Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resebrev

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2014-09-12, 19:45
dromprinsen dromprinsen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: råå
Inlägg: 171
Standard Sv: Två fantastiska veckor på Syros

Detta är nog det finaste och bästa resebrev som jag sett blivit publicerat på Kalimera. TACK!!
Svara med citat
  #22  
Gammal 2014-09-12, 19:57
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 838
Standard Sv: Två fantastiska veckor på Syros

Citat:
Ursprungligen postat av dromprinsen Visa inlägg
Detta är nog det finaste och bästa resebrev som jag sett blivit publicerat på Kalimera. TACK!!
Tänk att det tycker jag också Då är det också så att Syros är en av de få öar som jag bestämt mig för att jag inte behövde besöka igen. Efter att tagit del av resebrevet så har jag blivit såå nyfiken igen och kommer absolut att åka dit med nya ögon.
Tack ännu en gång!

//maji
Svara med citat
  #23  
Gammal 2014-09-12, 20:44
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 995
Standard Sv: Två fantastiska veckor på Syros

Citat:
Ursprungligen postat av dromprinsen Visa inlägg
Detta är nog det finaste och bästa resebrev som jag sett blivit publicerat på Kalimera. TACK!!




..................................*snyft* (längtan tillbaka )


OJ OJ OJ.......nu blir vi rörda, det här känns nästan som känslan när Blue Star Naxos precis lade ut från kaj och vi for iväg från Ermoupollis den där fredagsförmiddagen i juli.

TACK SÅ MYCKET dromprinsen för ditt omdöme och ditt BERÖM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Om det gäller vad jag har skrivit och som orsakat många trevliga omdömen så ska både du och alla andra veta att det ligger ett OERHÖRT NOGGRANNT arbete bakom den Syros-berättelse jag fått publicerad. Min tanke bakom det som nu finns att läsa är att det för det första handlar om den i särklass bästa Greklands-semester vi haft sen vi började resa till Grekland 1999.


Men det handlar också om att dokumentera den egna resan i ord, via en noggrant förd dagbok. Jag vet inget om hur många här på Kalimera som reser så, dokumentation av den egna resan? För vår egen del är det ett sätt att under en resa, kunna minnas de egna upplevelserna efteråt. Vi gör i stort sett likadant under varje resa, en del resor renderar inte i publicerade resebrev här (tack och lov, från vår sida sett.....).


Men hur som helst, det är HELT UNDERBART att se reaktionerna från vår bästa resa någonsin.


TACK igen, alla som fått glädje av våran reseberättelse och att många fått tillbaka känslan av att besöka Syros igen trots tvivelaktiga tankar av olika slag.




/ Hasse
Svara med citat
  #24  
Gammal 2014-09-13, 09:44
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 995
Standard Sv: Två fantastiska veckor på Syros

Citat:
Ursprungligen postat av maji Visa inlägg
Tänk att det tycker jag också Då är det också så att Syros är en av de få öar som jag bestämt mig för att jag inte behövde besöka igen. Efter att tagit del av resebrevet så har jag blivit såå nyfiken igen och kommer absolut att åka dit med nya ögon.
Tack ännu en gång!

//maji



TACK till dig också, maji


Jag är nyfiken på vad som inte var bra då du bestämde dig för att inte besöka Syros igen?




/Hasse
Svara med citat
  #25  
Gammal 2014-09-16, 10:37
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 838
Standard Sv: Två fantastiska veckor på Syros

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse Visa inlägg


TACK till dig också, maji


Jag är nyfiken på vad som inte var bra då du bestämde dig för att inte besöka Syros igen?




/Hasse
Hej Hasse, såg inte din fråga förrän nu. Ska försöka svara...
Ja vad var det som inte var bra? Svaret kan vara så enkelt som att vi hade bott en vecka på Amorgos och en vecka på Folegandros innan vi hamnade på Syros. Båda dom öarna var och är riktiga favoritöar för oss. Dom är otroligt vackra och där finns ett lugn, framför allt på Folegandros, som man bara måste uppleva för att förstå.
När vi kom till Ermoupolis på Syros så tyckte vi att det var fult och slitet. Nästan lite stressigt och bullrigt med en hel del trafik. Det blev lite "chockartat" jämfört mot de andra öarna. Vi hamnade till slut i Kini och där bodde vi först på ett ställe, som jag förträngt namnet på, där det var smutsigt och det är faktiskt enda stället i Grekland jag sett kackerlackor. Vi bytte boende efter ett par dagar och det blev helt OK men vi hade liksom inte fått en bra start. Maten, som är viktig för oss, upplevde vi bara positivt vad jag kan minnas. Vi hyrde moppe och kuskade runt ön och det vi såg var inget fel på men vi fick aldrig den där goa känslan för ön.
Vi stannade 5 dagar och borde nog besökt hamnstaden mer men nu har ju du väckt vår nyfikenhet så absolut skall vi dit igen.

//maji
Svara med citat
  #26  
Gammal 2015-01-14, 15:50
j@fysiocenter.nu j@fysiocenter.nu är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3
Standard Sv: Två fantastiska veckor på Syros

Vilket fantastiskt resebrev- har nästan läst hela då vi funderat på att börja med Syros i år. Vi var på Tinos för två år sedan och blev mycket förtjusta i den ön då vi upplevde den som en riktig grek-ö! Hörde bara skandinaviska en gång. Många greker åker ju dit för att besöka kyrkan som verkligen är en upplevelse att
Besöka!
Svara med citat
  #27  
Gammal 2015-01-14, 16:42
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 995
Standard Sv: Två fantastiska veckor på Syros

Ååh, TACKAR !!!


Läs gärna ända till slutet, DÄR kommer det verkligen känsloyttringar !




/Hasse
Svara med citat
  #28  
Gammal 2015-01-14, 16:44
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Två fantastiska veckor på Syros

Visst är det fantastiska öar!! I april kommer jag att fira grekisk påsk för tredje gången på Tinos och det ÄR fantastiskt vid kyrkan vid midnatt! Hela påskhelgen med alla processioner är en häftig upplevelse även för en icke grekisk-ortodox. Sedan återkommer jag igen i slutet av maj. Då är det lagom varmt.

Sedan första besöket 2008 blir det i år resa nummer 12 och 13 till Tinos om jag räknat rätt. Mer genuint än Tinos blir det inte Dessutom väldigt bra förbindelser året om. Syros har vi också varit på en vecka, liksom Andros och båda är fina men för mig är Tinos outstanding!

Tur att vi alla har olika favoriter!

Lissi
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT