Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Mykonos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-07-08, 12:17
33åring 33åring är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 9
Standard Boende po Mykonos?

Hej!
Funderar på att åka till Mykonos sista veckan i juli. Det sägs att boende där är mycket dyrare än på andra öar. Men hur mycket dyrare är det? Vet någon vad man får betala för ett dubbelrum om man vi bo i Mykonosstad? eller vet något ställe där man kan bo till humana priser?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-07-08, 14:51
Cathinas avatar
Cathina Cathina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 39
Standard Sv: Boende po Mykonos?

Citat:
Ursprungligen postat av 33åring Visa inlägg
Hej!
Funderar på att åka till Mykonos sista veckan i juli. Det sägs att boende där är mycket dyrare än på andra öar. Men hur mycket dyrare är det? Vet någon vad man får betala för ett dubbelrum om man vi bo i Mykonosstad? eller vet något ställe där man kan bo till humana priser?
Det beror på vad du vill betala? Jag och två tonåringar bodde i en fräsch studio hos Domna Petinaros, vi betalade 50 Euro/natt i juni i år. De har pool och litet matställe för frukost och lunch. Kan varmt rekommenderas. Nära ner till Mykonos stad och Supermarket.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-07-10, 09:55
33åring 33åring är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 9
Standard Sv: Boende po Mykonos?

ok, tack för tipset! 50 euro per natt för 3 personer är ju helt ok pris, tycker jag.
vi startar i Aten. Vet du kanske om det är bättre att ta båten från Rafina el Pireus till Mykonos? Och hur långt är det från Aten till respektive hamn?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-07-10, 18:31
Svein B. Svein B. är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 72
Standard Sv: Boende po Mykonos?

Det går flest ferjer fra Rafina, men det går noen fra Pireus også. Rutetidene finner du på denne siden:
http://gtp.gr/greekferries.asp

Fra Athen til Pireus tar du linje 1 fra for eksempel Omonia eller Monastiraki. Det tar omtrent 20 minutter. Togene går hvert 15. minutt eller oftere.

Til Rafina tar du buss fra Mavromateon i Athen. Det er omtrent 200 meter fra Victoria stasjon på linje 1. Jeg vet ikke akkurat hvor lang tid den bruker, men tipper en time. Bussen går hver halvtime.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-07-10, 19:05
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Oslo/Göteborg
Inlägg: 467
Standard Sv: Boende po Mykonos?

Kan aldrig tänka mig du finner ett boende i slutet på juli för 50 euro. Var där första veckan i juni och vi kollade för skoj skull vad samma boende kostade senare i sommar. Enligt den lilla skylten på dörren blev boendet 100 euro dyrare...! Vi bodde nere v Psarrou beach, ospecificerat (från Oslo med Apollo för nästan ingenting) och rummet skulle då kostat 80 euro veckan vi var där tror jag det var.
Men en sådan fantasktisk ö det är! Så vackert! Utöver hotellpriserna tyckte jag faktiskt inte det var så himla dyrt som alla skall ha det till.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-07-11, 15:12
33åring 33åring är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 9
Standard Sv: Boende po Mykonos?

Citat:
Ursprungligen postat av Svein B. Visa inlägg
Det går flest ferjer fra Rafina, men det går noen fra Pireus også. Rutetidene finner du på denne siden:
http://gtp.gr/greekferries.asp

Fra Athen til Pireus tar du linje 1 fra for eksempel Omonia eller Monastiraki. Det tar omtrent 20 minutter. Togene går hvert 15. minutt eller oftere.

Til Rafina tar du buss fra Mavromateon i Athen. Det er omtrent 200 meter fra Victoria stasjon på linje 1. Jeg vet ikke akkurat hvor lang tid den bruker, men tipper en time. Bussen går hver halvtime.
Tack! jag ska kolla tiderna!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-07-11, 15:14
33åring 33åring är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 9
Standard Sv: Boende po Mykonos?

Citat:
Ursprungligen postat av Anna Pernilla Visa inlägg
Kan aldrig tänka mig du finner ett boende i slutet på juli för 50 euro. Var där första veckan i juni och vi kollade för skoj skull vad samma boende kostade senare i sommar. Enligt den lilla skylten på dörren blev boendet 100 euro dyrare...! Vi bodde nere v Psarrou beach, ospecificerat (från Oslo med Apollo för nästan ingenting) och rummet skulle då kostat 80 euro veckan vi var där tror jag det var.
Men en sådan fantasktisk ö det är! Så vackert! Utöver hotellpriserna tyckte jag faktiskt inte det var så himla dyrt som alla skall ha det till.
oj då, då blir det lite för dyrt kanske! är det dumt att hoppas på att det blir något billigare nu pga ekonomiska krisen?
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-07-12, 12:40
Cathinas avatar
Cathina Cathina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 39
Standard Sv: Boende po Mykonos?

Citat:
Ursprungligen postat av Anna Pernilla Visa inlägg
Kan aldrig tänka mig du finner ett boende i slutet på juli för 50 euro. Var där första veckan i juni och vi kollade för skoj skull vad samma boende kostade senare i sommar. Enligt den lilla skylten på dörren blev boendet 100 euro dyrare...! Vi bodde nere v Psarrou beach, ospecificerat (från Oslo med Apollo för nästan ingenting) och rummet skulle då kostat 80 euro veckan vi var där tror jag det var.
Men en sådan fantasktisk ö det är! Så vackert! Utöver hotellpriserna tyckte jag faktiskt inte det var så himla dyrt som alla skall ha det till.
Dom studios vi bott i (på Mykonos, Naxos och Santorini) nu i juni så har priserna på dörren inte stämt en enda gång. På ett ställe på Naxos så stog det 80 Euro, vi betalade 40 Euro. På Mykonos betalade vi 40 Euro istället för 115 Euro som det stog på dörren. Och detta var under mellanperioden enligt skylten. Så jag tror priserna gått ner rejält, vet dock inte vad det kostar i juli att hyra.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-07-12, 12:47
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 319
Standard Sv: Boende po Mykonos?

Citat:
Ursprungligen postat av Cathina Visa inlägg
D Så jag tror priserna gått ner rejält, vet dock inte vad det kostar i juli att hyra.
Priserna på skyltarna stämmer väldigt sällan med vad man betalar, priserna där anger det högsta priset de får ta per natt.

När vi senast var på Mykonos betalade vi 60 € för ett enkelt rum, där fanns varken balkong, altan eller veranda. Rummet var så litet att vi fick backa in och ut. På skylten stod det 150 €! Vi stannade bara en natt.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2010-07-12, 12:53
Cathinas avatar
Cathina Cathina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 39
Standard Sv: Boende po Mykonos?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Priserna på skyltarna stämmer väldigt sällan med vad man betalar, priserna där anger det högsta priset de får ta per natt.

När vi senast var på Mykonos betalade vi 60 € för ett enkelt rum, där fanns varken balkong, altan eller veranda. Rummet var så litet att vi fick backa in och ut. På skylten stod det 150 €! Vi stannade bara en natt.
Jaha, är det så? Då förstår jag att priserna inte stämmer med det som stog på dörren
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT