Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-08-29, 19:27
Lodenskan Lodenskan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Falkenberg
Inlägg: 67
Standard Rekordtidig bokning

Jag o min familj har tillsammans med en annan familj bokat resa till Platanias den 14:e augusti-2008!!!!! Härligt, underbart, fantastiskt att ha detta å se fram emot under den långa mörka vintern.
Finns det nån annan som bokat så här tidigt eller är vi först ut?
Kram Lodenskan
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-08-29, 23:25
ulrikass avatar
ulrikas ulrikas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 315
Standard Sv: Rekordtidig bokning

Oj, det var riktigt tidigt! Är det Fritidsresor som redan har släppt nästa sommars resor eller? Jag satt faktiskt och undrade när Apollo kommer med sin nya katalog? Någon som vet?

/Ulrika
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-08-29, 23:43
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Rekordtidig bokning

Det är första året på länge som jag inte bokat hos Fritidsresor direkt när resorna släpps... Men i år har jag beslutsångest eftersom inget av de släppta hotellen egentligen lockar, det är samma hotell varje år som släpps tidigt. Nej, i år får jag nog vänta till de släpper hela utbudet
Malin
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-08-30, 08:16
ZoM ZoM är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Alingsås
Inlägg: 116
Standard Sv: Rekordtidig bokning

Hej Ulrika!
Jag ringde Apollo igår och pratade med dem om just när sommaren 08:as resor går att boka. Svaret var att på internet och hos dem via telefon går det redan någonstans mellan i början-mitten av Oktober, katalogen kommer något senare.

Mvh Zandrah

Senast redigerad av inkfish den 2007-08-30 klockan 12:32. Anledning: långt citat
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-08-30, 09:15
ulrikass avatar
ulrikas ulrikas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 315
Standard Sv: Rekordtidig bokning

Härligt! Vi åker oftast med Apollo, då vi alltid lyckas hitta billiga resor med dom! Ska försöka härda ut!

Tack

/Ulrika

Senast redigerad av inkfish den 2007-08-30 klockan 12:33. Anledning: långt citat
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-09-03, 13:52
sussie Q sussie Q är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 23
Standard Sv: Rekordtidig bokning

Jag skall boka idag igen för nästa sommars 2 veckors till Kreta,kom hem inatt från kreta Mvh Sussie
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-09-03, 14:25
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Rekordtidig bokning

Kunde inte vänta trots allt Nu har jag bokat hela familjen 2 veckor i juni till PlataniasDet blev Jasmine village...har inte bott där tidigare, men har för mig att ni som gjort det varit nöjda

Malin
Svara med citat
  #8  
Gammal 2007-09-20, 15:53
molili molili är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2007
Inlägg: 3
Standard Sv: Rekordtidig bokning

Hei!
Dere er nok ikke de eneste som er tidlig ute nei .
Skal på jentetur til Kreta, sammen med min svigermor og svigerinne den 1.mai 2008. Ingen av oss som har vært der før, så det blir en laaaaang vinter . Vi skal reise med Ving, som er en del av MyTravel.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2007-09-21, 12:56
Tittiyo Tittiyo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2007
Inlägg: 21
Standard Sv: Rekordtidig bokning

Hihi, skönt att höra att fler bokat tidigt...Jag bokade in oss till Agii Apostoli redan den 16 september - och vi åker inte förrän den 5 september nästa år..!
Svara med citat
  #10  
Gammal 2007-11-20, 21:00
Lodenskan Lodenskan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Falkenberg
Inlägg: 67
Standard Sv: Rekordtidig bokning

Jag som startade tråden. 267 dgr o just idag, just nu när jag sitter här i mörka kalla Sverige o fryyyyyser så längtar jag mer än någonsin.

Kram Lodenskan
Svara med citat
  #11  
Gammal 2007-11-20, 22:14
zeus zeus är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Upplands Väsby
Inlägg: 76
Standard Sv: Rekordtidig bokning

Hej
Är man diskvalificerad om det inte gäller charter
vi bokade med SAS 28/10 för resa till Aten 14/9 2008.
Firade 300dagar i Söndags med ouzo.
Vi bokar alltid tidigt för att njuta och planera drömma och längta hela långa kalla vintern.
-zeus-
Svara med citat
  #12  
Gammal 2007-11-21, 08:39
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Rekordtidig bokning

Jag avskyr att boka tidigt men ändå blir det så ibland både om jag ska ha en flygstol eller en paketresa. Jag vill ha livet lite öppet åtminstone när det gäller semester. Njuta av det vi har här hemma, försöka leva i nuet och inte sitta och drömma om nästa resa. Visst lite drömmar men inte så fixerat och inrutat som det blir ibland. Vissa här hemma sitter bara och gnäller över vädret och mörkret och det blir det minsann inte bättre av. Fånga dagen och njut av novemberljuset.

Eva
Svara med citat
  #13  
Gammal 2007-11-21, 08:46
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Rekordtidig bokning

Jag gillar inte heller att boka tidigt. Det känns som om jag stänger för de möjligheter som kan dyka upp. Att hela tiden måsta ha en resa att se fram emot känns som ett hinder för att njuta fullt ut av nuet.

När det släpps billiga biljetter till resmål som lockar brukar jag ändå ibland köpa, åtminstone om det inte är mer än ca ½-år i förväg.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2007-11-21, 09:48
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Rekordtidig bokning

Det är nog ganska stor skillnad om man åker ensam, då kan man sticka precis när man vill och köpa biljett nästan dagen innan, vänta på billiga biljetter, men om man är en stor familj eller ett stort sällskap, så måste man planera i tid för att garantera att man får det man ungefär önskar. Dessutom - barnrabattsbiljetterna finns bara i begränsad upplaga, de tar slut tidigt.

Många barnlösa eller de som redan har vuxna barn på mitt jobb åker precis när de vill utan hänsynt till lov etc, så de får väldigt billiga biljetter och restplatser. Har man barn som går i skolan så bör man åka när det är lov. Och då åker biljettpriserna upp ju närmare lovet man kommer. Därför planerar i alla fall de barnfamiljer jag känner.

När våra barn inte längre vill följa med på våra resor, så skall vi vara väldigt spontana och åka precis när vi vill.
Svara med citat
  #15  
Gammal 2007-11-21, 10:36
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Rekordtidig bokning

Fast även när jag åkte med barn så bokade vi ganska kort tid innan. Fast så var det förr ett betydligt bättre utbud av restresor och få som ville boka resan mer än ett år innan. Attityden till att boka långt innan är nog förändrad idag.

Eva
Svara med citat
  #16  
Gammal 2007-11-21, 11:40
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Rekordtidig bokning

Jag tror att det har väldigt lite med om man reser ensam eller med barn att göra, utan att det i stället är en personlighetsgrej. De resor jag har bokat under sista veckan innan avfärd har jag haft två-tre skolbarn med. Så sent har jag aldrig bokat någon ensamresa.
Svara med citat
  #17  
Gammal 2007-11-21, 14:41
JohnSs avatar
JohnS JohnS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2006
Ort: Ryfylke, Norge
Inlägg: 804
Standard Sv: Rekordtidig bokning

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
Jag gillar inte heller att boka tidigt. Det känns som om jag stänger för de möjligheter som kan dyka upp. Att hela tiden måsta ha en resa att se fram emot känns som ett hinder för att njuta fullt ut av nuet.
Jeg er så enig! Jeg synes det virker som om mange bare virkelig lever de 2 - 3 - 4 ukene de er i Hellas, og at de bruker resten av året på å lengte etter neste tur. Jeg kan selvfølgelig også glede meg til neste gang vi skal reise, men behøver ikke vite sted og dato for turen for det, og jeg teller ikke dager før de siste ukene.

For meg hadde det blitt helt feil hvis Hellas-turene ble så dominerende i min tilværelse at jeg lengtet etter Hellas i 48 uker i året. Jeg må ha et liv jeg gleder meg over hele året, og må også ha andre høydepunkter å se fram mot til enn bare mot ferien. Ferien bør helst ikke være det største høydepunktet hvert år heller.

Vi er to par som reiser sammen nesten hvert år i mai, og det kommer vi nok til å gjøre neste år også, men vi har ikke begynt å diskutere hvor turen skal gå ennå. Jeg har sett litt på tilbudet, og kommer antagelig til å foreslå Kos, men jeg regner med at vi får avgjøre det uti februar eller mars. Det pleier være mer enn nok tid. Neste tur har ikke begynt å komme opp i våre ukentlige telefonsamtaler ennå, det er andre saker som er øverst i vår bevissthet ennå når det gjelder å se framover... Men vi kommer stadig inn på siste tur og minnene derfra, da.

Senast redigerad av JohnS den 2007-11-21 klockan 14:44.
Svara med citat
  #18  
Gammal 2007-11-21, 17:31
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Rekordtidig bokning

Jag tror bestämt inte att någon bara går runt och tänker på nästa resa från den ena resan till den andra.
Men jag tror att många gläder sig till semestern (eller andra begivenheter!) med olika jämna mellanrum, och att det kan kännas skönt på en dag då det varit lite extra stressigt att gå in på Kalimera och skriva ”Åh, vad jag längtar…”.

Att sedan alla också har många olika andra värdefulla upplevelser här hemma, det är jag säker på.

Men att inte alla har möjlighet att vara impulsiva och resa med kort varsel, det är ju lika solklart. Vi har olika många som vi måste ta hänsyn till, familjesituationen, kolleger osv. Några är helt enkelt tvungna att planera sin semester lång tid innan, andra har lättare möjlighet att improvisera.
Inget är bäst, men allt är bra, vad vi än väljer. Alla kan ju inte det, av olika orsaker!
Svara med citat
  #19  
Gammal 2007-11-21, 18:10
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Rekordtidig bokning

Jag håller helt med Dig Marianne!

Vi är två vuxna som älskar att resa och har de senaste åren haft möjlighet att göra så ofta. Jag är lärare och kan bara resa på "dyra lov" så är det och har alltid varit. Det är ett nöje att då och då kika in på lågprisflygsidor och kolla läget..rätt som det är så ser man jättebilliga resor som passar just på ett längre eller kortare lov, och då slår vi till även om vi 10 min innan aldrig ens pratat om att resa just dit vi hittar resan. Så hittade vi t ex Aten PRECIS söndagen som inleder sportlovet till söndagen som avslutar PERFEKT och billigt! Att då låta bli att boka skulle bara innebära att vi sen inte hittade resa rätt datum. Samma med Madridresan över nyår, ett "fynd" bokat redan i MARS..så billig att vi kan avstå om annat kommer emellan....
Det innebär inte en sekund att jag inte njuter av livet emellan, kanske ännu mer rent av! Jag tänker gärna både på redan gjorda resor och de som ska komma SAMTIDIGT som jag kan njuta av nuet.

Lissi
Svara med citat
  #20  
Gammal 2007-11-21, 18:22
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Rekordtidig bokning

Så bra du säger det, Marianne, så där tänker jag också. Det är ju lite lustigt om vi skall börja mäta oss med andra i detta också - vad/vem är bättre, att boka eller inte boka, att planera eller inte. Vilket är finast?

Folk är väl olika och har olika behov och ingen är finare än någon annan.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnS Visa inlägg
Jeg er så enig! Jeg synes det virker som om mange bare virkelig lever de 2 - 3 - 4 ukene de er i Hellas, og at de bruker resten av året på å lengte etter neste tur.
Tror du verkligen att folk som är glada i sina resor och längtar till nästa resa inte har något liv? Att de lever i tristess och har det tråkigt hela tiden? Aldrig skrattar, klär sig i grått och absolut inte har julgran eller firar påsk? Ja, det tror jag med.

Skittrist liv måste de bara ha.

Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT