Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-06-27, 10:21
Cary Cary är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Inlägg: 1
Standard skala panagia

Jag kom hem från thassos i förrgår, var min andra vistelse på ön. detta året bokade vi en resa till golden beach, skala panagia och hotell Ioannis.
Hade hört att golden beach skulle va så fantastiskt. vilket den är en lång lång sandstrand och klart blågrönt vatten med sandbotten och långgrund.
det kostar dock 7 euro för två solstolar och parasoll. vilket jag och min sambo unnade oss eftersom vi inte vill ligga i sand och det var semester.

vi hittade ingen restaurang som imponerade alls, blev väldigt förvånad med tanke på att vi fick så god mat förra året.
Det var lite turister och väldigt lugnt inget hålligång eller något, men det visste jag sen innan men det var VÄLDIGT lugnt...

Hotellet är inte att rekomnedera, fruktansvärd service, dålig frukost eller fruktansvärd frukost. sängarna är stenhårda och kuddarna är obekväma.
men visst man klarar det en vecka men jag tycker inte den är värd sin bedömning från airtours sida.

Men jag ska inte bara klaga vi har fått mycket sol och bad så jag är nöjd med det. vi hyrde bil ett dygn kostade 27 euro med alla försäkringar!

Jag kan däremot rekomendera Limenaria där vi var förra året på semester.
Mycket bättre, mer matställen, godare mat bättre service lite mer hålligång även fast det är lugnt och barnvänligt så är det ändå mer liv på en bra nivå. Inget party men lite mer "sällskap".

Även fast stränderna inte var lika fantastiska som GB så är dom ändå bra, vattnet är lika bra. där ligger man gratis på solstolarna också

Rekomnedationer på utflykter är paradise beach och Aliki beach!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-06-28, 11:14
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: skala panagia

Känns bra att vi bokat Limenas när man läser dit inlägg! Där borde det ju vara lite mer liv. Men vi tänker absolut ta oss till Golden Beach för bad. Åker i morgon bitti 7.30 från Arlanda!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-06-28, 11:57
Rob Rocs avatar
Rob Roc Rob Roc är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 161
Standard Sv: skala panagia

Citat:
Ursprungligen postat av Katitzi Visa inlägg
Känns bra att vi bokat Limenas när man läser dit inlägg! Där borde det ju vara lite mer liv. Men vi tänker absolut ta oss till Golden Beach för bad. Åker i morgon bitti 7.30 från Arlanda!
Om ni ändå åker till Golden Beach så tycker jag Skala Potamias-delen av stranden är bättre.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-06-28, 15:01
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: skala panagia

OK! Tack för tipset! Katitzi
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-06-28, 17:36
lina.r lina.r är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 44
Standard Sv: skala panagia

Tänk så olika man kan tycka, vi var på Thassos i maj och bodde också på ioannis. Vi hade ingenting att klaga på. Frukosten var iochför sig inte som en svensk frukostbuffe,men okey. God mat hittade vi också gick upp 2kilo på en vecka. Stranden tyckte vi var jättefin hyrde dock inga solstolar. mvh Lina som gärna åker tillbaka och troligen bor på samma hotell
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT