Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Andra länder > Europa

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2007-11-19, 21:35
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Paris vid nyår...

Citat:
Ursprungligen postat av CarinaN Visa inlägg
Oj! Ja, jag borde kollat tidigare trådar först förstås. Nu har jag gjort det...har bl a kollat in hotellet som du Elisabet bodde på, hotel Marignon var det väl? Det såg ju bra ut.
Det är jätteenkelt, men var helt okej för mig och dottern. Jag betalade ju för två så priset hade betydelse. Billigare än så tvivlar jag på att man kan bo i Latinkvarteren.
I samma tråd och även i någon annan Paristråd har jag för mig att det finns fler förslag om man vill ha något högre standard.
Svara med citat
  #22  
Gammal 2007-11-20, 08:58
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 322
Standard Sv: Paris vid nyår...

Jag måste bara få flika in lite ang Paris. Har varit där några gånger och nu sist i sommar med familjen. Har en son på 15 och en dotter på 19. En dag tog vi oss till Les Halles. Det kan jag verkligen rekommendera om man vill shoppa loss! Min dotter älskar en affär som heter Pimkie (bekantskapen gjordes 2005 på Atlanticos köpcenter i Vencindario på Gran Canaria). Pimkie ligger just i Les Halles. Hon handlade 11 plagg och betalade inte mer än strax under 300 svenska kr! Men i Les Halles finns mer än Pimkie. MASSOR av affärer! Man blir mållös av att det är så stort!
Ett tips om ni vill shoppa loss lite!
Svara med citat
  #23  
Gammal 2007-11-20, 20:20
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 805
Standard Sv: Paris vid nyår...

Tack för tipset Mysan.

Carina
Svara med citat
  #24  
Gammal 2007-11-21, 18:14
Lisbeth K Lisbeth K är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 266
Standard Sv: Paris vid nyår...

Citat:
Ursprungligen postat av Mysan Visa inlägg
Jag måste bara få flika in lite ang Paris. Har varit där några gånger och nu sist i sommar med familjen. Har en son på 15 och en dotter på 19. En dag tog vi oss till Les Halles. Det kan jag verkligen rekommendera om man vill shoppa loss! Min dotter älskar en affär som heter Pimkie (bekantskapen gjordes 2005 på Atlanticos köpcenter i Vencindario på Gran Canaria). Pimkie ligger just i Les Halles. Hon handlade 11 plagg och betalade inte mer än strax under 300 svenska kr! Men i Les Halles finns mer än Pimkie. MASSOR av affärer! Man blir mållös av att det är så stort!
Ett tips om ni vill shoppa loss lite!
Det här tipset kommer våra "tonårstjejer" att "digga"!!
TACK SÅ MYCKET!
Lisbeth K med resesällskap
Svara med citat
  #25  
Gammal 2007-11-22, 09:29
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 322
Standard Sv: Paris vid nyår...

Efter som ni är några stycken som skulle vilja ta er till Les Halles så kan jag säga att det ligger precis vid Louvren. Bra att veta om man ska lokalisera det på metro-kartan fast Les Halles har en egen metrostation.

Vi lyckades gå förbi när vi hade varit på Louvren..... trots att det är så stort. Helt enkelt för stort för att man ska se det.

Det är ett gigantiskt stort område. Man lämnar inte gärna varandra. Flera våningsplan, olika byggnader med atriumgårdar mellan sig. Ojojoj vad stort det är...... Men ack så kul att gå o shoppa. Där finns alla typer av affärer och små och stora fik att ta sig ett snacks på.

Min dotter har stora planer på att ta ett sånt där billigt flyg över dagen till Paris fram åt våren. Bara åka fram o tillbaka över dagen och bara handla på Les Halles. Ingen packning dit men väl packning på hemresan.
Svara med citat
  #26  
Gammal 2007-11-26, 20:06
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 805
Standard Sv: Paris vid nyår...

Nu har vi bokat hotell!
Jag hade mailat en förfrågan till hotel Marignan och fick svar idag från dem. De hade endast ett dubbelrum ledigt i Kristi Himmelsfärdhelgen, vi behövde tre. De hade nu höjt priset till 70 euro per natt.
Jag har nu istället bokat det hotell som jag hade satt som nummer två på listan; Hotel du Commerce. 49 euro för dubbelrum, med dusch och toalett i korridoren. Duschning kostar 2 euro, frukost ingår inte, men man har tillgång till kök. Lika bra läge, det ligger på rue de la Montagne inte så långt ifrån Marignan.

Vi ville egentligen bo på Marignan för det verkade fräschare, men, men...
Det här blir nog också bra.

Carina
Svara med citat
  #27  
Gammal 2007-11-26, 20:43
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Paris vid nyår...

Jag hittade hemsidan och det ser minst lika fräscht ut som Marignan är i verkligheten. De trollar med bilderna på hemsidorna.. Bra pris och bra läge har ni där! Ca 10 minuters promenad från Place St Michel uppskattar jag!
SÅÅÅ härligt med en vårhelg i Paris!!!
Svara med citat
  #28  
Gammal 2007-11-26, 20:56
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 805
Standard Sv: Paris vid nyår...

Ja, visst verkar det väl vara helt ok. Men det är som du säger Elisabet... de trollar med bilderna på hemsidorna, så det lär inte vara riktigt så fint som det ser ut att vara. Men, som sagt, bra läge till ett bra pris, DET är det viktigaste. Man tillbringar ju väldigt få timmar på rummet när man är på storstadssemester. Det är fullt program från morgon till kväll.
Ingen av oss har varit i Paris - det ska bli så härligt!!!

Carina
Svara med citat
  #29  
Gammal 2008-01-05, 17:14
Lisbeth K Lisbeth K är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 266
Standard Sv: Paris vid nyår...

Så har vi kommit hem från ett fantastiskt Paris....
Alla underbara Parisare som vi mött har verkligen stuckit hål på de fördomar vi haft om "Fransmän"
Vi har gått, gått & gått, sett otroligt vackra byggnader, Triumf bågen på Nyårs Afton kommer att stanna i våra minnen lääääääääääänge!
Åh, vad vi är nöjda! Helt klart blir det fler resor till Frankrike
Tack igen för alla resetips
Lisbeth K m familj
Svara med citat
  #30  
Gammal 2008-01-05, 17:30
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 805
Standard Sv: Paris vid nyår...

Så härligt att ni är nöjda med er Parisresa! Vi ser fram emot vår resa också, fast det är ju fyra månader kvar!Var ni nöjda med ert boende förresten?

Carina
Svara med citat
  #31  
Gammal 2008-01-06, 18:20
Lisbeth K Lisbeth K är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 266
Standard Sv: Paris vid nyår...

Citat:
Ursprungligen postat av CarinaN Visa inlägg
Så härligt att ni är nöjda med er Parisresa! Vi ser fram emot vår resa också, fast det är ju fyra månader kvar!Var ni nöjda med ert boende förresten?

Carina
Efter en hel del ändringar av boende slutade det med att vi bodde på ett hotell 5 minuter från Triumf Bågen (litet, ca 23-25 rum) ägs av 2 systrar, urgulliga som mer eller mindre vände ut & in på sig för att vi skulle ha det bra och trivas..... Så JA vi är mer ännöjda med vårt boende, om någon vill ha tips om ett hotell så har jag ett
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT