Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Mykonos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-08-05, 10:12
steffo steffo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Inlägg: 16
Standard Boende på Mykonos

Vi är 3 vuxna som ska till Mykonos 11-20 september och letar nu boende. Vi vill helst bo i Mykonos stad, nära hamnen. Någon som har tips på bra och prisvärda boenden där?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-08-30, 10:08
zeus zeus är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Upplands Väsby
Inlägg: 76
Standard Sv: Boende på Mykonos

Hej
gå in på booking.com och titta där finns flera olika alternativ beroende på hur ni vill bo.Priset skiljer sig ju om ni ska dela rum eller ha enkelrum.Mykonos har två hamnar men det kanske ni känner till.Vi har bott på flera boenden inne i Mykonos stad men inget var ledigt under den tid ni ska åka.
Hoppas ni får en trevlig resa
-Zeus-
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-08-30, 12:01
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Sv: Boende på Mykonos

Citat:
Ursprungligen postat av zeus Visa inlägg
Vi har bott på flera boenden inne i Mykonos stad men inget var ledigt under den tid ni ska åka.
Det går att kontakta hotellen även om booking säger att det inte finns några lediga rum. Alla hotellägare lägger inte ut ALLA sina rum på booking, utan det kan finnas lediga rum ändå.

Karin
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-08-30, 15:00
elladas avatar
ellada ellada är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 525
Standard Sv: Boende på Mykonos

Hej vi åker den 12 september till mykonos 2 km utanför i Tourlose ett hotell som heter Avra ser jättemysigt ut.Hoppas ni hittar nåt bra hotell.Vem vet vi kanske stöter på varandra ha en bra resa
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-08-30, 15:13
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Boende på Mykonos

Citat:
Ursprungligen postat av ellada Visa inlägg
Hej vi åker den 12 september till mykonos 2 km utanför i Tourlose ett hotell som heter Avra ser jättemysigt ut.
Det ser verkligen mysigt ut och det var väldigt bra priser. Inte så långt att gå in till centrum heller. Bra med lite motion och hamnen är fin...

Ha en fin resa! 27 okt ankommer jag grannön....och kanske åker på dagstur till Mykonos...eller till Syros med en övernattning.

Lissi...
Svara med citat
  #6  
Gammal 2015-08-30, 19:17
emma emma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 436
Standard Sv: Boende på Mykonos

Bodde en vecka på hotel Avra i början av sommaren. Riktigt bra boende tyckte vi, lugnt, rent o fräscht och sköna sängar! Hade lägenhet nr 1, fin utsikt över hamn o hav! tog ca 20 min (tror jag om jag minns rätt...) att gå in till stan. Ganska mycket trafik o kurvigt så det var väl ingen höjdare när man skulle hem i mörkret...och ca lika långt åt andra hållet till jättefin strand med gratis solstolar; vi åt eller köpte alltid ngt av restaurangen som hade dem såklart! Finns en liten supermarket bara några minuter ifrån hotellet.
Ha en fin vistelse på Mykonos alla ni som ska dit!
/Emma
Svara med citat
  #7  
Gammal 2015-08-31, 09:08
Ingela A Ingela A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 314
Standard Sv: Boende på Mykonos

Mina kompisar har precis bott på Sofias Village som ligger 400 meter från Mykonos Town. Det är ganska enkelt och lite Grekiskt gammaldags men har pool och var billigt jämfört med andra hotell med samma faciliteter och så nära byn. Boka genom booking.com

Avra ligger i Tourlos bay vilken ligger 1 km från Mykonos stad. Rummen är lite modernare än Sofias och priserna lite lägre men man måste boka direkt hos hotellet och inte genom booking.com

Ingela
Svara med citat
  #8  
Gammal 2015-09-03, 08:53
elladas avatar
ellada ellada är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 525
Standard Sv: Boende på Mykonos

Tack härligt att höra att hotellet är bra
Lissi vi kommer att besöka Tinos och bo en natt
Det kanske blir en ö-luff till Tinos Andros Syros nästa år
måste reka lite innan fast jag vet att jag kommer att tycka
om alla öarna.I år har vi blandat öar lugnt och livligt,vad sägs
om Samos Kos Kalymnos Astypalea och avslutar med Mykonos
Kul med variation men önskar at jag inte vore så rastlös att man hade bara en ö som man återkommer till det kanske kommer
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT