Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-06-22, 13:59
AnnelieTs avatar
AnnelieT AnnelieT är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: Västervik
Inlägg: 142
Standard Det händer inte mig....

Hej!
När vi åker iväg på semestrar, så är det nog inte många av oss som tänker på att vi kanske råkar ut för olyckor, blir sjuka etc. Det är sådant som drabbar andra men inte oss

Men i år blev vi varse om att så inte är fallet. Maken insjuknade i Rethymnon natten innan vi skulle åka hem. Det blev ambulansfärd till ett privatsjukhus i Chania och sjukhusvistelse lördag - onsdag.

Tack vare att vi har en reseförsäkring i vår hemförsäkring, så tog SOS International hand om allt åt oss. De såg till att sjukhuset fick betalningsgarantier, hotellet fick betalt och fixade så att vi kunde resa hem till Sverige i lördags.

Så ett tips till alla, se över att ni har ett fullständigt reseskydd innan ni åker, för annars kan det bli dyrt.

/Annelie
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-06-22, 16:45
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Det händer inte mig....

Åh...hoppas att allt gick bra,inte kul sånt.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-06-24, 10:23
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Det händer inte mig....

Citat:
Ursprungligen postat av AnnelieT Visa inlägg
Tack vare att vi har en reseförsäkring i vår hemförsäkring, så tog SOS International hand om allt åt oss. De såg till att sjukhuset fick betalningsgarantier, hotellet fick betalt och fixade så att vi kunde resa hem till Sverige i lördags.
Tråkigt att höra att ni fick sluta resan med en sjukhusvistelse. Tur att SOS International tog hand om allt det praktiska. Som du skriver så är det extremt viktigt att ha rätt försäkringar! Hoppas att din man mår bättre nu.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-06-27, 19:47
NilsHåkans avatar
NilsHåkan NilsHåkan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 32
Standard Sv: Det händer inte mig....

Bra att Du tog upp detta med reseförsäkringen!

Svärmor bröt handleden för 2 år sedan i Rethymnon och tack vare reseförsäkringen gick allt från läkarbesök till taxikostnader otroligt smidigt! Vi åker inte en meter utan den!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-06-28, 00:35
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Det händer inte mig....

Citat:
Ursprungligen postat av AnnelieT Visa inlägg
Hej!
När vi åker iväg på semestrar, så är det nog inte många av oss som tänker på att vi kanske råkar ut för olyckor, blir sjuka etc. Det är sådant som drabbar andra men inte oss

Men i år blev vi varse om att så inte är fallet. Maken insjuknade i Rethymnon natten innan vi skulle åka hem. Det blev ambulansfärd till ett privatsjukhus i Chania och sjukhusvistelse lördag - onsdag.

Tack vare att vi har en reseförsäkring i vår hemförsäkring, så tog SOS International hand om allt åt oss. De såg till att sjukhuset fick betalningsgarantier, hotellet fick betalt och fixade så att vi kunde resa hem till Sverige i lördags.

Så ett tips till alla, se över att ni har ett fullständigt reseskydd innan ni åker, för annars kan det bli dyrt.

/Annelie
Kan bara instämma i ovanstående!

Försäkringen ingår i normala hemförsäkringar. Se bara till att ha ett reseförsäkringsbevis med om detta, som innehåller uppgift om alla resandes namn och att det är anslutet till SOS International. Hamnade på sjukhus i Turkiet, och allt fungerade helt lysande tack vare detta dokument.

Masse
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-06-28, 10:29
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Det händer inte mig....

Dubbelkollat och fixat! Tack för påminnelsen!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT