel , om man hittar billigt flyg och båt så blir det billigare att boka själv, men är det första gången ni åker och bara har en vecka så kan det nog vara lätt och bra att åka charter för att få ut mest av tiden.

LYCKA TILL!!

Lissi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-01-13, 12:43
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Naxos med flickvännen

Naxos er et bra valg
Hvor dere vil bo kommer kanskje ann på hvor glade dere er i å ligge på stranden... Er dere veldig glad i det og vil bo romantisk og stille så hadde jeg kanskje valgt Harmony..., men samtidig så tror jeg det er mange barnefamilier som velger dette så det kan kanskje bli mye "ungeglam"...?
Katarine ligger også bra til ved flott strand og der er dere større tilgang til tavernaer og små supermarkeder og litt kortere buss/taxi-tur inn til sentrum.

Bor dere i byen er det lettere å komme hjem om kvelden da dere bare kan gå hjem... og det er en koselig by og gå rundt i om kveldene..

Vanskelig avgjørelse som bare dere kan ta..

Alkyoni ligger litt lengre fra sentrum , men alikevel i gangavstand.., og stranden i byen er finere desto lengre vekk fra sentrum dere kommer... , har dere tittet på det alternativet?

Flygstol kan bli billigere, men krever litt mere planlegging..., dere må også ta med fergeutgifter i totalprisen.
Fordelen er at dere kan oppleve mer og kanskje ta 10 dager i stedet for en uke til samme prisen..

Det er billigst å finne biletter til Athen enn til Santorini.
Et døgn i Athen kan jo også være spennende og romantisk, men det drar på seg kroner..., da det er vanskelig og finne overnatting for under 800.- for en natt totalt.


Ia

Ellers så hadde jeg antagelig valgt Spiros av di to alternativene du har satt opp.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-01-13, 19:01
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 731
Standard Sv: Naxos med flickvännen

Jag hoppas ni får en underbar vecka på Naxos, som är en underbar ö och säkert passar er som handen i handsken.

Om jag var ni, när ni har en vecka på er sådär och för första gången ska i väg tillsammans, så skulle jag åka på charter. Nästa gång, när ni är varma i kläderna kan ni dra iväg och leta boende på plats. Som det är nu har ni allt fixat av charterbolagen och kan ställa frågor till dem väl på Naxos, om ni behöver hjälp.

Jag kollade runt lite på Apollo åt er... tycker absolut att ni ska bo inne i Naxos stad, eller Chora som den kallas.
När jag var på Naxos med mitt ex (var förresten typ 21 då) bodde vi på ett Apollohotell som heter Korali Garden. Det är nummer 6 på Apollos karta. Det ligger lite "off" men gillar man promenader är det absolut inga problem. Det är inte oöverstigligt långt! Det är ett fint hotell för övrigt, vi trivdes där. Nära det ligger en jättestor supermarket där man kan handla frukost och balkongtilltugg. (det är mycket mysigare att göra egen frukost än äta hotellets, som ofta inte är så häftig i grekland, efter vad jag har förstått).
Bussen till Agia Anna, Plaka och de andra stränderna passerar på vägen som går nedanför Korali Garden, mot stranden så att säga.

Aegon verkar vara ett ganska litet hotell, men det ligger närmare "stan". Dock finns det inga bilder på rummen, lite synd.
Spiros verkar fint, det ligger ganska nära Korali Garden såg jag på kartan. Alltså lite off men absolut ingen fara. Inga bilder på rummen där heller, men det ser lite "lyxigare" ut än Aegon, tycker jag. Spiros är mycket större än Aegon.. så kanske blir det en mysigare känsla på Aegon?
Iliovasilema kanske också kan vara ett exempel värt att fundera över?
(Har bara sett Korali Garden i verkligheten, de andra spånar jag bara kring)

Ni kommer inte att bli besvikna på Chora på kvällen - garanterar er det. Strosa omkring i gränderna ovanför hamnpromenaden, akta er för restaurangerna längs just denna hamnpromenad (ät i gränderna - bättre och billigare mat, oftast) eller ovanför St. Georgestranden. Faros var en favorit för mig när jag var på Naxos för några år sedan, den ligger där ovanför stranden någonstans.
Gå ut och titta på solnedgången vid Portaran och ät fantastisk god glass på Waffle House. Det är perfekta mysiga grejer för er, tror jag.

Läs gamla resebrev här på Kalimera för fler tips om vad man kan göra på ön. Dem hittar du i vänstermenyn under Läsarhörna. Välj ut dem som har med Naxos bland besökta öar och längta...

Lycka till!!!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-01-13, 22:15
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Naxos med flickvännen

Ja, er enig med Janet.. , byen blir nok best for dere..., og charter på første turen på egenhånd er også betryggende, spesielt når dere bare har en uke på dere.
Dere får helt sikkert en romantisk og koselig tur med Naxos som øyvalg!

Ia
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-01-14, 08:04
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Naxos med flickvännen

Citat:
Ursprungligen postat av osccar Visa inlägg
Är det bättre att bo i Naxos Stad och sedan ta sig ut till de stora sandstränderna såsom Ag P och Ag A?
Det skulle jag göra om jag vore ni. Utan tvekan.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-01-14, 20:43
jørns avatar
jørn jørn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: råholt
Inlägg: 22
Standard Sv: Naxos med flickvännen

Jeg bodde på¨Aegon for 2 år siden og var kjempefornøyd. perfekt beliggenhet med tanke på strand og sentrum. prøv å få rom nr 7 eller 9 hvis dere velger Aegon.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-01-14, 22:56
osccar osccar är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 15
Standard Sv: Naxos med flickvännen

Citat:
Ursprungligen postat av Siri A Visa inlägg
2 pers. flygstol + studio 1 vecka, Naxos = 7500. I juni. Så visst blir det billigare...
Naxos är ett riktigt bra val.
Det var billigt. Vi hittade flygpriser för 2445 KR per person Sthlm-Santorini / Santorini - Sthlm. Hur mycket kostar 7 nätter på Hotell cirka? Om vi tar Spiros tillexempel. Har skickat ett mail till dom men inte fått svar än.
Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Naxos är en härlig ö och allt Du beskriver finns där.
Tack Lissi! Det låter helt underbart och ett perfekt resmål för oss Vad kostar båtarna som går ungefär från Aten till Naxos? Restid? Hört att det finns en hamn 30min från Aten även där det går båtar.
Citat:
Ursprungligen postat av Ia Visa inlägg
Naxos er et bra valg
Tack för informationen Vi har börjat leta billiga flygstolar till Aten men måste säga att det är svårt att hitta - de flesta ligger kring 2000 kr t&r men det kanske är billigt trots allt till just Aten
Citat:
Ursprungligen postat av Janet Visa inlägg
Jag hoppas ni får en underbar vecka på Naxos, som är en underbar ö och säkert passar er som handen i handsken.
Tack så otroligt mycket Janet för att du tog dig tid att kolla runt lite åt oss! Det lutar åt Hotel Spiros för vår del vi tycker det verkar vara ett bra hotell för pengarna och vi kommer inte spendera så värst mycket tid på hotellet. Frågan är bara vad det kostar per natt och vi vill givetvis ha havsutsikt från balkongen. Har mailat och frågat och väntar på svar!
Citat:
Ursprungligen postat av Ia Visa inlägg
Ja, er enig med Janet.. , byen blir nok best for dere..., og charter på første turen på egenhånd er også betryggende, spesielt når dere bare har en uke på dere.
Dere får helt sikkert en romantisk og koselig tur med Naxos som øyvalg!

Ia
Cirka 5300 SEK för 1v (hotel Spiros) med apollo i slutet av Juni får anses godkänt så vi kanske tar charter då om vi inte hittar billigare flygstolar till Aten. 2445kr för Sthlm-Santorini / Santorini-Sthlm lockar dock väldigt mycket men vi behöver veta hotell och båtkostnaderna bara.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Det skulle jag göra om jag vore ni. Utan tvekan.
Vi känner nu att bo kring Naxos Stad är givna valet för oss!

Citat:
Ursprungligen postat av jørn Visa inlägg
Jeg bodde på¨Aegon for 2 år siden og var kjempefornøyd. perfekt beliggenhet med tanke på strand og sentrum. prøv å få rom nr 7 eller 9 hvis dere velger Aegon.
Om vi överväger Aegon så ska vi komma ihåg dom rummen, Tackar!

Tack till er alla - vilken respons och bra hjälp man får på det här forumet.

Senast redigerad av Zanét den 2008-01-15 klockan 17:00. Anledning: För långa citat som gör tråden svår att läsa
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-01-15, 06:51
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Naxos med flickvännen

Citat:
Ursprungligen postat av osccar Visa inlägg
Tack Lissi! Det låter helt underbart och ett perfekt resmål för oss Vad kostar båtarna som går ungefär från Aten till Naxos? Restid? Hört att det finns en hamn 30min från Aten även där det går båtar. .
Vi åkte vanlig färja från Rafina. Dit går direktbuss från flygplatsen. Bussen tar mellan 25 och 45 min beroendede på om det är direktbuss eller inte. Tror bussen kostade 3-4 euro/pp eller var det 6??
Båten gick kl 19 och gick via Syros och Tinos så vi var på Naxos vid 02 och då var det inte så många rumsuthyrare där. 3-4 st bara. Men det går flera båtar tidigare om flyget landar " andra tider.Båten kostade 20 euro pp.

Citat:
Ursprungligen postat av osccar Visa inlägg
Tack till er alla - vilken respons och bra hjälp man får på det här forumet.
Det är det som är så bra här, alla försöker hjälpa varandra. Jag har förundrats många ggr över så snabbt och villigt man får hjälp!

Till sist: Jag hade i ert ställe tagit charter så här första gången för att vinna tid och slippa "bekymra mig"om det bara var en vecka det gällde och var första resan. Men så klart hittar ni superbilligt flyg så är det ju skillnad. Men som sagt det är MIN personliga åsikt!
Hur ni än tar er dit så kommer ni att gilla Naxos!
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-01-15, 07:57
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Naxos med flickvännen

Ja, Charter et et bra valg på første turen, spesielt når dere bare har en uke, og som Lissi sier.., dere trenger ikke å bekymre dere om båttider, meltevinen eller forsinkede fly...
På en en-ukes tur er det skjeldent mye og spare da den største kostnaden er flyturen og den koster som regel det samme uansett om man er borte 1, 2 eller tre uker..., egentlig lettere og finne billige turer om man kan være mere flexibel med hvor lenge man kan være borte.

Har dere mulighet til 10 dager eller lenger...., elller alikevel er fristet til å prøve så husk at dere kan reise på enkeltbiletter og ikke trenger å reise begge veier med samme reisebyrå. Det går gjerne godt ann og reise ned til Santorini (kanskje bli der en natt) og reise hjem fra Athen...

På denne tiden av året er det ikke lett (nesten umulig) og finne noe til under 2000.-.., Alt for sent ute

God tur!

Ia
Svara med citat
  #12  
Gammal 2008-01-15, 15:08
osccar osccar är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 15
Standard Sv: Naxos med flickvännen

Vi kan stanna ett par nätter till - tror ni att vi kan få 10 eller rentav 14 dagar för samma pris (cirka 5300 per person) om vi fixar allting själva? Vad kan hotellet kosta per natt? Hotel Spiros i mitten av juni. 600kr per natt för två personer i enkelrum? Havsutsikt extra? Gissar på siffrorna här

Det fanns billig hemresa 818 SEK per person från Aten-Sthlm 24/6 med Sterling. Nu gäller det bara att hitta en billig resa till Aten/Santorini.

Hur tar man sig från flygplatsen i Santorini till båten för vidare färd mot Naxos och hur lång tid tar denna båtresa? Går den ofta?

Senast redigerad av osccar den 2008-01-15 klockan 15:21.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2008-01-15, 15:33
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Naxos med flickvännen

I mitten av juni finns det gott om boenden i Naxos stad. Trevligast och enklast att välja på plats. Om ni inte av någon speciell anledning vill ha boendet förbokat tycker jag att ni ska vänta och se er om där. Blir ganska säkert billigare än om ni förbokar och för två personer blir det inga problem. Oniro boddde vi på ett år och deras rum högt upp i huset är jättefina med lite rolig design och fantastisk utsikt över bukten. Har även bott på Pension Sofi i den andra änden av staden som Janne också rekommenderar. Likvärdig standard men Oniro har mycket större balkonger.

Eva
Svara med citat
  #14  
Gammal 2008-01-15, 16:36
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Naxos med flickvännen

Om dere ikke forbooker så vil jeg tippe at dere får rom på type Spiros for ca. 400 kr. natta. om baseng ikke er viktig så kan dere lett få rom for 250-300 kr. natta i den perioden. (PS. har hørt at basenget på Spiros er veeeldig lite.., bare så dere vet..)
Kan være lurt å booke første natten når dere ikke er vant til å reise på denne måten. Så kan dere gå rundt å kjikke etter noe annet om dere ikke er fornøyde dagen etter... Da kan dere også evt. prute på pris om dere velger å bo der flere netter...

Ikke lett å finnne billige turer til Santorini.... Husk å sjekke Apollo på oneway..

Hvis det blir så at dere velger denne måten å reise på og dere finner ok pris til santorini..., så anbefaler jeg dere å booke en natt el. to på Santorini! Der er det riktig romantisk å gå rundt å vandre blandt hvitkalkede hus og titte på nydelig solnedgang..

Når dere da evt. booker rom så avtal at han/de henter der på flyplassen. Dette gjør dem gjerne "gratis" og de kjører dere også ned til fergeleiet dagen etter... Dit drar romeierne gjerne uansett for å få tak i nye gjester.

Om dere ikke velger å bli over må dere ta taxi til havnen.
Så det vil i praksis si at dere får nesten en natt gratis overnatting for det taxi koster ned til havnen... ( iallefall halvparten)


Ia

Senast redigerad av Ia den 2008-01-15 klockan 16:43.
Svara med citat
  #15  
Gammal 2008-01-15, 16:43
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Naxos med flickvännen

Vi betalade 25 euro och vi bodde vid stranden.
Det är ungefär samma pris i stan, men vad Spiros kostar vet jag tyvärr inte.
Svara med citat
  #16  
Gammal 2008-01-15, 19:21
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Naxos med flickvännen

pst...
Om dere skulle bestemme dere for å ikke reise charter så kan det være lurt å bestille hjemreisen hver for dere (altså to enkle biletter) da de har en reise igjen både den 24 og 26 juni til kr 501.- (der sparer dere 350.- som dere kan bruke på turen nedover..)

ia
Svara med citat
  #17  
Gammal 2008-01-15, 19:29
osccar osccar är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 15
Standard Sv: Naxos med flickvännen

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
I mitten av juni finns det gott om boenden i Naxos stad. Trevligast och enklast att välja på plats. Om ni inte av någon speciell anledning vill ha boendet förbokat tycker jag att ni ska vänta och se er om där. Blir ganska säkert billigare än om ni förbokar och för två personer blir det inga problem. Oniro boddde vi på ett år och deras rum högt upp i huset är jättefina med lite rolig design och fantastisk utsikt över bukten. Har även bott på Pension Sofi i den andra änden av staden som Janne också rekommenderar. Likvärdig standard men Oniro har mycket större balkonger.

Eva
Det låter bra det att det finns hotell i överflöd, förhoppningsvis ska det inte vara några problem då att få ett enekelrum fint beläget i Naxos Stad eller strax utanför på ett minst 3 stjärnigt hotell med balkong och havsutsikt?

Citat:
Ursprungligen postat av Ia Visa inlägg
Om dere ikke forbooker så vil jeg tippe at dere får rom på type Spiros for ca. 400 kr. natta. om baseng ikke er viktig så kan dere lett få rom for 250-300 kr. natta i den perioden. (PS. har hørt at basenget på Spiros er veeeldig lite.., bare så dere vet..)
Kan være lurt å booke første natten når dere ikke er vant til å reise på denne måten. Så kan dere gå rundt å kjikke etter noe annet om dere ikke er fornøyde dagen etter... Da kan dere også evt. prute på pris om dere velger å bo der flere netter...

Ikke lett å finnne billige turer til Santorini.... Husk å sjekke Apollo på oneway..

Hvis det blir så at dere velger denne måten å reise på og dere finner ok pris til santorini..., så anbefaler jeg dere å booke en natt el. to på Santorini! Der er det riktig romantisk å gå rundt å vandre blandt hvitkalkede hus og titte på nydelig solnedgang..

Når dere da evt. booker rom så avtal at han/de henter der på flyplassen. Dette gjør dem gjerne "gratis" og de kjører dere også ned til fergeleiet dagen etter... Dit drar romeierne gjerne uansett for å få tak i nye gjester.

Om dere ikke velger å bli over må dere ta taxi til havnen.
Så det vil i praksis si at dere får nesten en natt gratis overnatting for det taxi koster ned til havnen... ( iallefall halvparten)


Ia
Vi har hittat en enkelresa Sthlm-Aten för 1361 SEK hos SAS 11/6 och en enkelresa hem Aten-Sthlm med Sterling 24/6 för totalt 2207 SEK per person. Borde vi slå till eller blir det blligare flygstolar? Notera att vi då är borta 11/6-24/6 med andra ord 13 dagar. Bra tips angående det där med att man begär hotellet plocka upp och lämna av en.

Hur långt är det från Naxos hamnen till själva centrum?

PER PERSON:

Flygkostnad: 2207 SEK
Buss Aten Flygplats-Hamnen (Aten): Cirka 50 SEK
Buss Hamnen (Aten)-Aten Flygplats: Cirka 50 SEK
Båtkostnad Aten-Naxos: ?
Båtkostnad Naxos-Aten ?
Transport Naxos Hamn - Hotellet: 0 SEK (efter avtal)
Hotell kostnad 13 nätter: Cirka 2500 SEK för 13 nätter (räknat på 400 SEK per natt)

TOTALT:
4807 SEK exklusive båtkostnader.

Prisvärt eller ska vi fortsätta leta billigare flyg?

Citat:
Ursprungligen postat av Siri A Visa inlägg
Vi betalade 25 euro och vi bodde vid stranden.
Det är ungefär samma pris i stan, men vad Spiros kostar vet jag tyvärr inte.
Det var ett mycket bra pris! Räknar man på 300 kr per natt blir slutsumman 4257 SEK per person exklusive båtkostnader.

Tackar så otroligt för all hjälp vi får!
Svara med citat
  #18  
Gammal 2008-01-15, 19:42
poross avatar
poros poros är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Inlägg: 47
Standard Sv: Naxos med flickvännen

Det låter billigt i och för sig. Vi ska åka till Naxos i september och hittade biljetter i höstas för 1345 t/r per styck hos SAS och direkt till Aten. Ett par dagar senare bokade våra vänner samma resa och betalade då 1944 per styck. Därefter har det svängt fram och tillbaka, dock har vi inte sett vårt låga pris, men någonstans i närheten har det legat några gånger. Vi tänker med största sannolikhet bo på Villa Naxia, som ligger vid St George stranden och vi har fått ett pris på 30 euro/natt. Vi ska ju åka på hösten så därför är det ju helt andra priser.
Svara med citat
  #19  
Gammal 2008-01-15, 19:45
Jesper Johansson Jesper Johansson är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Ulricehamn
Inlägg: 124
Standard Sv: Naxos med flickvännen

måste man ha koll på när flygbiljetterna släpps för att få dom billigt?... hur långt i för väg handlar det om. 9 månader eller mer.?!
Svara med citat
  #20  
Gammal 2008-01-15, 19:52
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Naxos med flickvännen

Om ni nu övergett chartertanken och förllängt er resa så skulle jag absolut slå till och sen planera resan i lugn och ro! Känslan att ha landat i Aten och sen sätta sig på bussen till t ex Rafina och "vara på väg" är helt suverän.... I juni kostar INTE ett rum 40 euro/natt om ni inte vill ha "lyx" så där har Du tagit till!!!!

Vi åkte färja Rafina -Naxos för 20 euro pp.

Lissi
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT