Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-04-23, 22:13
Joanna Joanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: London
Inlägg: 54
Standard båtbiljett... ännu en gång

Hejsan alla, ännu en gång kommer hela 'beställa båtbiljett innan avresa frågan' igen.
Frågar endast av anledning att förra året när jag kom till athen 26 juli o ville åka med Blue Star Paros till Paros 7.25 på morgonen var allt slutsålt.
Kom till pireaus vid 3 tiden o gick direkt till ett båtbiljett-köpar-ställe, som säger att alla biljetter är slutsålda? Trodde honom inte riktigt och gick till en annan som sa samma sak. Var tvungen att vända på klacken och dra till rafina och ta seajet ut.
Nu har jag alltså bokat min biljett, så den 1 augusti landar jag i athen 3.50am. Har hört att man kan boka biljetten på flygplatsen, vart exakt är det?
Är det någon som har erfarenhet av att förboka och få den hemskickad?
Ahhhh! Så irriterande! Vill verkligen packa väskan och dra nu!!! London är molnigt och kvalmigt och grått idag och förmodligen för resten av veckan, yeuk!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-04-24, 09:36
glenn_fs avatar
glenn_f glenn_f är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Ort: Grundvik Piteå
Inlägg: 104
Standard Sv: båtbiljett... ännu en gång

I fjol då vi skulle till Naxos fick vi vänta en timma på att få biljetter. Då åkte vi den 8/6. Så i år har jag bokat och betalt mina båtbiljetter hemifrån på Bluestar ferrys hemsida, man får hämta biljetterna i pireaus blue star ferrys kontor. Någonstans vid bussen sa dom att det var. Vi får väl se vad som händer, alltid roligt att prova något nytt.
Glenn 0ch Berit
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-04-24, 16:18
Yak Yak är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 390
Standard Sv: båtbiljett... ännu en gång

Jag förbokade via nätet och hämade ut biljetterna på Blue Star lines kontor i Piraeus förra sommaren. Var inga problem, kom dit med bokningsbekräftelsen och fick ut biljetterna. Kontoret ligger på gatan som går längs med hamnen, var inte så svårt att hitta dit.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT