Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-02-02, 23:02
Paddingtons avatar
Paddington Paddington är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Storstad :)
Inlägg: 115
Standard Vad göra på TVÅ veckor som familj?

Hejsan! Vi ska boka en resa i JUNI hade vi tänkt, efter rekommendationer om den månaden. Vi ska åka en familj på två vuxna och två barn, födda 00 och 02. Vi har aldrig varit utanför Sveriges gränser med barnen. Jag har aldrig varit i Grekland, men min man har varit på de "vanligaste" öarna. Hur spenderar vi på bästa sätt 2 veckor i Grekland? Tips????? Ska boka så snart vi kan. TACKSAM för alla svar. Tack på förhand!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-02-03, 10:38
jonasw jonasw är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Knivsta
Inlägg: 65
Standard Sv: Vad göra på TVÅ veckor som familj?

Jag brukar inte vilja rekommendera speciella öar. Det handlar så mycket om tycke och smak. Däremot tror jag att jag vågar rekommendera Kykladerna. Lätt att resa till och runt i. Stora och små öar som är väldigt olika.
Jag tycker ni skall planera två öar, åk till den första och se hur ni trivs. Bestäm sen på plats om eller när det är dags att åka vidare. Det är svårt att planera i förväg och veta när man hittar sitt eget drömställe eller när barnen träffar sina nya "bästa kompisar i hela världen".
Jag vet och förstår att när det är första gången att man gärna vill ha full koll. Jag lovar dock att efter ha köpt de första båtbiljetterna och hittat sitt första hotell är ni direkt inne i båtluffarlivet.
MVH Jonas
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-02-03, 10:51
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Borås
Inlägg: 1 020
Standard Sv: Vad göra på TVÅ veckor som familj?

Hej igen Paddington !
Svarade ju dig om flygresan, så jag ger mig på lite tips om öar också.
Om det är Aten ni flyger till:
Välj antingen båt mot västra kykladerna, där Sifnos nog skulle passa er till att börja med och ni kan sedan fortsätta mot ex.vis Milos. Eller båt mot centrala Kykladerna där ni hittar Naxos eller Koufinissi.
Samtliga dessa öar passar för er med små barn (bra sandstränder). De sistnämnda tenderar att vara lite av svensk-koloni i juni.
Dessa öar (egentligen alla öar i kykladerna) nås också via flyg till Santorini.
Lars
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT