Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Tinos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-10-12, 21:16
elisabethk elisabethk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Sundsvall
Inlägg: 340
Standard Hotel Tinos

Hej igen!
Nu har ni fått igång mig, läser om Tinos.. Någon som har koll på hotellet Poseidonio som verkar ligga i hamnen?
ElisabethK
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-10-12, 21:22
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Hotel Tinos

Eftersom jag endast varit på Tinos en gång...och det finns ju sååå många hotell där..så vet jag inget om det hotellet..jag bodde ju på Koralli Ap. vilket var ett toppenboende men det verkar inte gå att boka via booking.com där ännu, jag har mailat direkt till hotellet och väntar på svar nu...hoppas på ett bra pris i maj annars tar jag ett annat hotell.
Annars är ju Nikoletas rooms väldigt populärt..där som Lissi brukar bo..nära in till CHORA..ja, det är inte lätt att välja när det finns så mycket att välja på.

Men lycka till!..

ps.
Vet ju vart hotellet finns..vid hamnpromenaden vackert läge...har gått förbi där massor med gånger, men hur det är att bo där ingen aning, men det ser flott ut när man tittar på bilderna på booking.com

Senast redigerad av Sunny12 den 2013-10-12 klockan 21:29.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-10-12, 22:21
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hotel Tinos

Instämmer med Sunny. Har sett hotellet, men någon större mysfaktor ser inte jag där. Tror det kan vara jäkligt blåsigt.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-10-12, 22:26
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hotel Tinos

Leta på mindre familjedrivna boenden. Agnantio vet jag är bra om du vill se havet. Annars vet Du ju var jag bor. Sned havsutsikt, lummig trädgård. :-)
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-10-12, 22:53
elisabethk elisabethk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Sundsvall
Inlägg: 340
Standard Sv: Hotel Tinos

Tack snälla ni, Agnantio ser ju jättefint ut. Hur ofta ungefär går båtarna från Rafina? Hur sent på kvällen går det båtar? Vi har ju alltid åkt charter så vi är nybörjare på att sätta ihop vår egen resa.
Mvh
Elisabeth
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-10-12, 23:04
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Hotel Tinos

Hej, det går inga båtar till Tinos från Rafina sent på kvällarna, jag tror att den sista går cirka 17.00 Ni kan kolla båttiderna på gtp.gr, men de exakta tiderna har väl inte kommit ut ännu för nästa år.
När jag åkte till Tinos den 17 september i år anlände mitt flyg till Athen vid 18.30 och då tog jag bussen till Rafina vid 19.20, de går ungefär 1 gång per timma och sen bodde jag 1 natt på Corali hotel i Rafina, kan rekommenderas de tog 50 euro för ett dubbelrum. Därifrån tar det max 5-10 min. att gå ner till färjorna och biljettkontor till färjorna finns på vägen ner där alla tavernorna ligger nere vid hamnen.

OM Ni behöver en övernattning så kan ni kontakta hotellet här:
http://www.hotel-corali.gr

emil: mail@hotel-corali.gr

reservationer: reservations@hotel-corali.gr
tel nr +3022940 22477

Senast redigerad av Sunny12 den 2013-10-12 klockan 23:50.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2013-10-13, 09:28
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Hotel Tinos

Jag tror att det fortfarande finns många mindre familjedrivna hotell som inte är på bokningssajterna eller är alla där nu? Vad jag hört så är inkomsten för ägaren större om kunden bokar direkt sen är det ju alltid trevligt med en personlig kontakt. Lyssna på andra tips och ring för att få ett pris. Då kan ni ju jämföra med vad bokningssajterna tar när de lägger ut boendet. Större turistorter har ju alltid överskott på boenden om det inte är någon speciell högtid eller i delar av högsäsongen.

Eva
Svara med citat
  #8  
Gammal 2013-10-13, 09:38
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Hotel Tinos

Är också på gång att kolla in hotell på Tinos! Har blivit så sugen av era beskrivningar av ön och staden. Har spanat in ett billigt boende som heter Alex. Har någon sett om det verkar vara ok? Läget tänkte jag då mest på. Verkar vara en lummig trädgård och studio med balkong verkar passa oss. Men är det mycket backigt, hur är trafiken och avstånd till bad? Vi kommer säkert att hyra scooter, men kanske inte hela tiden.

Tack för tips om hotell i Rafina Sunny!
Vad kostar förresten färja till Tinos?

Katitzi

Senast redigerad av Katitzi den 2013-10-13 klockan 09:53.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2013-10-13, 09:41
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hotel Tinos

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Jag tror att det fortfarande finns många mindre familjedrivna hotell som inte är på bokningssajterna eller är alla där nu?
Eva
Det ligger massor av mysiga pensionat nära hamnen uppe i backarna och utifrån syns det knappt att det är pensionat. ett såg jg sista dagen på Tinos när jag tog en promenad innen vi skulle med färjan till Andros. Det stället hette ONAR och vad jag kunde se så fanns det en jättefin innergård med en liten pool t o m.
Kolla om de finns på nätet! Så kan Du ringa privat sedan eller skriva och jämföra pris Du får.

Om man får ett pris på texBooking så kan man ju alltid erbjuda samma pris privat så går ju alla pengar till ägaren, som ju annars tappar 20-30 % till bokningsföretaget.
Roomsare står ALLTID i hamnen och de är väldigt diskreta. De får stå utanför grindarna och de håller sin plats och gästerna får gå fram själva! Väldigt snällt!

Ovanför stranden Ag. Fokias ligger också flera boenden men då har man längre till stan. Likaså om man bor i Kionia, me dit går buss ofta.

Lycka till!
Lissi
Svara med citat
  #10  
Gammal 2013-10-13, 10:41
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Hotel Tinos

Citat:
Ursprungligen postat av Katitzi Visa inlägg
Är också på gång att kolla in hotell på Tinos! Har blivit så sugen av era beskrivningar av ön och staden. Har spanat in ett billigt boende som heter Alex. Har någon sett om det verkar vara ok? Läget tänkte jag då mest på. Verkar vara en lummig trädgård och studio med balkong verkar passa oss. Men är det mycket backigt, hur är trafiken och avstånd till bad? Vi kommer säkert att hyra scooter, men kanske inte hela tiden.

Tack för tips om hotell i Rafina Sunny!
Vad kostar förresten färja till Tinos?

Katitzi
Hej jag betalade 24 euro från Rafina till Tinos, när jag skulle hem från Tinos betalade jag 23 euro.. Så det kan skilja någon euro hit och dit.... Sen ang. Alex Hotel vet jag tyvärr inget om.. Men det ser ju mysigt ut!
Svara med citat
  #11  
Gammal 2013-10-13, 10:57
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Hotel Tinos

Katitzi, från Alex är det max 500 m till Ag.Fokas stranden. Trafiken är livlig inne Chora men så fort man kommer ut från centrum så är det väldigt glest mellan de bilar man möter, riktigt härligt att köra bil där.. jag kände mig väldigt trygg.Körde även inne i centrala chora och det gick hur bra som helst!

Ps. Om ni vill bo vid Ag.fokas stranden så är ju Koralli ap. toppen, visserligen dyrare än på Alex, men priset kan ju gå att förhandla om ni kontaktar hotellet direkt. Därifrån tar det 10 min att gå in till Chora.

Senast redigerad av Sunny12 den 2013-10-13 klockan 11:07.
Svara med citat
  #12  
Gammal 2013-10-13, 17:24
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Hotel Tinos

Ja, Koralli verkar toppen men är tyvärr slutsålt på alla bokingsajter jag har kollat! Tänkte åka i början av juli i två veckor. Det måste vara väldigt populärt!

Har också kollat boenden i Kroatien, en hel del fullbokat där med. Har lite svårt att bestämma mig, som ni märker... I Kroatien verkar dessutom priserna ha stigit till nästa år.

Katitzi
Svara med citat
  #13  
Gammal 2013-10-13, 18:46
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Hotel Tinos

Citat:
Ursprungligen postat av Katitzi Visa inlägg
Ja, Koralli verkar toppen men är tyvärr slutsålt på alla bokingsajter jag har kollat! Tänkte åka i början av juli i två veckor. Det måste vara väldigt populärt!

Har också kollat boenden i Kroatien, en hel del fullbokat där med. Har lite svårt att bestämma mig, som ni märker... I Kroatien verkar dessutom priserna ha stigit till nästa år.

Katitzi
Det kan inte vara slutsålt på KORALLI redan....jag pratade med ägaren innan jag for därifrån ang. logi där i Maj nästa år, han sa ingenting om att det var slutsålt jag var så välkommen att höra av mig, jag har mejlat direkt till honom men har ännu inte fått något svar..MEN vi pratade om det i en annan tråd att alla hotell är säkert inte släppta till försäljning ännu, prova och mejla direkt till Koralli.(iofs Koralli har bara 6 st studios så visst kan de vara slutsålt, men tror knappast det)

Mvh Sunny
Svara med citat
  #14  
Gammal 2013-10-13, 20:43
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Hotel Tinos

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Det kan inte vara slutsålt på KORALLI redan....jag pratade med ägaren innan jag for därifrån ang. logi där i Maj nästa år, han sa ingenting om att det var slutsålt jag var så välkommen att höra av mig, jag har mejlat direkt till honom men har ännu inte fått något svar..MEN vi pratade om det i en annan tråd att alla hotell är säkert inte släppta till försäljning ännu, prova och mejla direkt till Koralli.(iofs Koralli har bara 6 st studios så visst kan de vara slutsålt, men tror knappast det)

Mvh Sunny
Fast det är skillnad på maj och juli! I juli har ju högsäsongen dragit igång. Tyvärr.

Katitzi
Svara med citat
  #15  
Gammal 2013-10-13, 21:16
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Hotel Tinos

Citat:
Ursprungligen postat av Katitzi Visa inlägg
Fast det är skillnad på maj och juli! I juli har ju högsäsongen dragit igång. Tyvärr.

Katitzi
Ja, jag vet men, när jag söker på ledigt i MAJ hos Koralli så står det att det är fullbokat och även när jag söker på Juni, så jag tror helt enkelt att de har INTE släppt det hotellet för bokning än...

Ps. I vilket fall som helst så finns det så många andra trevliga hotell på Tinos.
Svara med citat
  #16  
Gammal 2013-10-13, 21:40
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Hotel Tinos

Det var som jag misstänkte..Koralli har inte uppdaterat sina priser för sitt hotell ännu inför nästa säsong..SÅ därför är det inte bokningsbart ännu på BOOKING.COM...(ringde upp och frågade)
Så jag inväntar svar från ägaren till hotellet och förhandlar direkt med honom!
Svara med citat
  #17  
Gammal 2013-10-13, 21:57
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Hotel Tinos

Okey! Bra att veta. Det är bara att avvakta lite då och se hur det blir. Tur att man kan boka om, ifall det dyker upp något bättre!

Katitzi
Svara med citat
  #18  
Gammal 2013-10-13, 22:04
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hotel Tinos

Jag tror inte alls att Booking har förhandlat än för säsongen 2014. Ring hotellet direkt är mitt råd.

Lissi
Svara med citat
  #19  
Gammal 2013-10-14, 09:35
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 310
Standard Sv: Hotel Tinos

Citat:
Ursprungligen postat av Katitzi Visa inlägg
Ja, Koralli verkar toppen men är tyvärr slutsålt på alla bokingsajter jag har kollat! Tänkte åka i början av juli i två veckor. Det måste vara väldigt populärt! Har också kollat boenden i Kroatien, en hel del fullbokat där med.
Vänner till mig gjorde den numera klassiska rutten Chania, Paleochora, Loutro, Nea Chora i september i år. Jag tipsade om hotell. De skulle boka via bokningsajter, men allt var fullt. Jag gav ännu fler tips, samma visa där, allt var fullt. Då sa jag åt dem att mejla och fråga efter rum, och vips så var allt bokat, och på just de ställen som jag hade tipsat om. Att bokningsajterna säger att det är fullt betyder inte alltid att det är så.
Svara med citat
  #20  
Gammal 2013-10-14, 09:46
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bjuv
Inlägg: 1 006
Standard Sv: Hotel Tinos

Janne har absolut helt rätt.Jag upplevde precis samma sak i augusti september.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT