Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Aten, Pireus & Rafina

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2007-11-29, 15:41
naxosss avatar
naxoss naxoss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 337
Standard Sv: Aldrig mer Hotel Adonis!

Jag har bott på hotel Plaka som jag tycker mycket om, både standarden och läget. Bodde där över nyår förra året och hittade ett kanonpris på 65 euro för två i ett dubbelrum. Annars kostar de rummen över 100-120 euro.
Bodde även på Tempi i somras i ett enkelrum allra högst upp. Rummet var pyttelitet!!!!!!!!!!!!!!!! och enkelt men utsikten från "terassen" var kanon och läget helt perfekt! De var även väldigt trevliga i receptionen. Detta betalade jag 40 Euro för. Bra för att vara enkelrum mitt i Plaka på sommaren.
Men om det är något som har tänkt att bo där, tänk på att DET är enkelt. Även om man jämför med andra enkla hotel, typ Adonis.

Lena
Svara med citat
  #42  
Gammal 2007-11-29, 17:45
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Aldrig mer Hotel Adonis!

Jag tycker att det har varit mycket mätande med "den Svenska måttstocken" i den här tråden. Vill man övernatta i Athen så måste man vara medveten om att det är en av Europas största städer med priser och standard därefter.

Man har några val. Ett är att undvika Athen helt och hållet! Om man nu inte gör det kan man välja mellan att betala dyrt för att bo på ett I:a klass-hotell för dyra pengar, eller att bo billigare på ett ställe som har lägre standard. Det är upp till var och en. Men vissa verkar ha glömt att Athen är en väldigt välbesökt storstad med priser därefter! Det är helt omöjligt att jämföra vare sig pris eller standard med öarna.

Jag tycker själv att det är dyrt att bo i Athen jämfört med öarna. Men jag vet att Athen är en storstad och har priser därefter... Det måste jag acceptera!

Ärligt talat: sluta kvid. Undvik Athen eller betala för I:a klass då! Om det nu är så viktigt...

Peter
Svara med citat
  #43  
Gammal 2007-11-29, 17:45
Eirini Eirini är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Aten
Inlägg: 277
Standard Sv: Aldrig mer Hotel Adonis!

Vad jag kan se på Kalimeras rekomendationer för hotell i Aten så är det just Adonis och Acropolis house, så många förstagångs-resenärer litar nog på att det är bra hotell. De här hotellen kanske var bra för några år sen. Jag tycker att det är bra att någon reagerar och inte godtycker om ett hotellrum är för dyrt eller om personalen är otrevliga. Det räcker inte att ett hotell ligger bra till.
Jag vet att många greker som har rumsuthyrning eller hotell inte känner till Kalimera och det fantastiska nätverk som gör att folk som reser till Grekland kan hjälpa varandra på många sätt. För dem kan det vara både positivt och negativt beroende på vad som skrivs här.

Efter en snabb sökning på Google fick jag fram en sida med Budget Beds Athens. Det är bara att välja och vraka beroende på var man vill bo.
Ett dubbelrum på Phaedra ligger på 50 evro enligt info på nätet.

Eirini
Svara med citat
  #44  
Gammal 2007-11-29, 19:26
naxosss avatar
naxoss naxoss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 337
Standard Sv: Aldrig mer Hotel Adonis!

Jag mindes fel angående priset på Tempi i somras. Det kostade 25 euro för mig i det ENKLA rummet. Och det var det värt!

Lena
Svara med citat
  #45  
Gammal 2007-11-29, 21:19
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Aldrig mer Hotel Adonis!

Citat:
Ursprungligen postat av Eirini Visa inlägg
Vad jag kan se på Kalimeras rekomendationer för hotell i Aten så är det just Adonis och Acropolis house, så många förstagångs-resenärer litar nog på att det är bra hotell.
Visst är det så. Och än en gång förtjänar det att påpekas att "kalimera rekommenderar" är Jannes egna personliga rekommendationer och bygger på hans erfarenheter av boende. Han rekommenderar helt enkelt ställen han gillar.

Vad som är ett "bra hotell" finns nog ingen objektiv måttstock för. Inte minst diskussionerna på Kalimera visar ju att vi resenärer har radikalt olika förväntningar - förväntningar som också styr våra intryck av ett ställe.

Om Adonis blivit radikalt sämre så har Janne säkert upptäckt det eftersom han åkte därifrån för en vecka sedan.
Svara med citat
  #46  
Gammal 2007-11-30, 11:03
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Aldrig mer Hotel Adonis!

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Om Adonis blivit radikalt sämre så har Janne säkert upptäckt det eftersom han åkte därifrån för en vecka sedan.
Tycker faktiskt tvärtom, det har blivit bättre.
Svara med citat
  #47  
Gammal 2007-11-30, 11:05
xenoss avatar
xenos xenos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sollentuna - Grekland...?
Inlägg: 1 759
Standard Sv: Aldrig mer Hotel Adonis!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Tycker faktiskt tvärtom, det har blivit bättre.
"För att komma till källan måste man simma motströms."
(okänd tänkare)

Lefteris
Svara med citat
  #48  
Gammal 2007-12-29, 20:29
SteffTee SteffTee är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Sigtuna
Inlägg: 720
Standard Sv: Aldrig mer Hotel Adonis!

Eftersom jag ska göra ett februaribesök i Aten har jag just nu avslutat läsandet av denna intressanta tråd.
Vad jag vet är att de inte svarar på mejl på Adonis i första taget. Men här på forumet kan jag säker tfå svar på mina frågor;

Vad kostar ett singelrum på Htl Adonis i februari? Ngn därute i cyberspace som vet ?

I övrigt önskar jag alla Kalimeror ett gott slut på 2007 och ett Gott Nytt År.
Svara med citat
  #49  
Gammal 2007-12-29, 23:46
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Aldrig mer Hotel Adonis!

Gissar på 70 euro.

Eva
Svara med citat
  #50  
Gammal 2007-12-30, 11:13
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Aldrig mer Hotel Adonis!

Citat:
Ursprungligen postat av SteffTee Visa inlägg
Vad kostar ett singelrum på Htl Adonis i februari? Ngn därute i cyberspace som vet ?
Vet ej vad de tar för ett singelrum, men jag vet att ett dubbelrum kostade 55 € i november i år. Frukost ingick i priset.
Svara med citat
  #51  
Gammal 2007-12-30, 11:15
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Aldrig mer Hotel Adonis!

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Gissar på 70 euro.Eva
Så dyrt er det nok ikke, Eva

Jeg kjenner ikke prisen på enkeltrom på Adonis, men de har fortsatt lavsesong i Februar, den er i perioden nov - mars om de ikke har forandret det.
I november i fjor betalte vi 54 euro natten for dobbeltrom. Kari
Svara med citat
  #52  
Gammal 2007-12-30, 11:49
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Aldrig mer Hotel Adonis!

Jag jag gissade bara. Bra att det är billigare. 55 Euro i en europeisk storstad det får nog räknas som riktigt billigt. Vi betalade om jag minns rätt 75 eller 80 för några år sedan men det var i september.

Eva
Svara med citat
  #53  
Gammal 2008-01-02, 21:52
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Aldrig mer Hotel Adonis!

Vi ska bo på Adonis i februari och då kostar ett dubbelrum 55 euro. Vi ska bo 7 nätter så priset är baserat på det. Jag tror det blir några euro billigare om man bor mer än tre nätter om jag inte minns fel.

Lissi -nyss hemkommen från ett fantastiskt Madrid.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT