Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2009-08-19, 11:09
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Olika hotellpriser för greker och utländska turister

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Att däremot ge ex rabatt till pensionärer är ok
Började skratta när jag tänkte på killen som skulle förklara prissättningen för två amerikanska pensionärer med orden "there are discount when you are retarded"

Jag kan bara se minen på jänkarna!

Ursäkta sidospåret

/NW
Svara med citat
  #42  
Gammal 2009-08-19, 12:10
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Inlägg: 1 712
Standard Sv: Olika hotellpriser för greker och utländska turister

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Nu har jag själv inte tittat på sidan men enligt trådstartaren är det kopplat enbart till nationalitet och inte till undergrupper av olika slag. Menar du Camilla att rabtten ges till grekiska invånare eller grekiska medborgare rent generellt. Han kan ju då lika gärna vara miljonär som fattig. När Halloj bekrev prislistan lät det som en lista för greker och en annan för andra.

Eva
NEJ gäller inte för alla du kan alltså inte vara rik eller inte vara berättigad, allt är kopplat till IKA motsvarande försäkringskassan, är du berättigad har du ett kort som styrker detta som skall visas upp och anges vid bokning, så är du tex en familj med 4 barn och bor du i Grekland är skriven där arbetar och inskriven på IKA har du rätt till dina förmåner. Jag hoppas jag förklarat nu och inga missförstånd? Återigen rabatterna gäller flerbarnsfamiljer, studenter, pensionärer etc.

Camilla
Svara med citat
  #43  
Gammal 2009-08-19, 12:46
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Olika hotellpriser för greker och utländska turister

Då förstår jag det är ju något helt annat än det Halloj beskrev.

Eva
Svara med citat
  #44  
Gammal 2009-08-19, 22:49
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Olika hotellpriser för greker och utländska turister

Utan att citera eller kommentera något av ovanstående inlägg: Är inte den här diskutionen rätt meningslös så länge ingen vet exakt vad som står bakom den där rutan? Vad det betyder? Om det är IKA-rabatt, pensionärsrabatt eller vad det nu kan vara? Om det är en rabatt ENBART för att någon bor i Grekland kan man kanske ifrågasätta den. Annars inte.

Jag bor i en HSB-lägenhet och får väldigt ofta erbjudanden av olika sorter just för att HSB förhandlat fram extrapriser / rabatter för oss. Allt från att Vattenfall ger oss billigare elpris till rabatter på vitvaror tex. (Com Hem jagar oss med jämna mellanrum... Fat chans... ) Jag är även sjukpensionär och får därigenom andra rabatter. Genom ICA-kortet får jag rabatt på maten jag handlar, resor mm...

Förr satt en anslag på insidan av hotellrumsdörren. Jag vet inte om det är så idag, men förr så visade det MAXPRISET hotellet fick ta ut för rummet! Alla hotell och pensionat i Grekland var klassificerade A, B, C osv och varje klass hade / har? denna begränsning. Staten bestämde maxpriset!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT