Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Ios

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-01-25, 12:04
Klimpen Klimpen är inte uppkopplad
Avstängd
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 5
Standard Ios med barn ?

Ios i mitten på juni , är det något att rekomendera för en barnfamilj , två 13 åringar och en 6 åring.
Isåfall vart är det bäst att bo , ihamnen i byn eller runt Mylopotas beach.
Om det är någon som som har tips på något bra billigt boende med pool , så är jag tacksam för svar.

Ha De´ Klimpen
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-01-25, 13:09
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Ios med barn ?

Om Ios är sig likt sedan jag var där i mitten/slutet av juni för 20 år sedan, så är det den sista ön jag skulle välja den tiden, med eller utan barn! Partylivet var olidligt, kvävande och MYCKET SVENSKT! Det sjöngs 'helan går' på varenda taverna i byn...

Om ni väljer Ios, och om det i första hand är fina stränder ni vill ha på dagtid, så bo inte i byn! Vill ni kombinera de fina stränderna med ett mer grekiskt kvällsliv, så föreslår jag att ni väljer en annan ö. Eller en annan tid, för Ios är en fantastiskt härlig ö när svenska skolungdomar inte har sommarlov!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-01-25, 13:39
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Inlägg: 1 712
Standard Sv: Ios med barn ?

[QUOTE=Elisabet]Om Ios är sig likt sedan jag var där i mitten/slutet av juni för 20 år sedan,

Nej det är inte sig likt vist är IOS en party ö men det finns plats för alla, Är mycket av "oss" som partade på ön på 80- talet som nu återvänder med sina familjer själv har jag varit på IOS varje sommar ( ej 2004) sen 1986, bra att bo är helt klart vid stranden.

Camilla
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-01-25, 14:08
Klimpen Klimpen är inte uppkopplad
Avstängd
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 5
Standard Sv: Ios med barn ?

Jag vet Elisabet, jag var själv där för en 20 år sen ,att det var ett j...a röj på den tiden går inte att komma ifrån .
Men tiderna förändras ?
Men det jag kommer ihåg av Ios , var att det var en helmysig ö ,med vackra stränder och en hel mysig by.
Det är därför som jag vill återvända och visa barnen hur vackert den grekiska ö-världen kan vara.
Vi hade även tänkt besöka Paros och Naxos.
Ha De´Klimpen
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-01-25, 14:49
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Ios med barn ?

Citat:
Ursprungligen postat av Frappe
Nej det är inte sig likt, vist är IOS en party ö men det finns plats för alla
Citat:
Ursprungligen postat av Klimpen
Men tiderna förändras ?
Men det jag kommer ihåg av Ios, var att det var en helmysig ö, med vackra stränder och en hel mysig by.
Det är därför som jag vill återvända och visa barnen hur vackert den grekiska ö-världen kan vara.
Håller helt med om att Ios är en av de absolut finaste öarna, med karga bergssluttningar, underbara stränder och en riktigt traditionell kykladisk chora. Jag har inte varit tillbaka sedan "det begav sig" och det låter bra att höra att partylivet har förändrats. Jag ska kanske också åka dit igen snart. Men det får nog bli i september trots allt
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-01-25, 16:21
Ella Ella är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 250
Standard Sv: Ios med barn ?

Ios är fint och kan vara både lugnt och tokigt festligt. Jag var där en hel sommar för några år sedan och pritoriterade festandet, men hittade ändå tid för lugn och ro - i en hängmatta nere vid Mylopotas, på Varna beach.

Något år senare återvände jag, inte singel längre och med sambon i sällskap. Vi bodde på Skala ovanför stan och satt mest i deras poolbar och sippade öl och spelade backgammon med ena foten i poolen. Vi hyrde moppe och tuffade runt ön och gick ut och käkade på kvällen. Efter maten satte vi oss på nån bar och tog en drink och jag förvånades över hur lugnt det var. Sambon blev nästan besviken, efter mina berättelser hade han förväntat sig jättefest jämt.

Ios blir vad man gör det till, tror jag, och dessutom tror jag att det har lugnat ner sig rejält på sistone. Ungdomar har inga pengar och reser till de billiga priserna snarare än till Grekland, och även på Ios har folk börjat förstå att man måste satsa på de köpstarka grupperna för att tjäna pengar.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT