Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Santorini

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2008-06-20, 10:18
Athinas avatar
Athina Athina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Landskrona
Inlägg: 163
Standard Sv: Smultronställen på Santorini?

Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg
Mitt smultronställe på Santorini är Oia, som också har den mest fantastiska solnedgången. Oia är mycket lugnare än Fira som jag tycker är ganska exploaterad. Oia är jättevackert och det finns många konstnärer där. Och att bo i en s.k grottlägenhet på Calderans rand med fri utsikt över havet gör iaf mig toklycklig!
Stränderna på Santorini är inte så roliga, men om man kan spendera pengar på att bo i en "grotta" med pool så kan det inte bli bättre! Poolerna ligger ofta så poolkanten "flyter ihop" med havet...mäktigt!

Yanna
Hur hittar man det dessa grottlägenheter och vad kotar det? Långt från flygplatsen och hur tar man sig dit?
Svara med citat
  #22  
Gammal 2008-06-20, 12:01
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Smultronställen på Santorini?

Att vandra från Fira till Imerovigili är trevligt och lagom långt. Vandringsstigen förljer havskanten hela tiden så ni har en underbar utsikt. Väljer ni att bo i Imerovigli(hoppas jag stavar rätt) kan ni hitta ett läckert beonde billigare än i Fira. I mitt fotoresebrev från cykladerna 2007 finns en bild från stigen. Finns också bilder i andra resebrev. Ni kan fortsätta vandringen fram till Oia. Emborio är också en vanlig trevlig grekisk by som är värd ett besök.

Bra mat äter ni hos Julia på Honeymoon beach hotel men det finns också ställen med bra mat på de andra orterna.

Eva
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT