Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Andra länder > Europa

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2012-03-14, 22:29
mrwalker mrwalker är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2006
Inlägg: 1 731
Standard Sv: Mallorca Puerto de Sollier

Citat:
Ursprungligen postat av ramses Visa inlägg
MrWalker, vilken fin hemsida du har. Tror vi kommer ha glädje av din Mallorcadel.
Takk for det. Jeg regner også med at Mallorcasiden kommer til å bli oppdatert senere i år. Det føles på tide med en tur igjen...
Svara med citat
  #22  
Gammal 2012-06-06, 16:28
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Mallorca Puerto de Sollier

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Grattis till vad jag tycker ett jättetrevligt val av resmål. Mallorca har väldigt mycket varierande natur och upplevelser att erbjuda inom ganska bekväma avstånd. Puerto de Soller är också en trevlig by. Ni får hittar säkert många tips om sevärdheter, natur mm, så jag kommer med ett mera udda tips. Tycker ni att ni har tid och råd så besök den internationella showen på Son Amar en kväll. En show med mycket hög nivå som jag tycker är värd varenda krona även om det kostar en hel del. Googla på Son Amar så hittar ni mera info. Hoppas själv få chans att besöka Son Amar för fjärde gången när jag kommer till Mallis i juni. Trevlig resa!

Masse
Hej igen!

Besokte Son Amar igen igar. Tyvarr stor besvikelse. Inte alls i niva med vara tidgare besok. Mitt nya besked blir darfor:

JAG TAR TILLBAKA ALLT JAG SKRIVIT OVAN OM SON AMAR!
ANVAND PENGARNA TILL ETT PAR GODA MIDDAGAR PA STAN ISTALLET!

Masse
Svara med citat
  #23  
Gammal 2012-09-21, 09:48
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: Mallorca Puerto de Sollier

Mallis är en gammal klassiker och en av årets fem resor var en 5-dagarstripp till Palma stad som var en fantastisk upplevelse. Inte alls det Palma jag upplevde i ungdomsåren i början av -90talet. Då såg jag helt andra kvarter och bara nattetid.
Tycker att palma känns lite som en blandning av Barcelona, Rom och Monte Carlo samt en hel del egen identitet.

Nu i Juli när vi var där så åkte vi det fina klassiska gamla tåget "Röda Pilen" från 1912. Kostade 19€ ToR för två. Flera turer dagligen i båda riktningar, sista tåget går vid 17/18-tiden. En helt underbar upplevelse då man verkligen tas tillbaka i tiden och resan på en timme är en helt otrolig upplevelse med vinden blåsande i ansiktet med ljud och dofter i stora format samt en helt otrolig utsikt. Soller är också en väldigt trevlig bekantskap i sig, men just den här tågresan är bland det bästa jag gjort i "utflyktsväg"
Svara med citat
  #24  
Gammal 2014-02-22, 11:11
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: kristinehamn
Inlägg: 1 131
Standard Sv: Mallorca Puerto de Sollier

Ja nu har vi gjort det igen. Bokat en resa till Puerto Soller. Nu första veckan i september, blir lite variation av säsong. SEr fram mot det. Vi hade en så härlig vecka där 2012. Mycket vandringar, åkte spårvagn, tåg till Palma badade o hade det bra. Det var festival när vi var där också, den årliga i maj. Hela stranden bla. förvandlades till ett slagfält, uppe i Soller var folk tämligen tankade redan på förmiddagen. I år ska vi hyra bil.
Svara med citat
  #25  
Gammal 2014-02-22, 13:53
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 059
Standard Sv: Mallorca Puerto de Sollier

Citat:
Ursprungligen postat av ramses Visa inlägg
Ja nu har vi gjort det igen. Bokat en resa till Puerto Soller. Nu första veckan i september, blir lite variation av säsong. SEr fram mot det. Vi hade en så härlig vecka där 2012. Mycket vandringar, åkte spårvagn, tåg till Palma badade o hade det bra. Det var festival när vi var där också, den årliga i maj. Hela stranden bla. förvandlades till ett slagfält, uppe i Soller var folk tämligen tankade redan på förmiddagen. I år ska vi hyra bil.

Så trevligt . Då är vi två som bokat Soller - igen! Vi ska dit i början av juni och bor på ett litet pensionat uppe i Soller i 5 nätter. Funderade länge på om vi skulle välja att bo i hamnen men denna gången blev det byn. Vi kommer att ta spårvagnen ner på dagen. Synd att den är så dyr att åka med bara . Men det är underbart med apelsinerna som man nästan kan plocka ifrån kupén så man njuter ju av resan.
Sedan blir det två nätter i Palma. Troligtvis tar vi bussen dit

Jag längtar också.

Deia
Svara med citat
  #26  
Gammal 2014-07-01, 16:15
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 059
Standard Sv: Mallorca Puerto de Sollier

Nu är vi tillbaka efter en väldigt fin vecka på Mallorca! Två dagar i Palma och fem dagar i Soller. Man blir aldrig besviken trots att förväntningarna är höga. Det negativa är väl att antalet turister ökar för varje år. Bra för orten - men för oss turister som söker en viss avskildhet, blir det sämre. Dock behöver man inte gå många meter ifrån torget i Soller för att finna lugnet.

Vi bodde uppe vid torget i Soller och där är det lugnt före första tåget ifrån Palma anländer och efter sista tåget på kvällen. Vi tog spårvagnen ner till hamnen tre gånger. Färden genom apelsinlunden är bedårade (om man åker vid rätt tid). Fotbollsmatchen mellan Spanien och Holland sågs på en lokal bar - otroligt underhållande och välkomnande. Promenaden ner ifrån Fornalutx var lika fin som alltid, tapas och vit sangria i solen på kajen var mumsigt och barnens lek på torget på kvällen är alltid lika roligt att följa.

I Palma hittar vi alltid nya sevärdheter, shoppingställen och restauranger. Vi bodde mitt i centrum på det typiskt spanska Hotell Born denna gången. Deras patio med palmer är underbar. Dessutom serveras frukosten där.

Vi tog som vanligt bussen hela vägen, både till Palma och Soller. Det fungerar bra!
(Jag tycker tyvärr att prisnivån har ökat. Både på mat och boende.)
Svara med citat
  #27  
Gammal 2014-08-13, 11:37
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: kristinehamn
Inlägg: 1 131
Standard Sv: Mallorca Puerto de Sollier

Nu säger Ving nedräknaren 17 dagar kvar till resa. Längtar.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT