Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Folegandros

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-04-27, 18:20
Lottis avatar
Lotti Lotti är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 234
Standard Hjälp!

Hej!
Håller på att göra lite grovplanering inför min fjärde båtluff i Grekland. Anländer Santorini lör 7 juni. Vill gärna besöka Folegrandos och Sikinos för jag har aldrig varit där, men det verkar omöjligt att hitta någon båt som går dit. Har sökt från Santorini och även från Naxos men inget napp. Jag blir galen!!! Kan någon hjälpa mig med detta, kanske sitter ni med mer info om båttider.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-04-27, 18:47
andalv andalv är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 32
Standard Sv: Hjälp!

Går Katamaran hver dag.
http://www.gtp.gr/RoutesResults.asp?...Y24FOL,11855,7
Litt tidlig kanskje, så det blir nødvendig med en overnatting på Santorini? Ifjor gikk den eneste båten i tolv/halv-ett tiden
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-04-27, 18:47
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Hjälp!

7 juni går det en båt från Santorini till Folegandros, i och för sig vid 10-tiden, men det kommer kanske fler, annars går det en dagen efter.

Till Sikinos hittar jag däremot ingen avgång just då.

Jag har fått uppgifterna från gtp...

Vi ska också till Folegandros, fast vi drar iväg lite senare, närmare bestämt 26 juni, och vi åker från Aten. Kommer du till Folegandros och är hemma innan vi åker får du gärna skriva lite!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-04-27, 18:51
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Hjälp!

Men det finns mängder med båtar från Santo till Folegandros! Kolla här: http://www.gtp.gr/RoutesResults.asp?...Y24FOL,11855,7
Ev måste du åka dagen efter att flyget landat eftersom de flesta båtarna går på förmiddagen, men det löser du säkert...

Sikinos är lite värre just nu. Det finns förbindelser men inga som verkar passa dig. Men det kan komma upp på GTP senare!

Peter
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-04-27, 18:58
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Hjälp!

I höstas, i mitten av september, gick det fyra båtar från Santorini till Folegandros på lördagar. De som landade med ett förmiddagsflyg hade inga problem att hinna med minst två av dem.

Det blir säkert något liknande i början av juni. Det borde rassla till vilken dag som helst nu och komma ut fler båttider.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-04-27, 21:30
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 805
Standard Sv: Hjälp!

Ja, nu får det gärna rassla till snart! Vi ska också åka till Folegandros, Sikinos och Santorini, fast vi landar i Aten den 18 juni. Det ser just nu ut som om vi åker på en övernattning i Piraeus, finns inga båtar till Folegandros på kvällen... än så länge.

Carina
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-04-27, 22:04
Lottis avatar
Lotti Lotti är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 234
Standard Sv: Hjälp!

Jag tackar för alla svar Det får nog bli en övernattning på Santorini verkar det som och Folegranodos på söndagen, sen hoppas jag att vi kan ta oss till Sikinos därifrån men det fixar sig nog. Nu bara längtar jag dit så in i baljan.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-04-27, 22:12
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Hjälp!

Det kommer i alla fall, så här långt, att gå en båt mellan Folegandros och Sikinos på tisdagar.
Den är inte inlagd till 100% ännu, men den blir inte borttagen...
Ett tips: Gå in på gtp.gr och skriv in Sikinos vid ankomstfältet, därefter sök, då kommer alla destinationer varifrån det går båtar till Sikinos upp, lätt som en plätt om man vet om funktionen
// Helén
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-04-27, 22:32
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Hjälp!

Citat:
Ursprungligen postat av CarinaN Visa inlägg
vi landar i Aten den 18 juni. Det ser just nu ut som om vi åker på en övernattning i Piraeus
Det är en onsdag va? Om onsdagar brukar det ju sägas att det nästan inte går några båtar. Just nu ser det inte ut att komma någon båt till Folegandros på hela den dagen!
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-04-27, 22:42
Lottis avatar
Lotti Lotti är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 234
Standard Sv: Hjälp!

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Det kommer i alla fall, så här långt, att gå en båt mellan Folegandros och Sikinos på tisdagar.
Den är inte inlagd till 100% ännu, men den blir inte borttagen...
Ett tips: Gå in på gtp.gr och skriv in Sikinos vid ankomstfältet, därefter sök, då kommer alla destinationer varifrån det går båtar till Sikinos upp, lätt som en plätt om man vet om funktionen
// Helén
Tack för tipset smart!
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-04-27, 22:49
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 805
Standard Sv: Hjälp!

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
Det är en onsdag va? Om onsdagar brukar det ju sägas att det nästan inte går några båtar. Just nu ser det inte ut att komma någon båt till Folegandros på hela den dagen!
Jepp, det är en onsdag. På torsdagsmorgonen går det däremot en snabbåt till Folegandros kl 7.00, framme 10.00. Vi får nog sikta in oss på den och börja kolla boenden i Piraeus. Vi får väl göra det bästa av den kvällen, kanske ta tunnelbanan till Aten, strosa runt lite i Plaka och bara njuta av att vi har drygt två underbara veckor i Grekland framför oss.

Carina
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT