Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-04-12, 17:51
tessan65 tessan65 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Inlägg: 14
Standard Nea chora Posidonio

Hej!
Har beställt 1 vecka till hotell Posidonio i Nea chora Chania. Är det någon som bott där? Har aldrig bott så nära Chania innan o är lite nyfiken.
Är förövrigt nyss hemkommen från Thailand. Där va jättebra men jag åker hellre till Grekland, Thailand är överskattat
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-04-12, 19:31
myssas avatar
myssa myssa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalix
Inlägg: 599
Standard Sv: Nea chora Posidonio

Känner tyvärr inte igen hotellet men jag gissar att det kommer att vara bra.
Bara att gå och strosa i gränderna i Chania är så mysigt.
Ha en härlig semester.
Myssa....
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-04-12, 19:41
AnnaHelena AnnaHelena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 31
Standard Sv: Nea chora Posidonio

Känner inte till hotellet men bodde på hotel Christina i Nea Chora förra året i maj. Jättemysigt område - inte så turistigt som ut mot Agia Marina-hållet (även om jag också älskar det).
Kändes lite som att bo mitt i den grekiska vardagen. Jätteskönt att kunna promenera in till stan på kvällarna - slippa trånga bussar eller dyra taxifärder!
Stranden nedanför Christina var ren och fin och långgrund. I solstolshyran ingick en ouzo och jordnötter.

Min familj har lurat i mej att vi ska åka till Thailand i sommar....
Kommer sakna mitt älskade Kreta.

Ha en underbar resa önskar Helena
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-04-13, 11:20
tessan65 tessan65 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Inlägg: 14
Standard Sv: Nea chora Posidonio

Låter bra. Har alltid varit i platanias med omnejd innan så detta blir spännande.
AnnaHelena du får säkert en underbar thairesa. Där är jätte fint men jag åker hellre 3,5 tim än 10 o får det precis lika bra. Men man måste vigda sina vyer. Nu har jag provat det ,ångrar att jag inte tog vietnamn istället. Där ska vara som thai innan turistinvasionen.
Ha det gott o njut av det vänliga folket o den goda maten/Tessan
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-04-13, 19:31
larss avatar
lars lars är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 881
Standard Sv: Nea chora Posidonio

Hej tessan65,
Jag har inte bott på hotellet ifråga men det blir säkert bra. De flesta hotellen på Nea Chora är enkla men bra och ligger perfekt vid stranden.
Nea Chora är dessutom inte förstört av turism utan här lever turister och lokalbefolkning sida vid sida, hit åker kretensarna för att äta fisk på någon av de många fisktavernorna, här spelas, sjungs och dansas det ofta spontant, i hamnen ligger fiskebåtarna när de inte är ute till havs, på torsdagarna har du marknaden allldeles intill, här är det promenadavstånd till Chania, Nea Chora är ett ställe man trivs på.
Gillar du fisk? Här är ett bra tips; gå till Mezedopoleio o Stavros. Det ser inte mycket ut för världen men maten är den bästa på Nea Chora.
Kalo taxidi
lars
Kriti stin kardia mou
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-04-26, 21:29
Ludde65s avatar
Ludde65 Ludde65 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2007
Inlägg: 20
Standard Sv: Nea chora Posidonio

Hej !

Kan bara instämma med föregående inlägg, Nea chora är det perfekta resemålet, jättemysiga tavernor med mycket Greker, alltid ett bra tecken. Närheten in till Chania är underbart..... en hamnpromenad jag kan sakna året om. Stranden nedanför hotel Christina är helt perfekt, underbart att snorkla om man gillar det, solstolsuthyraren bjuder dagligen på nötter och Ouzo...... Kan bara säga bra saker om Nea Chora, ni kommer få det bra !

Mvh Ludde
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT