Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Zakynthos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-05-30, 11:01
göteborgarn göteborgarn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4
Standard hmmm

hej
åker till grekland för första gången på tisdag.. har då valta tt åka till zakynthos men börjar bli nervös nu när jag läser allas dåliga upfattningar. ska bo i laganas där det verkar vara ett jääv...a liv men men e det ingen som har nått positivt att säga om zakyntos ??? ... som kan dämpa min nervositet...


ps.. vädret verkar inte va det bästa där heller kollat på apollos hemsida å det ghar inte varit en ända bra dag dom senaste 2 veckorna nån som vet om vädret vänder??
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-05-30, 11:31
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 202
Standard Sv: hmmm



Zakynthos i dag.. Sol och 25+
Prognosen säger sol eller växlande molnighet, uppehåll, ca 21.
Jag har inte varit på Z. men väl på några öar i närheten, människorna, naturen
och vattnet är kanon. Buslivet tror jag inte kommer igång förrän juli-augusti
när ungdomarna kommer. Har jag fel så hyr en moppe och dra till skogs, det
finns alltid ett lugnt hörn i Grekland. Maten, Retsinan & Ouzon är alltid rätt.

Trevlig resa!
//PO
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-05-30, 11:55
göteborgarn göteborgarn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4
Standard Sv: hmmm

okej okej .. det va ju bra att höra nått positivt ... trodde jag skulle hamna på party ön nr 1 efter jag läst runt... å det e jag å frugan nog lite för gamla för=) vi åker 7-21 juni så vi hinner kanske innan galningarna kommer tack för så snabbt svar
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-05-30, 13:05
Krukans avatar
Krukan Krukan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Liten houla strax utanför Lund
Inlägg: 93
Standard Sv: hmmm

Citat:
Ursprungligen postat av göteborgarn
okej okej .. det va ju bra att höra nått positivt ... trodde jag skulle hamna på party ön nr 1 efter jag läst runt... å det e jag å frugan nog lite för gamla för=) vi åker 7-21 juni så vi hinner kanske innan galningarna kommer tack för så snabbt svar
Hej du,
Har inte heller varit på Zakynthos, men däremot på Kos som också anses som en riktig partyö. Vi älskade kos och vill jättegärna åka dit. Grekerna har varit så smarta att dom har samlat alla ungdomshotell, barer och disco inom ett och samma område och gamla härliga kos stad kunde njutas i riktig avslappnad och härlig stämning.
Så ni behöver nog inte oroa er, ni kommer att hitta era guldkorn!

Trevlig resa

Hälsningar
Gunilla
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-05-31, 01:22
deleelsia deleelsia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 24
Standard Sv: hmmm

Vi var ett gäng på 6 personer som var på Zakynthos och bodde just i Laganas sommaren -02.
Visst huvudgatan är en bargata där barena försöker överrösta varandra...mycket engelska festprissar var där oxå samtidigt som vi var där (juli)...men håller man sig borta från den gatan så kan man allt få det lunt och skönt och hitta mysiga restauranger.
Byn är dock uppbyggd enbart för turister, i alla fall kändes det så.

Stranden är verkligen lång och bred med finkorning sand. Solstolar och parasoller. Mycket klart och fint vatten.
Längst bort i ena delen av stranden lägger sköldpadderna sina ägg.

Vi åkte med Apollos örundtur till bl.a skeppsvraket. Ingen höjdare resa. Måååånga timmar på båten, måååånga blev sjösjuka (ingen i vårt gäng) och det värsta av allt det blåste för mycket för att åka in till standen där vraket var. Hade ingenaning om att det kunde bli så, för det höll Apollo tyst om...och det blåste inte alls nere i Laganas så vi var helt oförberedda på det. Dyr var resan med.
Är nog mycket bättre att ta sig runt på ön på egen hand med vespa/moppe/bil.

Väderprognoser ska du nog ta med en klackspark. Kom just hem från Grekland och hade sol alla dagar utan en halv dag...å så såg inte prognosen ut innan. Var mycket varmare än vad prognosen sa med.

Tror säkert ni får en härlig vecka på Zakynthos.

/Jennie
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-06-01, 11:27
Bettisen Bettisen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Inlägg: 1
Standard Sv: hmmm

Hej Göteborgarn

Jag åker också till Zakynthos den 7:e, för andra gången. Du lär inte bli besviken!! En underbar ö med många möjligheter. Underbara långa stränder. Solen kommer garanterat att skina från en klarblå himmel. Besök de blå gottorna och ett måste är en båttur till vraket.Vi åkte dit och havet var som en spegel,delfinerna gjorde oss sällskap. Det var verkligen så vackra färger som du ser på bilder.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-06-01, 13:54
Gullit Gullit är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 7
Standard Sv: hmmm

Hej Göteborgarn!
Du kommer att få det jättebra och jag är avundsjuk. Jag har varit på Zakynthos flera gånger. Och man kan välja om man vill festa runt eller bara äta gått, sola bada och ha det mysigt. I Laganas bukten finns jättefina sränder där det kan vara ganska mycket folk under högsänong men du har val rätt tid att resa. Ön är grön och fin och turisterna är inte alltför många.
Om du vill tycker jag att ni ska hyar bil eller mopen och åka runt och titta. Tex äta en middag i Zakyntos stad och åka till en annan strand och på så sätt se massor av ön. Var inte orolig, man väler själv vad man vill göra och had det bra.

MVH Anna (som åker om 20dagar)
Svara med citat
  #8  
Gammal 2005-06-03, 18:32
TheOath TheOath är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 3
Standard Sv: hmmm

Befinner mig just nu pa Zakynthos..och vadret har varit helt ok milt sagt. Nagot molnigt igar eftermiddag men annars bara SOL !!! och varmt.

Bor i Kalamaki men besokte Laganas for nagon dag sedan och jag tror du kan valja om du vill ha lugn och ro respektive festa, men saklart beror det ju lite pa var du ska bo. Bor man kanske mitt i smeten dar festandet pagar sa har man ju inte mycket val.

Hoppas du forstar det som skrivs d[ det skrivs pa grekiska tangentbord och ha det skont i underbara Grekland ! 25 grader nu klockan 1930.

Vill du lugn och ro kan du besoka Kalamaki som ar valdigt lugnt.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2005-06-04, 09:25
göteborgarn göteborgarn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4
Standard Sv: hmmm

okej okej det låter härlig oj va vi längtar... stämmer det att det är väldigt mycket unga engelsmän där å lever loppan?? kollade på en karta över vårt hotel å det verkar ligga mitt i smeten på huvudgatan.. kanske bäst å ta med sig öronproppar =) så man kan sova på natten eller hur verkade det på den fronten har ungdomarna kommit än?? jaja hoppas på riktigt fint väder nu för på tisdag kommer vi...........
Svara med citat
  #10  
Gammal 2005-06-05, 10:40
göteborgarn göteborgarn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4
Standard Sv: hmmm

då va det bara 2 dagar kvar ingen mer som ska åka till zakynthos på tidsag????
Svara med citat
  #11  
Gammal 2005-06-05, 12:04
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Sv: hmmm

Citat:
Ursprungligen postat av göteborgarn
har ungdomarna kommit än??
Tvivlar på det. Vårterminen har inte slutat än, och semestrarna har inte börjat. Du kommer nog att få det lugnt och skönt.

Karin
Svara med citat
  #12  
Gammal 2005-06-05, 16:46
TheOath TheOath är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 3
Standard Sv: hmmm

Hej igen, solen stralar over Zakynthos och det har varit KANON varmt bade igar samt denna dag. Zakynthos verkar vara engelsmannens o :-). I Kalamaki dar jag bor finns det bara engelsman, irlandare samt nagra hollandare, danskar och jag och kanske nagon mer som ar svensk ! I Laganas finns det fler svenskar, framforallt yngre, eftersom Laganas ar partystallet pa denna o. Sa jag tror du kommer hora och se...bade unga engelsman likval som unga landsman i Laganas. Tycker iaf on ar kanonfin och underbart slippa se svenska menyer !!! Ha en skon resa..och ater igen..hoppas texten kan forstas da vissa av vara egna bokstaver saknas har :-)
Svara med citat
  #13  
Gammal 2005-06-05, 21:05
rvhs avatar
rvh rvh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 126
Standard Sv: hmmm

Halloj


Härligt att höra att vädret är bra trots vissa väderleksrapporter som säger max 21 grader och regn och åska. (Finns det mer än ett Zakynthos?)

Här hemma är det fortsatt regn och ganska kallt. Jag längtar inte mindre till avresa kan jag säga.

8 dagar kvar

Ha det!

Robban i Malmö
Svara med citat
  #14  
Gammal 2005-06-06, 16:18
mille mille är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Inlägg: 3
Standard Sv: hmmm

Vad glad jag blir när jag läser alla positiva kommentarer om Zakinthos. Vi, min man och våra två barn, åker också den 7 och har inte bestämt boende ännu, så om ngt har förslag på det så mottages det med glädje?
Svara med citat
  #15  
Gammal 2005-06-25, 18:32
Sara Sara är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Inlägg: 3
Standard Sv: hmmm

Hej Mille!
Jag är väldigt nyfiken på att höra dina/era kommentarer om Zakynthos och hur det var för barn. Vi har just beställt flygbiljetter och åker en vecka i mitten av juli. Det är jag och min kille och mina två döttrar som är sju och fem år. Nu börjar letandet efter boende... Har du eller någon annan något bra tips? Helst inte mitt i nattlivet och gärna något personligt.
Jag och mina tjejer har aldrig varit i Grekland!! Det ska bli såå kul att besöka något som alla talar om så mycket! Vi tar tacksamt emot alla typer av tips för att vår första Greklandssemester ska bli så lyckad som möjligt!
Varma midsommarhälsningar, Sara
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT