Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa med barn

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-03-09, 14:07
Molly82 Molly82 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 3
Standard Fin sandstrand

Var i Grekland hittar vi denna strand:
Långgrunt, klart rent vatten, sandstrand (ej blandat med sten endast sand), flera restauranger i närheten eller på stranden, barnvänligt område, ej proppfullt med folk, lugnt. Det ska inte vara en strand man måste ta sig till utan det ska finnas hotell i närheten.

Har tittat på Gerani som verkar vara barnvänligt men verkar vara stenstrand?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-03-09, 14:25
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Fin sandstrand

Låter som Naxos, Ag Anna, Ag. Prokopios eller Plaka Fast ensamma där är ni ju inte..

Lissi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-03-09, 14:45
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Fin sandstrand

Agia Marina Kreta Bo gärna i närheten av "udden" då stranden är finast där. Tex på Alexandra Beach med Ving om man vill ha riktigt "familjehotell" eller Atrion med Apollo.
Under högsäsong är det såklart ganska mycket folk men stranden är lång så det går alltid få en lugnare plats...
Malin
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-03-09, 14:59
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 678
Standard Sv: Fin sandstrand

Citat:
Ursprungligen postat av Molly82 Visa inlägg
Var i Grekland hittar vi denna strand:
Långgrunt, klart rent vatten, sandstrand (ej blandat med sten endast sand), flera restauranger i närheten eller på stranden, barnvänligt område, ej proppfullt med folk, lugnt. Det ska inte vara en strand man måste ta sig till utan det ska finnas hotell i närheten.

Har tittat på Gerani som verkar vara barnvänligt men verkar vara stenstrand?
Hej!

Jag har bott i Gerani, men den stranden var inte mycket att skriva hem om. Den uppfyller absolut inte dina (eller min egna) kriterier.

Jag skulle titta mer på Lassi på Kefalonia el Naxos.

//Conny
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-03-09, 15:05
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Fin sandstrand

Naxos
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-03-09, 15:10
Nektarias avatar
Nektaria Nektaria är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Bandhagen
Inlägg: 769
Standard Sv: Fin sandstrand

Georgioupoli. Nästan en mil lång bred strand. Grupper av glest utplacerade solstolar och flera små strandrestauranger. Några med lekhörna för barnen. På vissa delar av stranden finns inga solstolar utan bara sand. Relativt långgrunt hela vägen.

I byn finns många ofta familjeägda restauranger. Ett par fina bagerier finns också. Två stora välsorteradesupermarkets och ett par mindre.Det är nära till allt! Apollo flyger hit. Vi reser ofta, men med Norwegian och hyr rum själva.

Lena
Svara med citat
  #7  
Gammal 2012-03-09, 15:11
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Fin sandstrand

Säger också Naxos, Antiparos eller Kamares på Sifnos.

Eva
Svara med citat
  #8  
Gammal 2012-03-09, 15:19
jan c jan c är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Inlägg: 796
Standard Sv: Fin sandstrand

Eller Ag Apostoli .Kreta flera små stränder med sand .hotell tavernor i närheten o ,sök på apostoli så hittar du fler tips.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2012-03-09, 15:38
Jakobinas avatar
Jakobina Jakobina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2008
Ort: Byske
Inlägg: 10
Standard Sv: Fin sandstrand

..du beskriver den lilla fridfulla byn Agii Apostoli, Kreta....och Hotel Flamingos är ett jättefint familjehotell som har bra läge, nära till stranden. Det är inte långt in till Chania, och dit åker man enkelt med buss.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2012-03-09, 16:43
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Fin sandstrand

Kanske du ska ta en titt på Karpathos. Tycker nog att stränderna vid Lefkos och Amopi kan stämma på det du skriver. Själv föredrar jag att bo i Pigadia när jag besöker Karpathos eftersom Lefkos och Amopi är alldeles för lugnt och för litet för mig, men det är ju det du efterfrågar.

Masse
Svara med citat
  #11  
Gammal 2012-03-09, 17:15
aussie aussie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Jönköping/Perth
Inlägg: 76
Standard Re: Fin sandstrand

Jag tycker att Naxos eller Paros skulle passa er. (Kolla på mina albumn som har lite bilder av stränderna).
Svara med citat
  #12  
Gammal 2012-03-09, 18:15
Molly82 Molly82 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 3
Standard Sv: Fin sandstrand

Tack alla! Det var många som tipsade om Naxos! Det ser jätte fint ut där på bilderna. Brukar åka med Fritidsresor men dom har ju tyvär inga resor dit. Inte Ving heller såg jag. Apollo har vi aldrig åkt med.... Barnen vill ju jätte gärna vara med i barnklubb men tror inte apollo kör med sånna?
Svara med citat
  #13  
Gammal 2012-03-09, 19:11
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 059
Standard Sv: Fin sandstrand

Jag säger också Naxos! Jättefint och underbara stränder. MEN, om ni bara ska vara borta en vecka så tar ju transfern rätt mycket tid av semestern.

Om du söker en liten ort med barnklubb så kanske Almirida på Kreta (Langley Travel) kan vara något? Stranden består av mestadels sand i Almirida. Det är en liten lugn ort. Men måste det finnas barnklubb? Grekland erbjuder så mycket annat att upptäcka, även för barn, vi har aldrig behövt barnklubb.


Var inte rädd att resa med någon annan arrangör än Fritidsresor. Jag har rest med de alla charterarrangörerna (Ving, Fritidsresor, Apollo, Solresor, Langley) och det är ingen större skillnad.

Senast redigerad av Deia den 2012-03-09 klockan 19:23.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2012-03-09, 19:32
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Fin sandstrand

Citat:
Ursprungligen postat av Deia Visa inlägg
Var inte rädd att resa med någon annan arrangör än Fritidsresor. Jag har rest med de alla charterarrangörerna (Ving, Fritidsresor, Apollo, Solresor, Langley) och det är ingen större skillnad.
De gånger det strulat med resor för oss så har alla bolagen ställt upp suveränt! Eftersom vi rest mest med Apollo så har vi mest erfarenhet av dessa och de har varit suveränt bra då det "strulat" och kompenserat jättebra. Även Fritidsresor och Ving har hanterat strul bra med snabba åtgärder/kompensation.

Lissi
Svara med citat
  #15  
Gammal 2012-03-09, 19:47
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Fin sandstrand

Men jag håller med om att Ving och Fritidsresor är överlägsna när det gäller barnpriser, barnhotell och barnklubbar
Annars håller jag med övriga här som tipsar om Agii Apostoli och Almirida om man nöjer sig med fina stränder och lugn omgivning...men det kan bli lite väl lugnt

Malin
Svara med citat
  #16  
Gammal 2012-03-09, 20:03
jan c jan c är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Inlägg: 796
Standard Sv: Fin sandstrand

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Men jag håller med om att Ving och Fritidsresor är överlägsna när det gäller barnpriser, barnhotell och barnklubbar
Annars håller jag med övriga här som tipsar om Agii Apostoli och Almirida om man nöjer sig med fina stränder och lugn omgivning...men det kan bli lite väl lugnt

Malin
Jag tycker att det kan vara bättre att ta bussen till hålligånget .än att behöva ta bussen till lugnet.Speciellt om man har småbarn .Eller..........
Svara med citat
  #17  
Gammal 2012-03-09, 20:27
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Fin sandstrand

Citat:
Ursprungligen postat av jan c Visa inlägg
Jag tycker att det kan vara bättre att ta bussen till hålligånget .än att behöva ta bussen till lugnet.Speciellt om man har småbarn .Eller..........
Beror på ålder på barnen...våra barn har alltid velat ha liv och rörelse runt sig så i Almirida och i Agii Apostoli har vi bott utan barn när vi behövt lugn och ro Barnen/ungdomarna har mest gillat Platanias...
Sen tycker jag inte att det är sånt hålligång i Agia Marina heller...

Malin
Svara med citat
  #18  
Gammal 2012-03-09, 20:39
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Fin sandstrand

Citat:
Ursprungligen postat av jan c Visa inlägg
Jag tycker att det kan vara bättre att ta bussen till hålligånget .än att behöva ta bussen till lugnet.Speciellt om man har småbarn .Eller..........
Det talar ju för Naxos..bo i Ag.Prokopios och åka buss eller gå in till Naxos stad.
Svara med citat
  #19  
Gammal 2012-03-11, 11:05
SteffTee SteffTee är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Sigtuna
Inlägg: 720
Standard Sv: Fin sandstrand

Antiparos, "baby-beach". Här är det långgrunt halvvägs till Paros Och bara sand,sand,sand!

Bo hos Theologos eller något annat pensionat i de "norra" kvarteren av byn. 200 m in till huvudgatan om ni får lust att göra "stan" en kväll.
Svara med citat
  #20  
Gammal 2012-03-12, 08:59
Ingela A Ingela A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 314
Standard Sv: Fin sandstrand

Absolut Anti Paros! Men även Paros! Mina kompisar har åkt i åratal till Anti Paros med bebisar, barn och tonåringar för det finns ALLT för ALLA!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT