Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Visa resultat för omröstning: Ska du resa till Grekland i år?
Ja, jag har redan bokat. 162 65.59%
Ja, jag ska boka senare. 54 21.86%
Nej. 10 4.05%
Vet inte. 14 5.67%
Jag bor i Grekland. 7 2.83%
Antal röster: 247. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-01-09, 17:55
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Resa till Grekland 2011

Jag känner en viss optimism inför årets säsong. Jag märker det främst på att fler har beställt nedräknare än förra året, och att vi har sålt fler E-guider än förra året vid samma tid. Det är bara att hålla tummarna att min känsla är rätt, och att det inte blir några "störningar" i form av strejker och annat elände.

Jag har inte bokat resa ännu, det brukar jag inte göra så här tidigt på året, men jag vet att jag ska åka till Grekland i år. Dock inte i samma omfattning som förra året. Hur är det med dig? Ska du åka till Grekland i år?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-01-09, 18:01
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Resa till Grekland 2011

Ser ut som att alla ska resa den ena (jag) har bokat och den andra ska boka :-)

Mvh Janérik
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-01-09, 18:42
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Resa till Grekland 2011

2 Kretaresor bokade... den tredje på gång Får nog svårt att hinna med 4 ggr i år dock Men vem vet

Malin
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-01-09, 20:00
elladas avatar
ellada ellada är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 525
Standard Sv: Resa till Grekland 2011

Japp bokat flygstol till Santorini för vidare färd till Naxos.Ska bo på pension Sofi i Naxos stad. Hoppas att det är bra Min sambo har velat till Naxos i flera år ,men nu bär det iväg 11 juni och två veckor framåt hoppas vädret är bra det är ju lite tidigt i juni men nog varmare än i Luleå. Gud vad jag längtar
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-01-09, 20:30
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard Sv: Resa till Grekland 2011

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Hur är det med dig? Ska du åka till Grekland i år?

Oh, yes! När resorna börjar dyka upp på Apollos hemsida till Kos, då börjar det pirra i kroppen... Så, den första resan är bokad, i maj, till Kalymnos. Senare, i sommar, hoppas jag kunna hitta en billig resa till hösten...

/Eva
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-01-09, 20:44
anderz anderz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jönköping
Inlägg: 139
Standard Sv: Resa till Grekland 2011

Håller på att leta efter en billlig biljett - skiljer ca 1000 kr från 2010 Landvetter - Aten (via Wien). När det gäller flygstolar med apollo finns knappast några biljetter - om det finns är dom dyra! Kanske man är ute lite för tidigt.
Anders
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-01-09, 20:54
Sevasti & Elenis avatar
Sevasti & Eleni Sevasti & Eleni är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Blekinge o Skåne
Inlägg: 334
Standard Sv: Resa till Grekland 2011

Ja visst har vi bokat. I maj till Kos fvb till Kalymnos. Från Köpenhamn med SAS till Aten, byte till Aegean Airlines till Kos, priset kan anses hyfsat billigt, 1500 kronor, och sedan vidare med båten till Kalymnos. Efter 2 veckor tillbaka från Kos till Göteborg med Apollo, direktflyg 698 kronor

Och just nu, ikväll, så går telefonerna varma här i Blekinge och Skåne för en av oss har hittat biljetter till bra priser som vi ska beställa om allt klickar. Gäller 2 veckor i september till Kalymnos

Längtan dit är stor!


Siw och Lena
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-01-09, 20:55
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Sv: Resa till Grekland 2011

Klart vi ska åka! Men vi väntar på besked om när makens dotter kan komma över från Kanada. Sen kan vi börja leta biljetter.

Karin
som alltid längtar ner
Svara med citat
  #9  
Gammal 2011-01-09, 21:25
rvhs avatar
rvh rvh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 126
Standard Sv: Resa till Grekland 2011

Grabben och jag ska till Grekland i år igen! Det blir första resan dit på 3 år. Jag har köpt flygstol till Athen på nervägen och hemresan blir från Santorini 20 dagar senare. Pris 3830:- så här långt. Boende på Naxos är bokat och klart. Hoppas på snabbåt från Lavrio till Naxos liksom för 3 år sedan. Vi kommer troligen även att besöka Ios och Folegandros. Vi ser mycket fram emot resan!
Svara med citat
  #10  
Gammal 2011-01-09, 21:26
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Resa till Grekland 2011

Jovisst hoppas vi på en eller ett par turer 2011. Planerna just nu är Santorini - Amorgos i maj-juni med reguljärflyg från Köpenhamn via Aten. Har spanat in en del hyfsade priser, men väntar lite ytterligare med bokning. Hoppades lite på billiga flygstolar enkelresa hem med Apollo. De brukar ju finnas för hemresa i början av säsongen och utresa i slutet, men hittar inga just nu. Någon som har tips?

I september hoppas vi att plocka en ö på återvändar-önskelistan, nämligen Karpathos. Abstinensen efter den ön är svår nu. Även här skulle det sitta fint med bara flygstolar, men de jag hittar kostar ju skjortan. Skulle hellre vilja boka boende själv på plats än att köpa charter-paket. Men det förutsätter ju att man tar sig dit för vettigt pris. Någon som har tips? Ett alternativ är kanske att med lite flexibilitet vad gäller tid för utresan kunna hitta en sen restresa med charter. Men ospecificerat riskerar man ju att hamna på annat håll än i Pigadia, och det vill vi inte.

Mats
Svara med citat
  #11  
Gammal 2011-01-09, 21:27
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 1 338
Standard Sv: Resa till Grekland 2011

Antagligen inte. Det blir första gången sedan 1991 som jag inte åker.
Gunilla
Svara med citat
  #12  
Gammal 2011-01-09, 21:45
gunsan52 gunsan52 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2009
Inlägg: 60
Standard Sv: Resa till Grekland 2011

Vi har bokat. Det blir Skopelos/Alonissos maj/juni.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2011-01-09, 21:56
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Trollhättan
Inlägg: 1 007
Standard Sv: Resa till Grekland 2011

VÄLDIGT osäkert i år , men 2012 DÅ ska jag åka har jag bestämt ialla fall. Eftersom ensamresenärer ska "bestraffas" så går biljetterna på ca 1500-2000 kronor mer än för de som reser i sällskap med någon, då gäller det att ligga i o spara.

Irene
Svara med citat
  #14  
Gammal 2011-01-09, 22:38
Mitheras avatar
Mithera Mithera är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Ekerö
Inlägg: 41
Standard Sv: Resa till Grekland 2011

Vi har bokat! Två veckor till Thassos - det ska bli underbart . Fyra år sedan vi senast var i Grekland (och då på Kreta) så det är verkligen på tiden .
Svara med citat
  #15  
Gammal 2011-01-09, 23:55
Soro Soro är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Ort: Varberg
Inlägg: 15
Standard Sv: Resa till Grekland 2011

Ja, årets första Greklandsresa är bokad idag. Hittade biljetter med SAS Göteborg-Aten t.o.r till ett ganska bra pris - 2085:-/pp. Vi åker d 24/5 och hem d 10/6 så nu är det bara att börja planera. Bila på fastlandet??? eller några öar ex Andros, Kea, Kithnos el kanske ett återbesök på Tinos?
Får se vad vi bestämmer oss för.
Planerar också en resa senare i höst men den bokningen får vänta lite.
Svara med citat
  #16  
Gammal 2011-01-10, 08:37
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Resa till Grekland 2011

Citat:
Ursprungligen postat av Wardakis Visa inlägg
Antagligen inte. Det blir första gången sedan 1991 som jag inte åker.
Det var tråkigt att höra.
Svara med citat
  #17  
Gammal 2011-01-10, 08:39
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Resa till Grekland 2011

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Skulle hellre vilja boka boende själv på plats än att köpa charter-paket. Men det förutsätter ju att man tar sig dit för vettigt pris. Någon som har tips?
Om ni inte hittar billiga biljetter till Karpathos kanske det finns till Rhodos. Därifrån är det enkelt att ta sig till Karpathos med båt eller flyg.
Svara med citat
  #18  
Gammal 2011-01-10, 11:38
Sevasti & Elenis avatar
Sevasti & Eleni Sevasti & Eleni är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Blekinge o Skåne
Inlägg: 334
Standard Sv: Resa till Grekland 2011

Jaa nu är biljetterna bokade till september också, till underbara Kalymnos, härligt! Från Kastrup till Aten med SAS, sedan vidare med Aegean A till Kos, väntetid i Aten 1 timma och 5 minuter. Tillbaka efter 2 veckor med Aegean A från Kos till Aten, därefter till Kastrup med SAS, väntetid i Aten 5 och en halv timma, lagom tid för att äta och shoppa lite på flygplatsen. Alltsammans bokat hela vägen med SAS, vilket innebär att vi checkar in bagaget på Kastrup och slipper handskas med det förrän vi anländer till Kos. Boardingcarden för hela vägen får vi på Kastrup till nerresan och Kos till hemresan, ingen incheckning i Aten, bara att gå till gate.
Kostnad för hela paketet: 2700 kronor pr person. Ett ganska bra pris tycker vi.

Siw, Lena och Ulf.
Svara med citat
  #19  
Gammal 2011-01-10, 11:55
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Resa till Grekland 2011

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Om ni inte hittar billiga biljetter till Karpathos kanske det finns till Rhodos. Därifrån är det enkelt att ta sig till Karpathos med båt eller flyg.
Tack för tipset Janne! Har kollat lite på att dra via Kreta eller båt från Piraeus, men inte hittat något bra. Men Rhodos kan ju vara ett alternativ. Tack.

Mats
Svara med citat
  #20  
Gammal 2011-01-10, 12:20
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Resa till Grekland 2011

Citat:
Ursprungligen postat av IRSA Visa inlägg
Eftersom ensamresenärer ska "bestraffas" så går biljetterna på ca 1500-2000 kronor mer än för de som reser i sällskap med någon, då gäller det att ligga i o spara.

Irene
..men då pratar Du charter väl?? Boka själv det blir mycket billigare.


Själv har maken och jag bokat en resa över andra halvan av april till Tinos där vi ska fira grekisk påsk. Då har även en av sönerna med familj anlänt för att vara sista veckan med oss så åker vi hem med samma flyg. Det ska bli HÄRLIGT!

I höst hoppas jag på olivplockarvecka någonstans, helst på Tinos förstås.


Lissi

Senast redigerad av Lissi den 2011-01-10 klockan 12:24. Anledning: Tillägg
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT