Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-06-19, 17:05
Ilse Ilse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Gävle
Inlägg: 1
Standard Vet någon om Nama apartments har pool?

Hej! Jag har på alla möjliga sätt försökt få reda på om Nama Apartments i Scala Potamia har pool. Vissa säger att de har det, andra säger att de inte har det.... .
Finns det någon här som SÄKERT vet hur det ligger till?
Det skulle göra mig jätteglad!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-06-19, 18:00
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Vet någon om Nama apartments har pool?

Knappast troligt att det finns pool där eftersom det inte finns omnämnt på deras hemsida och inte syns på någon av deras bilder.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-06-27, 18:46
ulrikass avatar
ulrikas ulrikas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 315
Standard Sv: Vet någon om Nama apartments har pool?

Hej!
Jag vet med all säkerhet att Nama apartments inte har pool! Kom nyss hem, har bott där i två underbara veckor! Nama är bra, ligger nära stranden men har som sagt inte pool! Vill man ha pool kan man gå till Erics poolbar och bada! Cirka 10 minuters promenad från Nama! Nu ska vi packa upp, skriver mer sedan!

Ulrika
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-06-04, 10:04
Mindi Mindi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Inlägg: 61
Standard Sv: Vet någon om Nama apartments har pool?

Hejsan!

Vi funderar på att åka till THASSOS och bo på hotell NAMA senare i höst.
Jag har bara läst gott om det hotellet nu här på KALIMERAS sida och det plus att det är ett bra pris dit gör att vi övervägar det hotellet.

Men nackdelen är väl att det inte finns någon pool och det kanske våra barn kommer att sakna. MEN jag läser också att man får tillgång till att bada på Erics poolbar. Är det gratis? Var ligger den? Är det långt dit? Någon som kanske har en bild att visa? Är den till för alla eller bara för de på hotell NAMA? Många frågor.

Finns det affärer och restauranger och så i närheten utav hotell NAMA?

Ha det gott i värmen!
M I N D I
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-06-04, 11:04
ulrikass avatar
ulrikas ulrikas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 315
Standard Sv: Vet någon om Nama apartments har pool?

Hej. Erics poolbar ligger 10 minuters promenad från Nama. Det är inga avstånd överhuvudtaget i SP, då det är ganska litet. Det är fem minuters promenad till stranden och strandpromenaden där de flesta restauranger ligger. Affärer finns på väg till stranden, någon minut från Nama. Erics poolbar är öppet för alla. Det är ett hotell med en stor pool och en bar. Dessa är öppna för alla, tror nog att man förväntas handla där. Vi åt lunch där ett par gånger.

Trevlig resa
/Ulrika
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-06-04, 11:09
Mindi Mindi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Inlägg: 61
Standard Sv: Vet någon om Nama apartments har pool?

Tack snälla för svaret.
Nu är resan bokad och vi åker i slutet utav september till hotell NAMA.

Vi har hela tiden varit inställda på att åka till Karpathos eller Kefalonia men ju mer vi läste om THASSOS desto mer sugna blev vi på det. Så nu blev det THASSOS och jag tror att det kommer att bli jätte bra!

Stranden verkar ju vara jätte fin och barnvänlig vad jag förstår och de dagar barnen är less på stranden får vi uppsöka Erics poolbar då.

Finns det gott om solstolar nere på stranden? Kostar de?
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-06-05, 11:34
Engton Engton är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Gnesta
Inlägg: 15
Standard Sv: Vet någon om Nama apartments har pool?

Nama apartments var helt OK. Vi var de allra första gästerna för säsongen i maj och rummen var bra standard, utsikten jättebra och läget helt perfekt. Nära till stranden, affärer och restauranger. Det finns nog en hel del solstolar på stranden och de kostar. Vad vet jag inte då vi är fullt nöjda med att ligga på den fina stranden, den var så mjuk och fin att det inte behövdes solstol. Köp ett parasol på nån supermarket så har ni lika bra som att ligga i en solstol.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-06-05, 13:07
ulrikass avatar
ulrikas ulrikas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 315
Standard Sv: Vet någon om Nama apartments har pool?

Citat:
Ursprungligen postat av Engton Visa inlägg
Nama apartments var helt OK. Vi var de allra första gästerna för säsongen i maj och rummen var bra standard, utsikten jättebra och läget helt perfekt..

När vi var där bodde vi på nedre botten, alltså ingen vidare utsikt. Vi såg över till ett annat hotell. Vår första vecka bodde det ett gäng tyskar där som sjöng och spelade varje morgon vid 9, vilket var sådär....
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-06-14, 19:04
Mindi Mindi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Inlägg: 61
Standard Sv: Vet någon om Nama apartments har pool?

Vi bokade först markterass men sen blev jag osäker och tänkte att vi kanske inte kommer att se någonting. Så jag bokade om till balkong och det var kanske bra det då.

Ha det gott!
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-06-15, 10:49
ulrikass avatar
ulrikas ulrikas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 315
Standard Sv: Vet någon om Nama apartments har pool?

Det fanns två markterasser. Den vi hade var nog den som var mindre bra, den låg på baksidan av hotellet. Det var inte så mycket sol så det var svårt att få badkläderna torra. Det var ändå mysigt med en egen liten terass, men fick jag välja nu skulle jag ta balkong! Vi hade ett gäng katter som kom och hälsade på varje morgon när vi åt frukost, det var trevligt
Ni får det garanterat bra på Thassos och Nama.

/Ulrika
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT