Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-08-25, 09:42
Londres Londres är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Inlägg: 19
Standard Hjälp oss välja ö

Vi är två 24-åriga tjejer (från Sthlm resp London) som flyger till Santorini imorgon (yes, imorgon!). Då vi endast har 12 dagar i Kykladerna har vi tänkt besöka två öar (förutom Santorini). Naxos känns givet efter vad jag har läst här på forumet och alla bilder jag sett på nätet. Nu återstår då valet av den sista ön (om vi har tid vill säga). Många här skriver väldigt gott om Amorgos, men jag har blivit lite avskräckt vad gäller blåsten. Andra öar jag är sugen på är Milos, Folegandros och Paros/Antiparos.

På vår mini-öluffning är vi mest sugna på att koppla av i natursköna områden, ha gott om billiga pensionat/hotell till förfogande, härliga (och olika typer) av stränder att välja emellan. Vi söker nödvändigtvis inte efter party men om det finns relativt gott om folk i vår ålder vore det toppen.

Vilken ö tror ni skulle passa oss bäst sett till våra förutsättningar?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-08-25, 11:52
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 329
Standard Sv: Hjälp oss välja ö

Citat:
Ursprungligen postat av Londres Visa inlägg
Vilken ö tror ni skulle passa oss bäst sett till våra förutsättningar?
Jag skulle utan tvekan ha valt Ios. Där finns billigt boende, fantastiska stränder, och folk i er ålder. Dessutom är det bara en timmes båtresa mellan Santorini och Ios, respektive Naxos och Ios. Kan inte bli bättre.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-08-25, 13:13
Londres Londres är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Inlägg: 19
Standard Sv: Hjälp oss välja ö

Ios hade jag helt glömt bort. Tror för att jag hela tiden blandar ihop namnet på ön med Kos (som inte är intressant)

Efter att ha läst Ios-tråden här nu en snabbis låter det ju helt fantastiskt. Ska absolut ha det i åtanke och se vad min reskamrat säger. Tack för tipset!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT