Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Aten, Pireus & Rafina

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-03-11, 15:13
linoula linoula är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2007
Inlägg: 20
Standard jobb i Aten??

Hej... nagon som vet hur man kan fa tag i jobb i Aten utan att vara flytande i grekiska? Var skulle man kunna soka?? Tacksam for all hjalp jag kan fa!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-03-11, 15:44
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: jobb i Aten??

Athen och Athen,,

Men vad sägs om Kreta??

FORSALJARE AV GULD OCH SMYCKEN:

Har har ni chansen att jobba med mig i en guldbutik centralt belagen pa "Ladergatan" i Chania eller i nagon av chefens butiker i Platanias.

Min chef soker 2-3 nya medarbetare pa heltid from slutet pa april tom slutet pa sasongen.
Arbetstider ca 8 timmar dag, 6-7 dagar i veckan enligt overenskommelse. Om mojligt vill kirios Dimitris att personalen jobbar en sondag i manaden. Lonen ligger pa mellan 800 och 900 euro/manad.

Tvarummslagenhet kan ordnas i mysiga Konoupidiana ca 15 minuter fran centrum, priset varierar mellan 250-300 euro/manad beroende pa om man vill ha pool eller ej...

Vana fran butik/forsaljning ar nodvandig, goda kunskaper i engelska, nagot skandinaviskt sprak och garna ytterligare sprak ar valkomna. Arliga och palitliga medarbetare da vi hanterar dyrbara smycken.



SKANDINAVISK TJEJ SOKES TILL CENTRALT CAFE

Kiria Maria har bett mig hjalpa henne att hitta en tjej till hennes roofgarden infor sasongen.
Har du vana fran bar/cafe/servering ar du valkommen att jobba hos henne fran slutet av april/maj till slutet av sasongen. Vad det galler lon och arbetstider ber jag att fa aterkomma till den som ar intresserad. Generellt ligger lonen pa 30-35 euro per dag, arbetstiderna pa mellan 8-10 timmar dag och vi pratar 6-7 dagar per vecka.

For ytterligare information maila mig pa: kickie.saevenskog@gmail.com


Arne
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-03-17, 09:44
Athinas avatar
Athina Athina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Landskrona
Inlägg: 163
Standard Sv: jobb i Aten??

Jag jobbade många år i Athen i restaurangbranchen. Fick jobb i Plaka på ett ställe vi brukade vara på och från början kunde jag förstås ingen grekiska alls men det gick bra på engelska. Tidningen Athens news hade jobbannonser på den tiden, prova med den. Annars kan kanske AF utland vara behjälpliga?
Mvh Athina
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-03-17, 17:36
linoula linoula är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2007
Inlägg: 20
Standard Sv: jobb i Aten??

Tack sa mycket for hjalpen.. Har for avsikt att stanna i Athen sa darfor ar sasongsjobb pa oarna inte riktigt vad jag tankt mig.. men tack for tipset Arne..
Ska kolla in Athens news.. later som ett bra tips Athina, tack!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-03-18, 09:10
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Inlägg: 1 712
Standard Sv: jobb i Aten??

Är du på plats i Aten? knacka dörr är mitt råd, ser att du är bartender och vill du jobba som det borde det inte vara några problem.

Camilla
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-03-19, 10:13
Athinas avatar
Athina Athina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Landskrona
Inlägg: 163
Standard Sv: jobb i Aten??

Hej igen! Ja knacka dörr är nog inte fel. Om man går till de större restaurangerna i tex Plaka eller discoteken ute vid kusten är det alltid någon som känner någon, i Plaka är det ju en fördel att prata engelska med tanke på turismen. Mitt första jobb där var på ett disco som hette Karyatides som fanns innan man förbjöd nattklubbarna i Plaka. Innan dess var jag barnflicka i en fransk familj.
En period då jag ville byta jobb fick jag via sjömanskyrkan i Pireus och de bofasta som ofta var där, tips på ett nytt jobb i en smyckeaffär, så det finns flera vägar!
Lycka till!
Saknar Athen!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-03-22, 07:17
rolle rolle är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Inlägg: 69
Standard Sv: jobb i Aten??

Som ni säkert märker är "lönen" hisnande ? Och arbetstiden blir säker den dubbla ? Det kan ju inte vara något nöje för ungdom med förväntningar av eventullt fritid med litet kul, det finnes en större chance att allt är rena rama mardrömmen för dej. Dyr mat ingen social säkerhet, ej säkert får du lön överhuvudtaget, dej förväntas alltid ställa upp. I vått och torrt blir du sjuk ingen lön ? Din bostad som de ordnar åt dej har ingenting som behövs i köksväg, dessutom kanske du hyr den i andra hand av din "arbetsgivare" till ett överpris ? Så kan det i värsta fall vara !!! Men behöver ju ej vara det. Ifall du har krav på kontrakt och annat, som är normalt hos oss i Scndinavien är du besvärlig o du kan sticka med detsamma ? Förstår arbetgivaren bra han eller hon vill ha en språkkunnig expedit som kan Svenska Danska Norska Engleska Tyska och möjligen behjälpligt Grekiska, men varför betalar han inte ett hyggligt språktillägg ??? utan en usel lön !!! som du skall leva med, sannt du har ej tid att spendera ett cent när dagen är slut, utan du kastar dig i säng efter en tung dag i hisnande hetta och önskar att du inte gett dej in på detta ?
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT