Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Santorini

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-01-06, 10:44
ingemar23 ingemar23 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 4
Standard Hotell på Santorini

Hej, Jag har sökt på "hotell" i detta forum och läst en massa inlägg men utan att hitta så många förslag. Eftersom Fira och Oia verkar lite trångt och dyrt och Kamari verkar väldigt turistiskt tänkte vi bo någon annanstans, gärna lite lugnt men nära någon busslinje och med pool (gärna strand också men man kan väl inte få allt?). Någon som har ett förslag?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-01-06, 11:52
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Hotell på Santorini

Honeymoon Beach hotel i Perissa!!!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-01-06, 12:09
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 741
Standard Sv: Hotell på Santorini

Citat:
Ursprungligen postat av Malina Visa inlägg
Honeymoon Beach hotel i Perissa!!!
Måste passa er/dig precis!
Passar i alla fall oss.
Birgitta.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-01-06, 14:03
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Hotell på Santorini

Citat:
Ursprungligen postat av ingemar23 Visa inlägg
Hej, Jag har sökt på "hotell" i detta forum och läst en massa inlägg men utan att hitta så många förslag. Eftersom Fira och Oia verkar lite trångt och dyrt och Kamari verkar väldigt turistiskt tänkte vi bo någon annanstans, gärna lite lugnt men nära någon busslinje och med pool (gärna strand också men man kan väl inte få allt?). Någon som har ett förslag?
Perissa tror jag också skulle passa bra för era önskemål. Liten ort, en hel del turister förstås, men byn är långsträckt och stranden flera km lång med grovkorning svart lavasand och gott om plats.

Vi bode på Hotel Gardenia som ligger lugnt och ändå centralt nära butiker,tavernor, buss och strand. Enkelt boende med både lägenheter och rum, frukost finns. Framförallt har de en fint poolområde med en STOR pool för att vara ett litet hotell. Vi var där i höstas och trivdes jättebra i alla fall.
Här kommer några bilder, min avatar är förresten från kyrkan i byn!

Katitzi

Hotellet


Stranden

Senast redigerad av Katitzi den 2014-01-06 klockan 14:08.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2014-01-06, 15:59
Ingrid Ny Ingrid Ny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Anderstorp
Inlägg: 261
Standard Sv: Hotell på Santorini


Så här såg det ut på vårt boende i somras - Villa Voulo i Perissa. Bra läge och superbra priser och JÄTTEFINA RUM! Ett litet "kök", fint badrum och ett stort rum och en perfekt balkong. Frukost fanns att köpa om man ville ha det. Hämtning från flygplats och till hamnen kunde ordnas genom ägarna också. Kan jag verkligen rekommendera. Lugnt läge och bara fem minuter till havet och massor av restauranger. Så kanske ni kan få allt ni önskar! Vi kände att vi fick det.
Kanske kommer vi dit i år igen - så fort min semester är klar så ska det bokas flyg./Ingrid o Ingemar
Svara med citat
  #6  
Gammal 2014-01-06, 16:20
kize kize är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 490
Standard Sv: Hotell på Santorini

Honeymoon är ett riktigt bra alternativ, som vi alltid väljer. Man blir hämtad vid både flyg o färja, det ingår i rumspriset. Julia lagar fantastiskt god mat i hotellets lilla taverna. Pool finns, hjärtformade och det är bara ett par minuter till stranden i Perivolos. Busshållplats finns några minuters gång väg fr hotellet o även en liten supermarket. Vi skall bo där i sommar när vi tar med oss ett helt gäng kompisar på en båtluff, de har aldrig besökt övärlden förut.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2014-01-06, 20:32
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Hotell på Santorini

Nåja...veldig mange her elsker Honeymoon... men såå flott er det ikke da etter min mening. Bittelite baseng, hotellet ligger ute på et jorde langs en vei...ingen butikker i nærheten. 4-5 min til stranden er ok..og stranden er fin..., men ikke noe annet langs stranden ett barer og restauranter og et bitte lite supermarked eller to. 0 gresk sjarm
Men kanskje vil du elske det også.. bare ikke ta det for gitt.., du kan bli skuffet etter alle superlativene her
Svara med citat
  #8  
Gammal 2014-01-06, 21:07
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Hotell på Santorini

Da vil jeg og være med å lage litt "balanse i regnskapet"

Julia er veldig trivelig og lager deilig mat d e t synes jeg og
- men ellers synes jeg at Honeymoon Beach beliggenhet m.m. er noe "oppskrytt", og at bassenget er "romantisk" men (for) lite.

Vi har kun brukt H B som transferhotell et par ganger! Den ene gangen ble jeg litt skuffet over Paris. Vi hadde fulgt (mindre reisevante) deler av familien tilbake til Santorini og skulle ut i øyverdenen igjen, da var det fint å følge med Paris ned i havna ( han skulle se etter nye gjester)

Det som ikke var så bra var at han, på samme turen, ville kjøre om flyplassen med de andre selv om det da ville blitt 3 1/2 time å vente der for dem, det var barn med. Da Julia hørte dette ordnet h u n skyss til "rett" tid, sønnen kjørte
Så det ordnet seg jo
- igjen - det er så b r a at vi har forskjellige ønsker /smak
Svara med citat
  #9  
Gammal 2014-01-07, 19:11
ingemar23 ingemar23 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 4
Standard Sv: Hotell på Santorini

Tack för förslag samt intressant diskussion om Honeymoon. Men faktum är att alla ligger i Perissa. Någon som har erfarenhet av något hotell på något annat ställe?
Svara med citat
  #10  
Gammal 2014-01-07, 23:23
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Hotell på Santorini

Honeymoon ligger i Perivolos og IKKE i Perissa..ganske stor forskjell , ikke store avstanden, men området rundt er svært forskjellig...

I Perivolos er det en lang vei langs stranden med barer og restauranter.. + noen hoteller innimellom disse (ingen butikker bortsett fra et par små supermarkeder)
Bakenfor denne veien m restaurater og hoteller liggerflere mindre veier.. og en del små kryssende veier...her er det jorder, enkelte små hoteller og private bolighus.
Ingen ting å gå å se på om kveldene...

Som transferhotell eller overnatting for et par netter er det ok, men en uke hadde ikke jeg orket å bo der..., men vet at andre elsker å bo der så her er smaken forskjellig Men så lenge du vet sånn nogenlunde hva som møter deg så blir man ikke skuffet over området... og kan heller hende det var bedre enn du trodde

Men personlig ble jeg veldig skuffet etter å ha hørt alle superlativer her i flere år Kanskje forde jeg reiste alene... det krever at det er noe i nærheten som man kan titte på om kveldene når man rusler rundt det føles ukonfertabelt å gå alene langs en vei med bare spisesteder og barer..
Så altså...mitt syn kan være noe farget av det.

Svømmepasenget er forøvrig så lite at du knapt kan ta tre-fire svømmetak...
Men verskapet er det ikke antagelig ikke noe å si på.. det er belligenheten og området rundtjeg ikke likte og følelsen av å sitte på utstilling når man satt på terassen...rett ved veien
+ at verskapet ikke var veldig imøtekommende til meg, men så de hadde en veldig god tone med enkelte andre.

Det er jo ikke noe i veien for å teste en natt ellet to så kan dere jo gjøre opp deres egen mening..

Senast redigerad av Ia den 2014-01-08 klockan 00:02.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2014-01-08, 08:44
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Hotell på Santorini

Om jag åker till Santorini igen skulle jag välja att bo i Imerovigli speciellt om jag reser ensam. Precis som Ia säger finns det inget att se runt Honeymoon mer än ängar och berget och en och annan häst och stranden är enligt min mening ganska trist. De gånger jag trivts bäst där är när jag haft sällskap med mig eller sammanstrålat med andra. Julia är underbar och hennes mat är fantastiskt god och det räcker naturligtvis en bit men att tillbringa en hel semester där skulle kännas futtigt. När jag kom från fantastiska Folegandros sista gången jag besökte Santorini var det nästan som en chock trots att jag varit där flera gånger innan och börjat min resa där.

Fullt av fyrhjulingar på vägen och mycket skräp såg jag vid vandringar i området. Fastbundna vakthundar som verkade helt förstörda gör ingen glad men kanske det var ett dåligt år den gången för Perivolos.

Eva
Svara med citat
  #12  
Gammal 2014-01-08, 16:23
giottonis avatar
giottoni giottoni är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Inlägg: 527
Standard Sv: Hotell på Santorini

Ja, vill man inte bo på de mest turistbefolkade platserna på Santorini, utan uppleva mer genuint grekiskt liv skulle jag föreslå boende i Emborio eller Pyrgos! Dessa byar har ju en större andel fastboende invånare, o tämligen goda bussförbindelser finnes. För mer spektakulär utsikt finns t ex Firostefani och vackra Imerovigli, men naturligtvis fler turister o längre till stränderna... Själv föredrar jag att bo inne i Perissa med närhet till strand, minimarkets o restauranger mm, o tar bussen eller hyrbil runtom till övriga stränder och byar o sevärdheter.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2014-01-08, 16:44
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Hotell på Santorini

Citat:
Ursprungligen postat av ingemar23 Visa inlägg
Någon som har ett förslag?
Vlychada kanske skulle passa. Där finns en fin strand, många bra restauranger, och det är lugnt. Dock vet jag inte hur det är med bussförbindelserna dit.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2014-01-08, 16:53
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Hotell på Santorini

Imerovigli som jag föreslog är inget alternativ för den som vill bo nära stranden.

Eva
Svara med citat
  #15  
Gammal 2014-01-08, 19:02
raar13s avatar
raar13 raar13 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Sälen/Vårgårda
Inlägg: 25
Standard Sv: Hotell på Santorini

Bodde i Perivolos på Anemos Beach Lounge i somras och var jätte nöjd, delade en privat innergård med egen pool tillsammans med två andra rum. Hotellet har en privat strand 20 meter från hotellet med bra service. Fräscha rum, bra frukost om man väljer att äta det på hotellet.

Santorini kändes väldigt "turistiskt" vart vi än var, men där hotellet låg var det lite lugnare. Ungefär 15 minuters promenad till Perissa och det finns massvis med restauranger längs vägen.
Svara med citat
  #16  
Gammal 2014-01-08, 20:59
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Hotell på Santorini

Det der så bra ut... og stranden i Perivolos syntes jeg var veldig bra...mye bedre enn jeg på forhånd hadde trodd
Ville heller ha bodd der enn på Honeymoon beach...
Svara med citat
  #17  
Gammal 2014-01-08, 22:31
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Hotell på Santorini

Jag menar NATURLIGTVIS Perivolos vad beträffar Honeymooon!
Svara med citat
  #18  
Gammal 2014-01-09, 09:48
giottonis avatar
giottoni giottoni är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Inlägg: 527
Standard Sv: Hotell på Santorini

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Vlychada kanske skulle passa. Där finns en fin strand, många bra restauranger, och det är lugnt. Dock vet jag inte hur det är med bussförbindelserna dit.
Tyvärr ganska dåliga bussförbindelser Fira-Vlychada. Sommartid går det några bussar dagligen, men tror inte det finns någon buss efter skymningen!
Svara med citat
  #19  
Gammal 2014-01-22, 15:02
srojoh srojoh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Inlägg: 9
Standard Sv: Hotell på Santorini

Jag gillar Kamari. Där finns ett hotel som heter Polydefkis. Helt underbart med mkt trevlig personal också. Har varit där 2012 och skall dit 2014. I övrigt har jag bott på Diskouri - bellonias - Venus. men tror Polydefkis var bäst. http://www.hallandifokus.com
Svara med citat
  #20  
Gammal 2014-01-23, 13:30
hayess avatar
hayes hayes är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 55
Standard Sv: Hotell på Santorini

Citat:
Ursprungligen postat av srojoh Visa inlägg
Jag gillar Kamari. Där finns ett hotel som heter Polydefkis. Helt underbart med mkt trevlig personal också. Har varit där 2012 och skall dit 2014. I övrigt har jag bott på Diskouri - bellonias - Venus. men tror Polydefkis var bäst. http://www.hallandifokus.com
Håller med om Polydefkis.
Var där också 2012 och åker dit igen i sommar.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT