Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Aten, Pireus & Rafina

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-07-24, 10:26
bems avatar
bem bem är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 6
Standard Flygplats Aten-> Piraeus-> någon ö?

Hej hallå,

Vi flyger ner den 26:e augusti till Aten och kommer landa sent (kl. 21.15), och den sista båt jag hittar från Piraeus är kl. 22.50. Jag förstår att denna ekvation är omöjlig (?), men jag undrar om någon vet någon senare båt eller om vi helt sonika får vänta till morgonen efter? Vart båten åker spelar nästan ingen roll alls!

Är väldigt tacksam om ni har förslag på enkelt boende nära hamnen, som vi kanske kan kvarta några timmar om vi inte hittar en färja så sent på kvällen/natten.

edit:

Kanske det finns någon nattöppen taverna att sitta och mysa på?
MVH

Senast redigerad av bem den 2012-07-24 klockan 11:14.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-07-26, 10:38
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Flygplats Aten-> Piraeus-> någon ö?

Jag skulle stannat på flygplatsen och tagit en tidig morgonbuss till Pireus. Flygplatsen har öppet hela natten. Det finns ställen där man kan vila sig, eller sova. Inga platser som är gjorda för att sova, men det går. Pierus är ingen rolig plats på natten.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-07-27, 16:48
dimitriss avatar
dimitris dimitris är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Grekland, Athens
Inlägg: 419
Standard Sv: Flygplats Aten-> Piraeus-> någon ö?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Jag skulle stannat på flygplatsen och tagit en tidig morgonbuss till Pireus. Flygplatsen har öppet hela natten. Det finns ställen där man kan vila sig, eller sova. Inga platser som är gjorda för att sova, men det går. Pierus är ingen rolig plats på natten.
Jag håller med chefen! Det finns också Sofitel Hotel i flygplatsen, fast det är en dyr lösning.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-08-01, 10:48
bems avatar
bem bem är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 6
Standard Sv: Flygplats Aten-> Piraeus-> någon ö?

OK.
Tack för svar
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-08-01, 12:56
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Flygplats Aten-> Piraeus-> någon ö?

En taxiresa till Piraeus kan ta endast 40 minuter om det inte är mycket trafik, så helt omöjligt att hinna båten är det inte. Men helt klart stressigt om man inte vet var man köper biljetter och har koll på vilken kaj båten går från, vet ni det så är det nog inga problem.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-08-20, 13:51
bems avatar
bem bem är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 6
Standard Sv: Flygplats Aten-> Piraeus-> någon ö?

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
En taxiresa till Piraeus kan ta endast 40 minuter om det inte är mycket trafik, så helt omöjligt att hinna båten är det inte. Men helt klart stressigt om man inte vet var man köper biljetter och har koll på vilken kaj båten går från, vet ni det så är det nog inga problem.
Ok, det låter ju som en bra ide'. Vet du hur mycket en sådan går på och om man kan/måste boka i förväg?
Svara med citat
  #7  
Gammal 2012-08-20, 15:15
PA PA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 3 127
Standard Sv: Flygplats Aten-> Piraeus-> någon ö?

Hej Bem

Citat:
Ursprungligen postat av bem Visa inlägg
Ok, det låter ju som en bra ide'. Vet du hur mycket en sådan går på och om man kan/måste boka i förväg?
Jag ser bara två alternativ, antingen stannar ni på flygplatsen eller ta er med buss till Pireus och checkar in på förslagsvis Pireus Dream www.booking.com/PiraeusDreamHotel eller annat hotell i Pireus.

Att chansa med taxi verkar väl stressigt, kommer bagaget sent, taxi, köpa biljett, hitta färjan och sedan fixa boende på ön ni kommer till, mycket blir det.

//PA
Svara med citat
  #8  
Gammal 2012-08-20, 17:22
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Inlägg: 1 712
Standard Sv: Flygplats Aten-> Piraeus-> någon ö?

Alternativt ta en taxi till Rafina tar knappt 20 minuter. Inte helt hundra men borde gå en båt runt 23 därifrån.

Camilla
Svara med citat
  #9  
Gammal 2012-08-20, 17:30
Charleston Charleston är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 238
Standard Sv: Flygplats Aten-> Piraeus-> någon ö?

Citat:
Ursprungligen postat av Frappe Visa inlägg
Alternativt ta en taxi till Rafina tar knappt 20 minuter. Inte helt hundra men borde gå en båt runt 23 därifrån.

Camilla

Precis. Strax innnan kl.23 går det en båt till Marmari på Evia och en till Tinos/Mykonos, från Rafina. Borde inte vara några problem att hinna om planet landar någotsånär i tid. Ni hinner nog t.o.m. köpa båtbiljetter på flygplatsen innan taxin.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2012-08-20, 17:36
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Flygplats Aten-> Piraeus-> någon ö?

Citat:
Ursprungligen postat av Charleston Visa inlägg
Precis. Strax innnan kl.23 går det en båt till Marmari på Evia och en till Tinos/Mykonos, från Rafina. Borde inte vara några problem att hinna om planet landar någotsånär i tid. Ni hinner nog t.o.m. köpa båtbiljetter på flygplatsen innan taxin.
Tinos säger jag bara.....där finns allt och sen möjligheter att ta sig vidare till många öar om ni inte blir kvar!

Lissi
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT