Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Aten, Pireus & Rafina

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2016-02-08, 10:33
Fripp Fripp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Jönköping
Inlägg: 34
Standard Stanna i Lavrio eller vad finns för alternativ?

Hej!

Vi håller som bäst på att planera sommarens luff och kommer avsluta med sex nätter på Syros och om våra planer funkar så tänker vi ta en båt från Syros till Lavrio måndag 11 juli (det går en sådan båt nu så vi tänker att den förhoppningsvis går i sommar med). Vi kommer i så fall vara framme i Lavrio vid 12-tiden och har alltså en sista dag att spendera innan det är dags för hemfärd dagen därpå (också vid 12-tiden).

Vilka alternativ har vi egentligen, är det bäst att bo i närheten av Lavrio på ett hotell med transfer möjligen eller är det läge att åka till Rafina för lite sista bad och mat (verkar som att det är ett trevligare ställe att bo på). Vad har ni för förslag?

Vi är två familjer med tre barn i åldrarna 4, 7 och 8 år så det får gärna vara enkelt att ta sig och med möjlighet till sista bad/pool ev. :-)

Har tidigare varit i Aten (men innan vi reste med barn) och det är ju kul, men vet inte om det är riktigt idé att ta sig in dit, föredrar nog ett lite smidigare alternativ. Kom gärna med förslag/råd!

Tack på förhand!
//Fredrika
Svara med citat
  #2  
Gammal 2016-02-08, 10:38
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Stanna i Lavrio eller vad finns för alternativ?

Citat:
Ursprungligen postat av Fripp Visa inlägg
Vilka alternativ har vi egentligen, är det bäst att bo i närheten av Lavrio på ett hotell med transfer möjligen eller är det läge att åka till Rafina för lite sista bad och mat (verkar som att det är ett trevligare ställe att bo på). Vad har ni för förslag?
Jag skulle absolut välja Rafina före Lavrio. (Jag vet inte ens om det är möjligt att bo i Lavrio.) Hotel Peris i Loutsa mellan flygplatsen och Rafina är ett alternativ. De har transfer till flygplatsen.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2016-02-08, 11:19
Fripp Fripp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Jönköping
Inlägg: 34
Standard Sv: Stanna i Lavrio eller vad finns för alternativ?

Just det, det var ju ett bra alternativ! Tack för det förslaget.

//Fredrika
Svara med citat
  #4  
Gammal 2016-02-08, 12:48
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Inlägg: 1 712
Standard Sv: Stanna i Lavrio eller vad finns för alternativ?

Varför inte åka till Vravona och bo på Mare Nostrum Hotel ClubThalasso jag brukar vara där och nyttja deras SPA bla.. vet att de har transfer till flygplatsen oxå. Annars kolla även Porto Rafti. Loutsa e ingen "rolig" håla.. Annars även tex Varkiza...eller som föreslaget ta er till Rafina eller Mati..

Lavrio har inga hotell finns några pensionat men inga som man annonserar. Annars har Ni även Sounio...

Lycka till!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2016-02-08, 13:31
Fripp Fripp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Jönköping
Inlägg: 34
Standard Sv: Stanna i Lavrio eller vad finns för alternativ?

Tack Frappe för fler förslag. Det finns ju en hel del ställen att välja på, inte bara själva hamnstäderna förstås. Ska kika vidare lite, men det är klart, smidighetsfaktorn är ju ganska avgörande. Att det finns någon bra taverna och kanske en pool vore ju toppen att fördriva lite sista tid på. Och transfer är ju ett stort plus så klart.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2016-02-08, 17:12
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Stanna i Lavrio eller vad finns för alternativ?

Jag skulle tagit mig till Rafina och bokat rum på antingen Corali alldeles vid torget med ett rum önskat just mot torget eller Avra med utsikt över hamnen och havet. . Vid torget finns tavernor som är bra bla Drosia...Buss smidigt på förmiddagen till flygplatsen.

Lissi
Svara med citat
  #7  
Gammal 2016-02-09, 22:08
Toms avatar
Tom Tom är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 931
Standard Sv: Stanna i Lavrio eller vad finns för alternativ?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Jag skulle absolut välja Rafina före Lavrio. (Jag vet inte ens om det är möjligt att bo i Lavrio.) Hotel Peris i Loutsa mellan flygplatsen och Rafina är ett alternativ. De har transfer till flygplatsen.
Har samma erfarenhet ....! Inga hotell i Lavrio . Åk via Rafina .
/Tom
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT