Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-05-01, 09:13
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Limenas

Vi ska åka till en för oss ny ö: Thassos. Den verkar grön och fin. Har bokat in oss på hotell Chrissa i Limenas. Det låg väldigt bra i pris, har pool och frukost.Är detnågon som vet något närmare om hotellet? Undrar också lite om hur stränderna i stan är. Annars funderar vi på och hyra vespa och åka runt lite. Vi åker 29.e juni från Arlanda, någon annan som åker samtidigt?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-05-01, 18:49
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jyväskylä Finland
Inlägg: 598
Standard Sv: Limenas

Hej!
Tyvärr känner jag inte ert hotel, men tittade på Apollos karta och såg, att det ligger bakom den nya hamnen. Där finns det en smal lång sandstrand utan några aktiviteter (åtminstone i juni) och byns större och bättre strand med många cafeér och tavernor ligger i andra ändan av byn, inte så långt. Man måste bara gå på strandgatan, kanske 1 km (jag är inte särskilt god i taxering av sträckor!).
Chrissa ser nog trivsamt ut och jag hoppas, att ni ska ha en kul semester på Thassos!
Eija
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-06-15, 10:15
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Limenas

Tänkte väcka liv i denna tråd igen, nu när resan börjar närma sig! Bara 13 dagar kvar! Tack för ditt svar eija! Nu undrar jag om någon vet vad det kostar att hyra en vespa för två i Limenas? Vi funderar på att hyra i minst en vecka. Hur lång tid tar det sen att åka till Makriammos och Golden beach? Är det möjligt att även ta sig till några av bergsbyarna med vespa? Finns det några fina stränder eller utflyktsmål västerut från Limenas? Tacksam för svar och tips!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-06-15, 10:54
nina_77s avatar
nina_77 nina_77 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Alfta
Inlägg: 134
Standard Sv: Limenas

Jag tycker att ni ska åka till Paradise Beach. Helt underbart!!! Jag tycker nog att GB är lite väl överskattat. Fast det beror väl på vad man jämför med. Vi var ju där i maj, och det var ganska lite folk då och allt var inte i ordninggjort. Så det kanske har med saken att göra att inte vi gillade den stranden. Det finns massor med fina stränder runt hela ön. De flesta syns från vägen. När vi kom till färjan var det några som delade ut kartor där alla stränder och sevärdheter var utmärkta. Stranden vid gamla hamnen i Limenas badade vi vid 1 gång. Den var helt ok.

Det går säkert fint att åka vespa till bergsbyarna. Det är fina vägar. Men ska man högre upp till mindre byar är det sämre väg, men man tar sig nog fram. Åk till Kasaviti (Megalos Prino) och ät lunch under det stora trädet mitt i byn. MYSIGT!!
Nina




Citat:
Ursprungligen postat av Katitzi Visa inlägg
Tänkte väcka liv i denna tråd igen, nu när resan Är det möjligt att även ta sig till några av bergsbyarna med vespa? Finns det några fina stränder eller utflyktsmål västerut från Limenas? Tacksam för svar och tips!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-07-17, 15:05
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Limenas

Kom hem från två fina veckor på Thassos i söndags. Vill bara tala om att hotellet var bra med en jättegod frukostbuffe och trevlig personal. Vi har susat runt på vespa och upptäckt olika stränder och byar på denna gröna ö. Stränderna var många och fina, Golden beach påminde om Böda på Öland. Vill också slå ett slag för Pachis beach strax före Skala Rachoni. Skuggande pinjer och tamarisker på stranden som har kristallklart vatten och är långgrund. Mest greker där och en bra taverna fanns det också.I stan ovanför gamla hamnen ligger en bra och billig taverna som heter Patrikos.
Kan tänka mig att åka dit igen och upptäcka mer. Att det sen är billigare än på andra öar jag varit på skadar ju inte!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT