Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-05-16, 10:31
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: Rhodos/Karpathos april 2019

Tack för alla fina rapporter från Karpathos! Hoppas du får avslappnande dagar på Rodos och ha en bra hemresa!

/ Anne
Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 07:17
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Lörda 18.5
Kl. 07.51
Hejsan!!
Rhodosvistelsen har gått fort,men jag hann med litegrann ändå.....Hälsade på lite här och där,t.ex så var jag en kväll på Mama Sofia och käkade,och fick en trevlig bordsgranne från Åland....
Hade dessutom glömt en Västerbottenost på Mango,som ägaren Dimitri sparat,så,den fick personalen på Mama Sofia smaka på....
Varit på bokhandeln förstås,och igår em hyrde jag en 125 cc scooter och körde några km söderut mot Faliraki och svängde sen,upp,mor,Koskino,där jag frågade mej fram till Zorianas nyöppnade taverna Elia&Kapari. Där blev jag kvar några timmar,å på hemvägen kikade jag in på lilla stället To Pirouni,som ligger på Ypsilanti.Nu ska jag strax ta å packa å så smått förbereda hemresan i eftermiddag. Det blir buss ut till Diagoras och det känns bra att inte stressa....planet,lyfter 18.25,så jag kan ta de lugnt ..;-D
Mvh
Mikke
Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 14:27
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Tack Mikke, och trevlig flygresa hem.
Svara med citat
Gammal 2019-05-28, 20:12
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

28.5
Hej alla!
Flygresan hem gick fint, och jag hade tre säten till mitt förfogande. Landade vid halv tio, ungefär, och beslöt kvarstanna på Arlanda, där jag avnjöt några mindre billiga pilsner samt en likadan smörgås....Sen kvartade jag i nåt hörn nån timme, och tog sen bussen vid åttatiden på söndagsmorgonen. Väl hemma så hämtade brorsan mej, och vid hemkomsten på Lamberget upptäckte jag att mobilen satt kvar i fickan på laddning i sätet framför mej....Nåja, jag gick in på Flixbuss hemsida och fann nåt formulär, som jag förstås fyllde i, men ännu har ingen mobil dykt upp, så den är nog borta. Ringde Tele2, som spärrade mitt simkort, samt skickade mej ett nytt....Nu var det den tredje Sonyn, så jag använder numera nr 2, som funkar ok...men lite snopet att missa alla korten....
Full rulle vid hemkomst, med gräsklippning, båtfixande, etc.....men skönt å va hemma.Tack alla som varit med och skrivit och läst. Hoppas ni som kommer till Karpathos också skriver och berättar, och så ses vi i september.Tiden går ju allt fortare av nån anledning, och det är snart juni....
Vi hörs!
Mikke
Svara med citat
Gammal 2019-05-28, 22:12
nickelena nickelena är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Välkommen hem till kalla Värmland!
Skit med telefonen, hoppas den dyker upp. Plötsligt händer det, kanske...
Tack för skriverier från Karpathos. Trevligt att läsa, som vanligt
Lycka till med nästa Torsby-tur.

Lena
Svara med citat
Gammal 2019-05-29, 10:49
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Full rulle vid hemkomst, med gräsklippning, båtfixande, etc.....men skönt å va hemma.Tack alla som varit med och skrivit och läst. Hoppas ni som kommer till Karpathos också skriver och berättar, och så ses vi i september.Tiden går ju allt fortare av nån anledning, och det är snart juni....
Vi hörs!
Det är vi som ska tacka Mikke!

Trist med telefonen, men du verkar ändå ta det med ro. Jag hade gråtit om jag hade blivit av med alla bilder.

Angående tiden så håller jag fullständigt med dig, den rusar fram!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:27.