Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Sifnos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2017-02-10, 16:48
argolin argolin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Linköping
Inlägg: 32
Standard Faros, Sifnos

Hej! Nu har jag gått över från FB till riktiga forumet, känns bättre på något sätt.

Nu är hotellet bokat på Sifnos Villa Maria i Faros. Någon som bott där. Ett bra pris tror jag, 400 euro för 12 nätter.
Längtar så det knakar.
Tips på göra saker och några ensamma badvikar?

Göran
Svara med citat
  #2  
Gammal 2017-02-11, 10:33
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Sv: Faros, Sifnos

Citat:
Ursprungligen postat av argolin Visa inlägg
Hej! Nu har jag gått över från FB till riktiga forumet, känns bättre på något sätt.

Nu är hotellet bokat på Sifnos Villa Maria i Faros. Någon som bott där. Ett bra pris tror jag, 400 euro för 12 nätter.
Längtar så det knakar.
Tips på göra saker och några ensamma badvikar?

Göran
The real thing är alltid bäst!

Många byar och stränder att se. Sifnos har ett väldigt bra bussnät och de följer oftast tidtabell! Missa inte Kastro, där man kan och strosa mest hela dan. Och missa heller inte att köpa mycket fina keramikvaror. Köpte en vinkaraff där och är genialiskt drejad/konstruerad. Hur man än gör, så går det inte att spilla den där sista droppen.

/Netwolf

/Netwolf
Svara med citat
  #3  
Gammal 2017-02-11, 11:26
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Faros, Sifnos

Citat:
Ursprungligen postat av argolin Visa inlägg
Nu är hotellet bokat på Sifnos Villa Maria i Faros. Någon som bott där. Ett bra pris tror jag, 400 euro för 12 nätter.
Längtar så det knakar. Tips på göra saker och några ensamma badvikar+
Grattis till bra val av resmål!

Om hotellet vet jag inget tyvärr. Vi bor alltid på Aperanto.

Tips om Faros och stränder i närheten finns här.

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Köpte en vinkaraff där och är genialiskt drejad/konstruerad. Hur man än gör, så går det inte att spilla den där sista droppen.
Den skulle jag vilja ha. Jag har köpt en karaff som det inte gick att hälla ur, allt rann ut, ända tills keramikern i Heronissos visade hur man skulle göra.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2017-02-11, 20:01
argolin argolin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Linköping
Inlägg: 32
Standard Sv: Faros, Sifnos

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
The real thing är alltid bäst!

Många byar och stränder att se. Sifnos har ett väldigt bra bussnät och de följer oftast tidtabell! Missa inte Kastro, där man kan och strosa mest hela dan. Och missa heller inte att köpa mycket fina keramikvaror. Köpte en vinkaraff där och är genialiskt drejad/konstruerad. Hur man än gör, så går det inte att spilla den där sista droppen.

/Netwolf

/Netwolf
Ja buss kan man åka om man inte hyr moppe som jag tänkt men det går ju att göra båda delarna. Får väl ha ett handbagage att köpa hem något i, vin är alltid gott så en vinkaraff. Ser verkligen fram emot det här.

Göran
Svara med citat
  #5  
Gammal 2017-02-11, 20:04
argolin argolin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Linköping
Inlägg: 32
Standard Sv: Faros, Sifnos

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Grattis till bra val av resmål!

Om hotellet vet jag inget tyvärr. Vi bor alltid på Aperanto.

Tips om Faros och stränder i närheten finns här.

Den skulle jag vilja ha. Jag har köpt en karaff som det inte gick att hälla ur, allt rann ut, ända tills keramikern i Heronissos visade hur man skulle göra.
Ja Janne, jag hoppas jag kommer att trivas. Hotellet låter bra och jag har fått bra kontakt med dom. Hittade några stränder som man inte kan komma med motorfordon till, antingen får man åka med båt eller så får man vandra. Bra vandringsleder fanns det också såg jag.

GL
Svara med citat
  #6  
Gammal 2017-02-11, 22:25
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Faros, Sifnos

Citat:
Ursprungligen postat av argolin Visa inlägg
Ja buss kan man åka om man inte hyr moppe som jag tänkt men det går ju att göra båda delarna. Får väl ha ett handbagage att köpa hem något i, vin är alltid gott så en vinkaraff. Ser verkligen fram emot det här.

Göran
Moppe eller bil på Sifnos kommer att generera många sköna stunder!
Åk runt och njut! Och när ni inte har något åkdon så kan man vandra, men det är inte riktigt lika nära mellan byarna som på Leros, så man får ha hyfsad kondition.

Trevlig resa!
Masse
Svara med citat
  #7  
Gammal 2017-02-15, 10:46
argolin argolin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Linköping
Inlägg: 32
Standard Sv: Faros, Sifnos

Har både tänkt vandra, hyra moped och ta det lugnt vilket det säkert är i maj. Ska vara där ett tag så jag hoppas hinna med så mycket som möjligt ändå.

Men nu till en fråga som dykt upp i huvudet.
Eftersom det bara går båtar som heter superjet2 under mina datum och jag har förstått att de är snabba och kanske inte så stora.
Hur stor är risken att de blir inställda pga dåligt/hårt väder. Är rädd att missa flyget hem.

Göran
Svara med citat
  #8  
Gammal 2017-02-15, 15:43
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Faros, Sifnos

Citat:
Ursprungligen postat av argolin Visa inlägg
Eftersom det bara går båtar som heter superjet2 under mina datum och jag har förstått att de är snabba och kanske inte så stora. Hur stor är risken att de blir inställda pga dåligt/hårt väder. Är rädd att missa flyget hem.
Alla katamaraner är mer känsliga för hårda vindar än vad de stora färjorna är. Så det finns en risk för att de ska ställas in vid dåligt väder. Men hur vädret ska bli är ju som bekant svårt att sia om.

Jag brukar alltid kolla vindarna på Poseidon när jag är i Grekland. Där kan man se om det ska blåsa upp till storm, och då kan man ändra sina resplaner.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT